اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تبریک ویژه پوتین به «شی» بابت تمدید ریاست جمهوری

کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در گفت‌و‌گو با شی جین پینگ تمدید پنج ساله ریاست جمهوری او در چین را تبریک گفت.

تبریک ویژه پوتین به «شی» بابت تمدید ریاست جمهوری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تمدید پنج ساله ریاست جمهوری شی جین پینگ در کنگره حزب حاکم کمونیست چین، رئیس‌جمهور روسیه با همتای چینی تماس گرفته و به او تبریک گفته است.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند که کاخ کرملین از گفت‌و‌گوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با شی جین پینگ همتای چینی گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تارنمای اینترنتی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه به شی انتخاب او برای سومین بار به عنوان دبیرکل حزب کمونیست چین و تمدید ریاست جمهوری او را تبریک گفت.

بنا بر اعلام ریاست جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در پیام تبریک خود به شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین اعلام کرد که او آماده تقویت «مشارکت جامع» بین دو کشور است.

در توضیحات کاخ کرملین همچنین درباره خطاب پوتین به شی آمده است: «نتایج کنگره حزب (کمونیست چین) اقتدار بالای سیاسی شما و همچنین وحدت حزبی را که رهبری می‌کنید، کاملا تایید می‌کند».

تبریک رئیس‌جمهور روسیه به رئیس‌جمهور چین در شرایطی مطرح شده که پوتین و شی در ماه فوریه سال جاری میلادی توافقی را امضا کردند که در آن به صراحت آمده که «هیچ محدودیتی» در شراکت و روابط دو کشور وجود ندارد.

امضای توافق روسای جمهور چین و روسیه سه هفته قبل از آغاز حمله به اوکراین منعقد شد. به دنبال این درگیری، آمریکا و متحدانش فشارهای زیادی به چین برای پیوستن به فشارهای تحریمی علیه روسیه وارد کردند اما پکن از تحریم‌های غرب انتقاد کرد.

مقام‌های ارشد چین بدون اینکه از حمله به اوکراین حمایت علنی بکنند، از مسکو و کی‌یف خواستار گفت‌و‌گو به منظور حل بحران شده و همزمان از مواضع کشورهای غربی به شدت انتقاد کرده‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول