اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

16 پرچم علیه ایران در برلین برافراشته شد/ دعوای ضدنظام در تجمع ضدایرانی آلمان+فیلم

کردهای اقلیم کردستان عراق، حامیان ارتش آزاد سوریه، کمونیست‌های به جا مانده از دهه 60، همجنس‌بازان و تجزیه‌طلبان در برلین علیه جمهوری اسلامی ایران دست به تظاهرات زدند.

16 پرچم علیه ایران در برلین برافراشته شد/ دعوای ضدنظام در تجمع ضدایرانی آلمان+فیلم

فارس پلاس؛ روایت روز - پایتخت آلمان روز شنبه ۳۰ مهر محل تجمع نیروهای ضدایرانی مقیم کل قاره اروپا بود. اعداد متعددی برای تعداد جمعیت حاضر عنوان کردند ولی رسانه‌های لندن نشین عمدتاً به رسانه‌های آلمانی به عنوان میزبان تجمع اخیر استناد کردند. مجله اشپیگل آلمان تیتر زد:‌ تظاهرات ۸۰ هزار نفر علیه ملاها در برلین.

شبکه ایران اینترنشنال وابسته به قبیله آل سعود نوشت:‌ «در پاسخ به فراخوان تجمعی که نخستین بار حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی منتشر کرد، روز شنبه ۳۰ مهر، هزاران نفر از سراسر جهان به برلین رفتند.» این شبکه سعودی درباره این تجمع چند هزار نفری نوشت:‌ «بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که تجمع و راهپیمایی روز شنبه، به گسترده‌ترین تجمع ایرانیان خارج از کشور در طول تاریخ بدل شده و رویدادی تاریخی را در همبستگی علیه جمهوری اسلامی رقم بزند.»

امّا این موضوع گزارش نیست. در این تجمع اتفاقی افتاد که کاملاً به چشم آمد:‌ ۱۶ پرچم علیه ایران در این تجمع برافراشته شد!

تجزیه طلبان مناطق عرب نشین نظیر خوزستان در این تجمع با پرچم الاحوازیه شرکت کردند. «حرکة النضال الاحوازیه» سال ۱۳۸۴ اعلام موجودیت کرد. هدف این تشکیلات تروریستی استقلال خوزستان از ایران است. «حبیب اسیود» سرکرده قبلی الاحوازیه در آبان ۹۹ توسط وزارت اطلاعات دستگیر و به داخل ایران آورده شد. تاکنون بیش از ۴۵۰ تن از شهروندان کشورمان توسط الاحوازیه کشته و زخمی شدند. اکنون سعید حمیدان سرکرده «الاحوازیه» زیر سایه پادشاه سوئد مشغول به طرح ریزی جنایت در ایران است.


پرچم تجزیه طلبان عرب (سمت راست) و پرچم تجزیه طلبان کرد عراقی (سمت چپ)

 

 

پرچم‌ گروه‌های تجزیه طلب کردی در تجمع ضدایرانی برلین بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داد. نکته اینجاست که تجزیه طلبان کرد پس از تجزیه ایران هم نمی‌توانند ذیل یک پرچم واحد جمع شوند! نمونه کوچک آن را در تجمع برلین شاهد بودیم.

اولین پرچم متعلق به پرچم اقلیم کردستان عراق است. منطقه اقلیم پس از جنگ اول خلیج فارس و اعلام منطقه پرواز ممنوع در شمال عراق توسط ارتش آمریکا تشکیل شد. اکنون خاندان بارزانی ریاست اقلیم کردستان عراق را در اختیار دارد. «مسعود بارزانی» نفر اول این خاندان و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دو مرتبه در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ در جهت تجزیه طلبی گام برداشت. (بیشتر بخوانید)


کرد عراقی با پرچم اقلیم کردستان
«درگیری برای اهتزاز پرچم اقلیم کردستان یا سلطنت طلبان در برلین»

مسعود بارزانی سال ۲۰۱۷ رفراندوم تشکیل کشوری مستقل در شمال عراق را برگزار و نیروهای خود را برای جنگ با دولت مرکزی عراق روانه کرد. پروژه تجزیه طلبی بارزانی از سوی ایران به شکست انجامید. پرچم دوم تجزیه طلبان کرد حاضر در تجمع برلین متعلق به گروه موسوم به «جمهوری مهاباد» است.


پرچم گروه تجزیه طلب موسوم به «جمهوری مهاباد» در تجمع برلین


پرچم گروه تجزیه طلب موسوم به «جمهوری مهاباد»

پرچم سوم تجزیه طلبان کرد متعلق به گروه تروریستی «کومله» به سرکردگی «عبدالله مهتدی» است. کومله با توجه به وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و ایجاد خلاء قدرت در مناطق مرزی، از فضای به وجود آمده علی الخصوص در شهر سنندج سوء استفاده و هدف خود را تشکیل حکومت کمونیستی بر اساس آموزه‌های مائو اعلام کرد. پسر خاله مهسا امینی نیز تحت پرچم کومله مصاحبه تلویزیونی انجام می‌داد. از جمله جنایات کومله "سربریدن با موزائیک" است.


پرچم گروه تروریستی کومله در تجمع برلین


پرچم گروه تروریستی کومله

پرچم بعدی متعلق به گروه تجزیه طلب موسوم به سازمان جامعه آزاد و دمکراتیک شرق کردستان (کودار) وابسته به ترویست‌های پژاک است! «رادیو فردا» ارگان فارسی زبان وابسته به سازمان CIA آمریکا اردیبهشت سال ۱۳۹۳ درباره این گروه نوشت: گروه  پژاک از تاسیس یک سازمان جدید با عضویت بخشی از اعضای خود خبر داد ... سرکردگان پژاک تاسیس این گروه جدید را طی یک نشست خبری در روستای «خوران» در کوهستان مرزی قندیل واقع در شمال عراق اعلام کردند.


پرچم کودار در تجمع برلین


پرچم کودار وابسته به پژاک


پرچم پژاک


پرچم شاخه زنان گروه موسوم به یگان‌های مدافع خلق سوریه (YPJ) در تجمع برلین

پرچم بعدی متعلق به کردهای تجزیه طلب شمال سوریه موسوم به «اداره خودمختار کُرد در شمال شرق سوریه» بود. این گروه از خلاء حاکمیت دولت سوریه بر مناطق شرق فرات بهره‌برداری کرد و با پشتیبانی ارتش آمریکا درصدد ایجاد یک اقلیم کردی در کشور سوریه هستند.


پرچم اداره خودمختار کُرد در شمال شرق سوریه در تجمع برلین


پرچم اداره خودمختار کُرد در شمال شرق سوریه

تجزیه طلبان بلوچ‌ و حامیان جریان تجزیه طلبی پان‌ترکیسم نیز در تجمع برلین حاضر بودند. روز نهم مهر ۱۴۰۱ بود که نهادی خودخوانده در پایتخت ترکیه در راستای مبارزه با آنچه رژیم فارس‌گرای ایران خواند،‌ کمیته تشکیلات مجلس ملی آذربایجان جنوبی را به اصطلاح تاسیس کردند تا از نمد آشوب ایران کلاهی نیز برای پروژه پان‌‌ترک‌های تجزیه‌طلب بافته شود. فیلمی منتشر شده است که طی آن یک تجزیه طلب پان‌ترک با سلطنت طلبان در حال منازعه و دعوا هستند!

 


پرچم تجزیه طلبان منطقه بلوچستان در برلین


پرچم تجزیه طلبان پان‌ترک در تجمع برلین

در این تجمع پرچم اوکراین و  ارتش آزاد سوریه نیز به اهتزاز در آمد! ارتش آزاد سوریه در سال ۲۰۱۱ تشکیل شد و اعلام جنگ این گروه به دولت سوریه اعلام نقطه آغاز بحران مرگبار تروریسم از مرزهای کرمانشاه ایران تا دریای مدیترانه شد.


پرچم آزاد سوریه (سمت راست) در کنار پرچم اقلیم کردستان عراق

پرچم اتحاد جماهیر شوروی سابق، رژیم صهیونیستی، پرچم بنفش فمنیست‌ها و پرچم همجنس‌بازان نیز در تجمع برلین برافراشته شد! به نقل از تسنیم،‌ در این تجمع دو نفر با ظاهر زننده پشت تریبون آمدند و بیانیه LGBTQ را خواندند و خواستار آزادی برای کارگران جنسی و افراد همجنس باز شدند!

«برندا شیفر» مسئول میز تجزیه شمال‌غرب ایران در اتاق مشترک رژیم صهیونیستی، ترکیه و جمهوری آذربایجان و استاد علوم سیاسی دانشگاه «حیفا» اخیراً در مجله فارن پالیسی آمریکا پیرامون وقایع اخیر ایران به نکات جالبی اشاره کرد.

او صراحتا نوشت که بسیاری از روزنامه‌نگاران غربی بر این تصور هستند "مخالفان فارس زبان و غیرفارس زبان جمهوری اسلامی متحد هستند" ولی پس از جمهوری اسلامی (به تعبیر شیفر)، هیچ تضمینی وجود ندارد که گروه‌های مختلف (منظور اقوام مرز نشین) آینده خود را با تهران (منظور تحت حاکمیت مرکزی) ببینند!

پایان پیام/ ت 32

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول