اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به راه‌آهن به ارزش 1027 میلیارد تومان‌

مراسم بهره‌برداری از دومین مرحله توسعه ناوگان جدید ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد که طی این مراسم ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده وارد شبکه ریلی کشور شد.

ورود ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به راه‌آهن به ارزش 1027 میلیارد تومان‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت از راه و شهرسازی، دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده در سال ۱۴۰۱ با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، برگزار و طی آن ۴۱۳ ناوگان جدید به ارزش یک هزار و ۲۷ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی کشور شد.

در این مراسم که اول آبان ماه جاری ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، معاونان شرکت راه‌آهن، مدیران شرکت‌های تولیدکننده و سرمایه‌گذار تولید ناوگان ریلی نیز حضور داشتند و از ۴۰۷ دستگاه واگن باری به ارزش ۸۳۶ میلیارد تومان و ۷ دستگاه لکوموتیو به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان، برای پیوستن به شبکه ریلی کشور، رونمایی شد.

واگن‌های باری تولید شده شامل انواع واگن‌های لبه بلند، لبه کوتاه، حمل بالاست و حمل غله ساخت و سرمایه گذاری شرکت‌های داخلی بوده است. همچنین در این زمینه لکوموتیوهای نو و بازسازی شده نیز توسط شرکت های داخلی و با همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به چرخه حمل و نقل ریلی کشور افزوده شدند.

‌تعداد ناوگان تولید و بازسازی شده در سه ماه نخست سال ۳۱۹ دستگاه بود که با تولید و بازسازی ۴۱۳ ناوگان در سه ماه تیر، مرداد و شهریور و مراسم رونمایی به عمل آمده، تعداد تجمعی ناوگان تولید و بازسازی شده در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به ۷۳۲ دستگاه ناوگان می‌رسد که در مقایسه با ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰، این میزان رشد ۱۱۹ درصد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول