اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تسریع در عملیات اجرایی۲۰۰ هزار مسکن متاهلی دانشجویی

وزیر علوم، تحقبقات و فناوری در اولین جلسه قرارگاه مرکزی احداث ۲۰۰ هزار مسکن دانشجویان متأهل بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه تأکید کرد.

تسریع در عملیات اجرایی۲۰۰ هزار مسکن متاهلی دانشجویی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین جلسه قرارگاه مرکزی احداث ۲۰۰ هزار مسکن دانشجویان متأهل بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه تأکید کرد.

زلفی‌گل در این نشست گفت: احداث ۲۰۰ هزار خوابگاه دانشجویان متأهل در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای رشد جمعیت، انجام مفاد قانونی جوانی جمیعت و ارائه خدمات به نخبگان جامعه است.

وی با بیان اینکه احداث این تعداد واحد خوابگاهی در سابقه نظام آموزش عالی بی‌نظیر است، گفت: خوابگاه‌ها در همه نقاط کشور احداث شده و به تحقق عدالت اجتماعی در توزیع امکانات کمک می‌کند.

زلفی گل گفت: با به نتیجه رسیدن این طرح بزرگ، بخشی از نیاز مسکن اعضای هیئت علمی جوان و تازه جذب شده و یاوران علمی دانشگاه‌ها حل می‌شود و دانشگاه‌ها استقبال خوبی از این طرح کرده‌اند.

علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و مسئول قرارگاه مرکزی و مدیر پروژه احداث ۲۰۰ مسکن برای دانشجویان متأهل نیز در این نشست گفت: در این طرح تأمین زمین و باز پرداخت تسهیلات بر عهده دانشگاه است و وزارت راه و شهرسازی و بانک‌های کشور تسهیلات مالی پروژه را تأمین می‌کنند.

اختصاص 10 درصد درآمد اختصاصی و 10 درصد منابع تملک دارایی دانشگاه‌ها به ساخت خوابگاه

وی با بیان به اینکه این پروژه در راستای قانون جوانی جمعیت است، گفت: ده درصد درآمد اختصاصی و ده درصد منابع تملک دارایی دانشگاه‌ها در اختیار این پروژه قرار می‌گیرد.

خطیبی گفت: بازه زمانی احداث ۲۰۰ مسکن ۴ سال پیش بینی شده است و امکان دارد در صورت تأمین شرایط زودتر به این هدف دست یابیم، اما برای سال اول احداث ۵۰ هزار مسکن هدف گذاری شده است.

در پایان نشست احکام اعضای قرارگاه مرکزی احداث ۲۰۰ هزار مسکن دانشجویان متأهل که توسط وزیر علوم منصوب شده‌اند، اعطا شد.

استاندار تهران، رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، رؤسای دانشگاه‌های علم و صنعت، علامه طباطبایی، الزهرا (س) و اصفهان، قائم مقام بانک مرکزی، رئیس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت علوم و تعدادی از فعالان بخش مسکن توسط وزیر علوم به عضویت قرارگاه مرکزی احداث ۲۰۰ هزار مسکن دانشجویان متأهل منصوب شده‌اند.

هدف از ایجاد این قرارگاه تسریع در عملیات احداث و پیگیری امور مربوط به عملیات این پروژه مهم در خوابگاه‌های دانشجویی کشور است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول