اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حامد اسماعیلیون؛ عروسک خیمه‌شب بازی منافقین یا رهبر جدید اپوزوسیون؟

رسانه‌های خارجی سعی بر اسطوره‌سازی از اسماعیلیون دارند اما تلاش‌های او برای تحریم جمهوری اسلامی نشانی از انتقام‌جویی دارد. انتقامی که مرکز فرمانده‌ای کمپ تیرانا در آلبانی و ساختمان موساد در تل‌آویو سعی در هدایت ‌آن دارند.

حامد اسماعیلیون؛ عروسک خیمه‌شب بازی منافقین یا رهبر جدید اپوزوسیون؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، اپوزوسیون نظام جمهوری اسلامی همیشه با خلا یک رهبر مواجه بوده است و در این چهل سال هرازگاهی یک نفر به عنوان رهبر اپوزوسیون معرفی می‌شود و پس از مدتی یا آنقدر فضاحت به بار می‌آورد که گروههای مختلف اپوزسیون به مقابله با وی برخیزند یا پس از مدتی به شکلی آرام و بی سروصدا از رسانه‌های اپوزوسیون حذف می‌شود تا چهره جدیدی معرفی شود.

ابوالحسن بنی صدر، رضا پهلوی، محمد حسینی، مصی علی‌نژاد هر کدام مدتی به رهبری دشمنان ایران رسیده‌اند اما این منصب پوشالی برای هیچکدام دوامی نداشته است.

حالا و در روزهای اخیر چهره دیگری به عنوان رهبر گروه‌های خارج نشین معرفی شده است که از یک حادثه تراژدیک برای خانواده خود، در جهت قدرت طلبی استفاده می‌کند. حامد اسماعیلیون پیش از دی ماه ۱۳۹۸ به عنوان یک نویسنده در ایران شناخته شده بود. اما این روزها اسنادی توسط گروه‌های خارج نشین در حال انتشار است که ارتباط او با سازمان مجاهدین خلق را نشان می‌دهد. ارتباطی که برای امروز و دیروز نیست و نشان از دوستی تنگاتنگ اسماعیلیون با گروهک منافقین است.

در میان اسناد فوق‌الذکر عکس کتاب «گاماسیاب ماهی ندارد» بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. حامد اسماعیلیون در سال ۹۳ برای تصویر روی جلد کتاب خود، عکسی از کمپ اشرف را انتخاب کرده است.
 


اما همه چیز از دی ماه ۹۸ شروع می‌شود. در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در اطراف پرند در اثر شلیک اشتباهی پدافند هوایی سقوط کرد. در این حادثه بیش از ۱۴۰ ایرانی حضور داشتند که عموما دانشجو بودند. همسر و دختر خردسال حامد اسماعیلیون هم در این هواپیما حضور داشت که به رحمت خدا رفتند. اسماعیلیون دو هفته بعد از سقوط در ایران حضور داشت و اظهارنظرهایش از طریق فیس‌بوک و اینستاگرام صورت می‌گرفت، ولی هیچ‌گونه اظهارنظر تند سیاسی انجام نمی‌داد.

حامد اسماعیلیون بعد از خروج از ایران و خاک‌سپاری همسر و فرزند در ایران، شروع به انتشار متن‌های تند علیه جمهوری اسلامی کرد. از همه‌کس و همه‌جا نالید و به همه‌کس فحش داد. بسیاری این رفتارش را حاصل داغ فرزند و همسر دانستند و باز هم با وی همدلی کردند. وی همزمان با رسانه‌های معاند فارسی‌زبان از جمله ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی‌فارسی مصاحبه‌های تندی انجام می‌داد و حکومت را عیب‌یابی می‌کرد.

مساله از سقوط هواپیما فراتر رفته بود و اسماعیلیون دیگر درباره تمام مسائل مرتبط با ایران اظهارنظر کرده و در اکثر مواقع هم از دولت‌های غربی درخواست دخالت می‌کرد. او در ماه‌های بعد با همکاری خانواده‌های برخی قربانیان حادثه شکایتی را هم علیه ایران در دادگاه‌های کانادا برای دریافت غرامت و خسارت مطرح کرد. با این حال همچنان حامد اسماعیلیون در ایران به‌عنوان کسی که داغ فرزند و همسر دیده، مطرح بود و این رفتار‌ها هم به حساب همان گذاشته می‌شد تا اینکه اتفاقی جدید رخ داد.

او ابتدا با ایجاد کمپین «آسمان ایران امن نیست» با استفاده از نهاد‌های کانادایی و همراهی رسانه‌های بین‌المللی سعی در تحریم آسمان ایران داشت. جنایتی که راه را برای مداخله نظامی آغاز می‌کند و خواسته همیشگی منافقین خلق بوده است که این بار از زبان حامد اسماعیلیون بیرون آمد. البته که این کمپین توسط شرکت‌های هواپیمایی خارجی و نهاد‌های بین‌المللی مورد توجه قرار نگرفت و پروژه اول حامد اسماعیلیون و منافقین خلق شکست خورد اما راه برای پروژه‌های بعدی آغاز شد.

در روزهای اخیر حامد اسماعیلیون پا به عرصه دیگری گذاشته است، «اخراج دیپلمات‌های ایرانی» که هدف دیگر مریم رجوی و همپیمانان او بوده است.

او در صفحه مجازی خود از کارزار کمپین«اخراج دیپلمات‌های ایرانی و آزادی زندانیان سیاسی در ایران» حمایت همه‌جانبه کرده است، کارزاری که سعی بر مشروعیت‌زدایی از سیاست خارجی ایران دارد، کمپینی که در صورت موفقیت راه را برای فشارهای گروهک منافقین برای تحریم و اقدام نظامی توسط کشورهای دنیا باز می‌کند.

شروع کننده این کمپین اما فردی‌ست به نام کاوه شهروز که وکالت حامد اسماعیلیون را برعهده دارد. با کمی بررسی اما پای نام‌های دیگری به جریان باز می‌شود که ارتباط منافقین خلق با اسماعیلیون را برملا می‌کند.
 


کاوه شهروز دوست و همکار اروین کاتلر، نماینده سازمان وابسته به مجاهدین خلق در کمیته روابط خارجی سنای کاناداست. اروین کاتلر یکی از افرادی است که با لابی قدرتمند خود توانست نام مجاهدین خلق را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کند به نحوی که روزنامه‌ اسرائیلی« جروزالم پست» در همان زمان نوشت: «از آنجا که افرادی همچون اروین کاتلر از خارج شدن اسم گروهک مجاهدین خلق از لیست سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند میتوانیم بفهمیم سازمان مجاهدین در راستای اهداف اسرائیل عمل می‌کند.»

 

کاوه شهروز در میان تری گلوین و اروین کاتلر

 
حالا می‌توان پروژه قدرتمند شکل گرفته در رابطه با اسطوره‌سازی از حامد اسماعیلیون را دقیق‌تر متوجه شد.
 
کسی که حالا دیگر از نقش یک پدر داغدار فاصله گرفته اما همچنان از این نقاب برای کسب محبوبیت استفاده می‌کند تا بتواند خود را به عنوان یک رهبر معرفی کند؛ عروسکی در دست لابی‌های قدرتمند صهیونیستی-تروریستی است.
 
اسماعیلیون در خیال خود به عنوان رهبر اپوزوسیون، دیروز در تجمع برلین درباره سقوط جمهوری اسلامی رویا پردازی کرده است و در سخنانش درحالی سخن از کودکان و دختران به میان می‌آورد و از کشور‌های غربی درخواست تحریم‌های بیشتر علیه ایران کرده است که در آخرین جنایت‌های همپیمانان او، پانسمان مخصوص بیماران پروانه‌ای توسط آمریکا تحریم و موجب فوت برخی از کودکان در ایران شد.
 
رسانه‌های پرقدرت خارجی سعی بر اسطوره‌سازی از اسماعیلیون با نماد کاوه آهنگر دارند اما تلاش‌های او برای تحریم هرچه بیشتر جمهوری اسلامی نشانی از انتقام‌جویی دارد. انتقامی که مرکز فرمانده‌ای کمپ تیرانا در آلبانی و ساختمان موساد در تل‌آویو سعی در هدایت ‌آن برای اهداف خود دارند. 
 
حالا اما اسماعیلیون، شغل اصلی خود، دندان‌پزشکی را رها کرده و با تبدیل شدن به عروسک خیمه‌شب بازی اسرائیل و منافقین، از راه دشمنی با مردم ایران کاسبیِ خون می‌کند.

منبع: رجانیوز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول