اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

منافقین به‌جز ترور افراد تاثیرگذار هیچ خدمتی به وطن نکرده‌اند/ از سیستان تا کردستان و کرمانشاه، همه برای نظام مهم هستند

فرزند شهید حقانی با اشاره به اهمیت تبیین جنایات منافقین به نسل جوان گفت: منافقین بگویند چه خدمتی به جز ترور تأثیرگذارترین افراد برای کشور، به ایران به عنوان وطن کردند.

منافقین به‌جز ترور افراد تاثیرگذار هیچ خدمتی به وطن نکرده‌اند/ از سیستان تا کردستان و کرمانشاه، همه برای نظام مهم هستند

 حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به تعریفی از منافق پرداخت و اظهار کرد: منافق کسی‌ست که در بدنه ماست و نفاق پیدا کرده و دو نوع منافق آشکار و منافق پنهان داریم. منافقان تحت تأثیر یک کافر به این راه کشیده شده و منحرف شده‌اند در حالی می‌توانستند در مسیر حق باشند در مسیر باطل گام نهادند.

وی در خصوص شنیدن نام دفتر حزب جمهوری به این سخن اشاره داشت که دفتر حزب جمهوری جایی‌ست که اخوی من و همه شهدای هفت تیر را برای همه ما تا الان زنده نگه داشته است و به خاطراتی از شهادت پدر پرداخت و افزود: من دو ماه بعد از شهادت پدر به دنیا آمدم.

حقانی تصریح کرد: منزل ما بغل دفتر حزب بود و وقتی دفتر حزب منفجر می‌شود مادرم در خانه می‌فهمد، صدای نهیبی بوده است و مادر می‌گفت بیشتر از آنکه نگران پدرت باشم نگران شهید بهشتی بودم.

وی ادامه داد: همان اول مشخص می‌شود پدرم به شهادت رسیدند و با توجه به اینکه مادرم باردار بود خانواده احتیاط می‌کنند. همان اول جناره‌ها را از زیر آوار بیرون می‌آورند که جنازه پدر هم داخل آنها بود، اما یکی از اعضای خانواده برای آنکه برای مادرم اتفاقی نیفتد می‌گوید پدر مجروح شده و برای شهید بهشتی اتفاقی نیفتاده است. مادرم می‌گوید برویم بیمارستان که سوار ماشین شده و از این بیمارستان به آن بیمارستان می‌روند و تا صبح ادامه داشته است.

فرزند شهید حقانی خاطرنشان کرد: صبح روز بعد از رادیو خبر شهادت شهدای دفتر حزب را اعلام می‌کنند و رادیو اعلام می‌کند شهدای هفت تیر؛ محمد بهشتی، محمد منتظری غلامحسین حقانی و نحوه شنیدن خبر اینگونه بود.

شهدای هفت تیر زندگی‌شان را برای سعادت مردم گذاشتند

وی خاطرنشان کرد: به دست نفوذی‌ها و منافقین افرادی به شهادت رسیدند که خیلی زندگی‌شان را برای سعادت مردم گذاشتند. شاید نقایصی که امروز هست به سبب شهادت آن آدم‌هاست. بزرگترین نقص ما نیروی انسانی است خیلی از نیروهای انسانی قدرتمند را از ما گرفتند البته این شهدا زنده‌اند و اثر خودشان را می‌گذارند. من همیشه همراهی پدرم را لمس می‌کنم. آن آدمی که احساس می‌کند شهید بهشتس خطرناک است او را از بین ببریم، به سبب نفهمی و ندانستن اوست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اضافه کرد: در آن جنایت سنگین ۷۲ نفر از یاران خالص امام، مجاهدان عرصه متفاوت را از ایران گرفتند.

حقانی به اغتشاشات کشور نیز اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: این اتفاقات از باب سادگی رخ داد و بخشی از جامعه به‌ویژه نسل جوان را گول زدند.

وی با اشاره به اهمیت تبیین جنایات منافقین به نسل جوان اظهار داشت: سردمداران و منافقین بگویند به ایران چه خدمتی به عنوان وطن کردند؟ انقلاب اسلامی ویژگی بزرگی که دارد در این ۴۲ سال هیچوقت بی‌خیال اقوام دیگر نشده؛ سیستان و بلوچستان از اول انقلاب تا الان دغدغه نظام بوده است در حالی که محرومیت سیستان و بلوچستان مربوط به قبل از انقلاب بوده است و محرومیت قدیمی دارد اما به‌واسطه انقلاب رو به رشد است همیشه همه مناطق برای کشور مهم بوده و همه نواقصی که هست به جریان و مدیریت غیرانقلابی برمی‌گردد.

حقانی بیان داشت: از اول شعار منافقین و تجزیه‌طلبان حتی پهلوی تجزیه ایران بوده چون ایران قوی برای‌شان خطرناک بوده است و از اول ایران هر زمان به استقلال و ثبات قدم و جدیت رسیده از یک جا برای برهم زدن شروع کردند.

وی تصریح کرد: بزرگترین دردسر ما، تجزیه‌طلبانی بودند که از آن ور آب خط می‌گرفتند و همه دعواها را زمانی که هنوز جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود، شروع کردند.

حقانی با ذکر این مطلب که مساحت بخشی از قدرت یک کشور است و قومیت بخشی از ویژگی‌های یک کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: با همه اتفاقات هیچوقت نمی‌گوییم کردستان برای ما نیست. شهید متوسلیان به چه دلیل به کردستان می‌رود؟ چون امنیت آنجا برای او دغدغه بوده است. اما دشمنان برعکس کار می‌کنند که امنیت را از بین ببرند.

وی همچنین یادآور شد: در دوران حکومت پهلوی فساد به حدی بالا بود که علنی بود و حکومت پهلوی در واقع حکومت فاسدان است که باید این مسائل در بین نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول