اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دوراهی اروپا؛ ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین یا آسیب پذیری نظامی برابر روسیه

منابع خبری گزارش دادند فقدان تسلیحات در اروپا می‌تواند متحدان اوکراین را با تصمیم دشوار در مورد ادامه حمایت از کی‌یف مواجه کند.

دوراهی اروپا؛ ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین یا آسیب پذیری نظامی برابر روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ادامه نبرد بین روسیه و اوکراین و حملات موفق روسیه به زیر ساخت‌های نظامی و انرژی این کشور، موضوع کمک‌رسانی تسلیحاتی به اوکراین مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفته است.

به گزارش منابع خبری، فقدان تسلیحات در اروپا می‌تواند متحدان اوکراین را با تصمیم دشواری در مورد ادامه حمایت از کی‌یف مواجه کند. این کشورها همچنین خطر حمله روسیه به خود را در صورت کم شدن ذخایر سلاح در نظر می‌گیرند. در نتیجه، برخی از کشورهای اروپایی با این مشکل مواجه هستند که آیا به ارسال تسلیحات خود به اوکراین ادامه دهند یا خیر.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز یکشنبه نوشت که تهاجم روسیه به اوکراین، ذخایر تسلیحاتی را در چند کشور کاهش داده است. ایالات متحده و سایر اعضای ناتو میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین ارسال کرده‌اند. برخی از متحدان ناتو نیز تمام تسلیحات دوران شوروی خود را به اوکراین فرستاده و اینک منتظر جایگزین های آمریکایی هستند.

*سرعت کم اروپا در تولید سلاح

بر اساس این گزارش، برخی از کشورهای اروپایی ممکن است برای تکمیل سریع منابع مشکل پیدا کنند، زیرا آنها دیگر بخش دفاعی قوی ندارند که بتواند به سرعت سلاح و مهمات مورد نیاز را تولید کند.

اکنون، این کشورها با یک دوراهی روبرو هستند. آیا باید به ارسال انبارهای تسلیحات خود به اوکراین ادامه دهند و به طور بالقوه آسیب پذیری خود را در برابر حمله احتمالی روسیه افزایش دهند؟ یا باید آنچه را که باقی مانده برای محافظت از خود نگه دارند، که ممکن است احتمال پیروزی روسیه در اوکراین را افزایش دهد.

* احتمال جنگ روسیه با اوکراین برای سال‌ها

این گزارش حاکیست، متحدان اروپایی اوکراین انتظار دارند که جنگ برای ماه‌ها و شاید سال‌ها ادامه یابد. در عین حال، هر دو طرف به سرعت در حال استفاده از ذخایر تسلیحات خود هستند و پیروزی ممکن است به این بستگی داشته باشد که چه کسی بیشتر دوام می آورد.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها روسیه تولید سلاح خود را تسریع کرده است.  «هانو پوکور» وزیر دفاع استونی گفت: «حدس می‌زنیم که روسیه زودتر توانایی‌های خود را بازیابی خواهد کرد، زیرا ممکن است رئیس‌جمهور روسیه به تولیدکنندگان سلاح دستور دهد تا به تولید 24 ساعته روی آورند.»

 به گفته وی، روسیه شماری نظامی را به جای اعزام به جبهه به کارخانه‌های تولید سلاح فرستاده است.پوکور با اشاره به جنگ سال ۲۰۰۸ در گرجستان، الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ و در حال حاضر تهاجم گسترده به اوکراین گفت، روسیه سابقه بازسازی ارتش خود را هر چند سال یک بار دارد.

او خاطر نشان کرد که کشورهای کوچکتر مانند لیتوانی و همچنین برخی کشورهای بزرگتر از جمله آلمان با مشکلاتی روبرو هستند. وزارت دفاع آلمان اعلام کرده که منابع تسلیحاتی این کشور محدود است.

 

*ذخایر موشکی آمریکا کاسته شده است

اندیشکده «استیمسون» در واشنگتن تخمین زده است که جنگ در اوکراین ذخیره موشک‌های ضد تانک «جاولین» ساخت آمریکا را تا یک سوم و موشک‌های ضد هوایی «استینگر» را تا ۲۵ درصد کاهش داده است.

«تام والدوین» از تحلیلگران «موسسه مطالعات راهبردی» بر این باور است که بازگرداندن ذخایر تسلیحاتی و ظرفیت تولید فرآیندی طولانی خواهد بود و برای برخی از کشورها ممکن است به سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت ها نیاز داشته باشد.

 

*انهدام زیر ساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین

 رسانه‌های جهان روزهای گذشته از حملات موفق  روسیه به زیر ساخت‌های انرژی و نظامی اوکراین خبر دادند.وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که طی یک حمله موفق به مرکز اوکراین، یک انبار سوخت نیروی هوایی این کشور را از بین برده است.

 وزارت دفاع روسیه  اعلام کرد که یک انبار سوخت هوانوردی در مرکز اوکراین را که بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت ذخیره می‌کرد، منهدم کرده است. وزارت دفاع روسیه در نشست روزانه خود اعلام کرد که این انبار سوخت نزدیکی روستای «اسمیلا» در منطقه «چرکاسی» قرار داشت و بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت برای نیروی هوایی اوکراین ذخیره می‌کرد.

منابع اوکراینی همچنین  تایید کردند در نتیجه حملات روسیه به این کشور، ۹۰ درصد انرژی بادی و تا ۵۰ درصد انرژی خورشیدی این کشور از بین رفته‌اند.

 «هرمان هالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین با اذعان به این مسئله اظهار داشت، بیشتر منابع انرژی سبز در جنوب اوکراین قرار داشت، منطقه‌ای که اینک بیشترین تلفات را متحمل شده است. ۹۰ درصد انرژی بادی و ۴۵ تا ۵۰ درصد انرژی خورشیدی اوکراین نیز از بین رفته است.

هالوشچنکو افزود که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، اوکراین شاهد رشد سریع انرژی سبز بوده و سهم آن در سیستم انرژی کشور تقریباً ۱۰-۱۱ درصد بوده است. وی گفت، اوکراین یک راهبرد داشت و که پیش‌بینی می‌کرد تا سال ۲۰۳۰، سهم انرژی سبز در اوکراین دستکم ۲۵ درصد باشد.

 وزیر انرژی اوکراین چندی قبل گفته بود که نزدیک به ۳۰ درصد زیرساخت های انرژی اوکراین مورد اصابت موشک‌های روسی قرار گرفتند.

پایان پیام/م/ ت 69

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول