اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ثبت اختراع «پودر نوشیدنی ضد سرفه عناب فاقد شکر» در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: اختراع پودر فوری نوشیدنی ضدسرفه عناب فاقد شکر توسط محققان جهاد دانشگاهی استان به ثبت رسید.

ثبت اختراع «پودر نوشیدنی ضد سرفه عناب فاقد شکر» در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی ابراهیمی سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فراورده‌های غذایی دارویی از خام فروشی محصولات استراتژیک و ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری کند.

وی افزود: یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال پایدار، ایجاد ارزش‌افزوده محصولات استراتژیک و مزیت‌دار خراسان جنوبی به منظور توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: میوه عناب از خواص تغذیه ای و دارویی بالایی برخوردار است و پتانسیل بسیار خوبی برای فرآوری دارد.

ابراهیمی یادآور شد: جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۶ اقدام به تولید دانش فنی فراورده های متعدد و متنوعی بر پایه محصولات استراتژیک استان کرده که از جمله آن می توان به بیسکویت عناب،کیک عناب، چیپس عناب، شکلات عناب، سرکه عناب ، سرکه زرشک و گل محمدی ،کوکی عناب، مربای پری بیوتیک عناب، سس زرشک، سس عناب و آبنبات زرشک دارای خاصیت تصفیه خون اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: جدیدترین محصول ثبت اختراع شده در این نهاد، فراورده «پودر فوری نوشیدنی ضدسرفه عناب فاقد شکر» است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی هدف از این اختراع را تولید محصول غذا -دارو مفید و موثر در درمان سرفه و گلودرد و سرماخوردگی با قابلیت حمل آسان، زمان ماندگاری بالا، فاقد شکر و مصرف راحت آن به صورت نوشیدنی با طعم مطلوب و به ویژه خوراندن راحت آن به کودکان عنوان کرد.

ابراهیمی متذکر شد: علاوه بر خاصیت درمانی، این محصول می تواند به عنوان یک نوشیدنی فراسودند و فاقد شکر به خصوص در افراد دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تولید پودر عناب بر پایه ترکیبات طبیعی و به عنوان نوشیدنی با خواص دارویی مزیت ویژه ای نسبت به سایر پودرهای فوری موجود در بازار دارد که در حال حاضر در بازار ایران یافت نمی‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: تولید انبوه این محصول به دلیل ترکیبات ویژه و طبیعی آن ظرفیت خوبی برای صادرات دارد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول