اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

چرا دانشگاه شریف آماج عملیات دشمن است؟

دشمن، ایران قوی و پیشرو در علم و فناوری را می‌بیند و به اغتشاش پناه می‌برد!

چرا دانشگاه شریف آماج عملیات دشمن است؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان نوشت: ایران اسلامی در میدان علم خط‌شکنی می‌کند و دشمن از این واقعیت درخشان وحشت کرده است. جوان دانشجو و پژوهشگر و عالم محقق در ایران اسلامی مرزهای علم را درمی‌نوردند و دشمن مستأصل و ترسیده به اغتشاش پناه می‌برد که با بی‌اعتنایی مطلق ملت آگاه ما مواجه می‌شود و سیلی دیگری می‌خورد.

رهبر معظم انقلاب چهارشنبه ۲۰ مهرماه در دیدار با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به همین موضوع؛ اغتشاش‌های پراکنده را طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری و بزرگ ملت ایران خواندند.

مجله نیچر: با تحریم و آشوب مقابل مرجعیت علمی ایران را بگیرید

اردیبهشت ۸۴ همزمان با می‌۲۰۰۵ میلادی مجله علمی nature، گزارشی درخصوص ظهور دوباره تعالی و پیشرفت علمی در ایران می‌نویسد: گزارش nature: پیروی موفقیت گروهی از دانشمندان علوم اعصاب ایرانی منتشر شد که آن را در تاریخ معاصر ایران کم سابقه بیان کرده است. به گزارش روزنامه فرهیختگان، نیچر از قول کارشناسان غربی راه مقابله با سرعت‌گرفتن رشد علمی ایران را آشوب‌های سیاسی یا تحریم‌های بیشتر عنوان می‌کند.

این بار دشمن با کمک شبکه نیابتی خود در داخل یعنی منافقان و معاندان متظاهر به اصلاح‌طلبی و برخی سلبریتی‌ها که باید در پیشگاه عدالت حاضر و محاکمه شوند، تلاش کرد علاوه‌بر خیابان، دانشگاه‌ را نیز هدف عداوت خود قرار دهد و به تعطیلی بکشاند. دشمنِ تودهنی خورده و نا امید از ملت مؤمن تقلا کرد با اوباش اجاره‌ای خود چوب لای چرخ اقتصاد و تولید علم و فناوری بگذارد.

نشریۀ نیوساینتیست: ایران دارای سریع‌ترین نرخ رشد علمی است

در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سهم ایران در تولید علم دنیا افزایش ۱۸۰ برابری داشته است. تولید مقاله توسط محققان ایرانی طی سالیان بعد از پیروزی انقلاب نیز رشد ۵۵ برابری داشته است.

نشریۀ نیوساینتیست گزارش داده است: «ایران دارای سریع‌ترین نرخ رشد علمی و از پیشروترین کشورهای جهان در تولیدات علمی است. نرخ رشد علمی در ایران ۱۱ برابر میانگین جهانی است. نشریۀ نیوساینتیست برای این‌که اعتبار لازم برای این گزارش را حفظ کرده باشد، همچون گذشته به آمار و ارقام مستند موجود در پایگاه اطلاعاتی وب‌سایت علم (Web Of Science) استناد کرده است.»

مجله علمی ساینس: پیشرفت ایران در اوج تحریم‌ها شگفت انگیز است 

مجله علمی «ساینس» با انتشار گزارشی، به ثبت نخستین تصویر کیهانی از سوی تلسکوپ 3/4 متری ایرانی رصد‌خانه ملی ایران واکنش نشان داده و ساخت این پروژه بزرگ را در شرایط تحریمی ایران، شگفت انگیز و نشانی از پیشرفت علوم مهندسی دانشمندان ایرانی توصیف کرده است.

اسرائیل از پیشرفت علمی ایران می‌ترسد

هراس دشمن از ایران قوی است؛ دکتر «الیف صباغ» تحلیلگر سیاسی تلویزیون ۲۴i اسرائیل می‌گوید: «بمب هسته‌ای مسئله اصلی نیست، حقیقت چیز دیگری است و آن این است که اسرائیل از پیشرفت علمی ایران می‌ترسد!»

دکتر «شائول ینای» تحلیلگر اسرائیلی مسائل حوزه خلیج‌فارس نیز در شبکه صهیونیستی ۲۴i می‌گوید: «ایرانی‌ها حقیقت را می‌گویند، آنها به دنبال بمب هسته‌ای نیستند؛ نتانیاهو سال ۱۹۹۶ گفته بود ایران دو سال دیگر به بمب هسته‌ای خواهد رسید و اکنون سال ۲۰۲۲ هستیم و ایران بمب هسته‌ای ندارد! نه به این دلیل که کسی توان منع آنها را داشته باشد بلکه خودشان چنین چیزی را نخواسته‌اند.»

همین ترس دشمن از پیشرفت علمی و عبور ایران اسلامی از مرزهای دانش است که دشمن را به آشوب وامی‌دارد و حتی به هدف قرار دادن فعالان عرصه علم و فناوری دست می‌یازد تا به بدنه علمی کشور ضربه وارد کند.

خرداد ماه امسال طی سانحه‌ای در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین، مهندس احسان قدبیگی به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران ایشان دچار جراحت شد.

پیش از این نیز بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما گزارشی از فوت مشکوک دکتر ایوب انتظاری نخبه یزدی و فارغ‌التحصیل دکترای هوافضای دانشگاه صنعتی شریف پخش کرد، طبق لوحی که به خانواده دکتر انتظاری از طرف استاندار یزد اعطا شده، نامبرده شهید اعلام شده است، «شهید راه علم و اقتدار میهن...»در این گزارش همچنین نمونه‌های مشابهی از ترور احتمالی دانشمندان نخبه ایرانی توسط صهیونیست‌ها نام ‌برده شد. مانند شهید دکتر اردشیر حسین پور، دانشمند هسته‌ای ایران، که سال ۱۳۸۵ در اثر مسمومیت با مواد رادیو اکتیو جان باخت یا دکتر علی‌‌هاشمی یکی از نخبه‌های برجسته رشته شیمی‌ در کشور که به طرز مشکوکی به دلیل خون ریزی ریوی در اواخر سال۱۴۰۰ درگذشت.

چرا دانشگاه شریف آماج عملیات دشمن است؟

دانشگاه صنعتی شریف، بیش از ده هزار دانشجو دارد و از مراکز مهم در تولید علم و فناوری برای پیشرفت کشور به شمار می‌رود.

در روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان با حمله به سلف سرویس دانشگاه شریف درها و پنجره‌های سالن غذاخوری البرز این دانشگاه را شکستند و با مسئولین حراست دانشگاه و برخی دانشجویان درگیر شدند و به آنها صدمه زدند. مطالبه این دانشجویان که اکثریت آنها پسران دانشجو بودند، حضور مختلط در سلف سرویس دانشگاه و غذا خوردن با خانم‌ها بود. به گزارش فارس، با ورود این دانشجویان به محیط سلف سرویس، تعدادی از آنها به رقص و پایکوبی پرداختند و خوشحالی خود را از این اتفاق بروز دادند و سطح مطالبات خود را به نمایش گذاشتند.

همزمان با این اتفاقات دانشجویان دانشگاه شریف با راهپیمایی اعتراضی در صحن دانشگاه، نسبت به حرمت‌شکنی‌ها واکنش نشان دادند. دانشجویان با شعارهای «الله اکبر» و با حمل دست‌نوشته‌هایی نظیر «با هتاکی و حیله شریف تعطیل نمیشه» و «جای الفاظ رکیک در دانشگاه نیست» و... اعتراض خود را نشان دادند.

در روزهای اول اغتشاشات، تجمعی ۲۰۰- ۳۰۰ نفره در این دانشگاه انجام شد و اقلیتی چند ده نفره فحاشی و هنجارشکنی نمودند.

دانشگاه و دانشجوی شریف و برخی مراکز مشابه، سوژه عملیات دشمن هستند، چون دشمنان از اساتید و دانشجویان خدوم به کشور ضربه خورده‌اند. اساتید و دانشجویان شریف، همان‌هایی هستند که تا خدمتی به مردم کردند و حصار تحریم را شکستند، ابتدا تحریم و بعد ترور شدند اما با وجود این جنگ آشکار و پنهان، ایران عزیز، در حال پیشرفت علمی و فنی است. به تعبیر هرتسل‌هالوی فرمانده رکن اطلاعات ارتش اسرائیل: «از انقلاب ۱۹۷۹ ایران، ما ۳ برابر رشد علمی داشته‌ایم، اما رشد ایران ۲۰ برابر شده. آنها به برتری فنی نزدیک می‌‌شوند. جنگ واقعی در آینده نیست؛ همین حالا جریان دارد. جنگ امروز، جنگ ذهن‌هاست و تبلیغات ایران می‌‌تواند روحیه اسرائیلی‌ها را درهم بشکند».

یادآور می‌شود دانشگاه شریف، بیش از ۱۳۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب و کشور کرده که از آن جمله، شهیدان محسن وزوایی، حسن عباسپور (وزیر نیرو و شهید جنایت منافقین در هفتم تیر ۱۳۶۰)، مجید شهریاری، مسعود علی‌محمدی، و مصطفی احمدی روشن است.

مقتدای انقلاب دوشنبه ۱۱ مهرماه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: «آنها [دشمنان] فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، با ایران مخالفند؛ آمریکا با ایران قوی مخالف است، با ایران مستقل مخالف است. همه‌ بحث آنها، همه‌ دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست؛ البتّه با جمهوری اسلامی بشدّت و عمیقاً دشمنند، در این شکّی نیست، امّا بدون جمهوری اسلامی هم با ایرانی که قوی باشد مخالفند، با ایرانی که مستقل باشد مخالفند. آنها ایران دوران پهلوی را دوست دارند: گاو شیرده و مطیع اوامر آنها که شاه مملکت برای یک تصمیم، ناچار بشود سفیر انگلیس یا سفیر آمریکا را بخواهد و از او کسب تکلیف بکند! این ننگ را ملّت ایران چگونه می‌تواند تحمّل بکند؟ آنها این را می‌خواهند؛ با ایران مخالفند.»

کلید پیشرفت، علم است و دانشگاه مهم‌ترین زیرساخت پیشرفت و توسعه‌ کشور. دشمن خود را به آب و آتش می‌زند تا حرکت علمی کشور را متوقف کند اما ایران اسلامی به سبب گفتمان‌‌سازی و درایت رهبر حکیم انقلاب در راه‌اندازی جنبش نرم‌افزاری، با حرکت جهشی در تولید علم و فناوری به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول