اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

۱۱۷ نفر از محکومان قضایی کرمان مشمول عفو رهبری شدند

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۱۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب کرمان به‌مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

۱۱۷ نفر از محکومان قضایی کرمان مشمول عفو رهبری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان با اشاره به اینکه امروز مشکل جمعیت کیفری زندان‌ها مشکل جدی است، پیگیری جدی سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: پرونده‌های زندانی‌دار باید به‌صورت ویژه و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقوق مددجویان زندان‌ها ایفا شده و افراد بدون دلیل در زندان نمانند.

 وی با بیان اینکه مسؤولان قضایی و قضات باید توجه خاصی به وضعیت زندان‌ها داشته باشند، بر اجرای دقیق تکالیف قانونی در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها به‌ویژه پرونده‌های زندانی‌دار تاکید کرد و بیان داشت: دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها باید ضمن برگزاری جلسات توجیهی برای همکاران قضایی، نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف، اقدامات و تحلیل آمار‌های موجود اقدام کنند.

وی  بر استفاده از تاسیسات حقوقی جایگزین حبس نیز تاکید و تصریح کرد: بازدید از زندان، وظیفه و تکلیف قضات است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که باید از معرفی کودکان کار و متکدیان دستگیر شده از سوی ضابطان دستگاه قضایی به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری شود، ادامه داد: معرفی این افراد بدون تامین قانونی به کانون اصلاح و تربیت درست نیست و از این رو معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پیگیری‌های لازم را انجام داده اند و سازمان بهزیستی مکلف شده است که نسبت به پذیرش این افراد اقدام کند.

رضا طالبی‌زاده، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: ۱۱۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب به‌مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مورد عفو رهبری و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: از مجموع محکومان مشمول عفو و تخفیف و تبدیل مجازات، ۸۱ نفر با استفاده از عفو رهبری آزاد شده‌اند و مجازات اعدام ۲ نفر به حبس تبدیل شده است.

طالبی‌زاده تصریح کرد: از مجموع مددجویان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) به‌مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) در استان کرمان، ۶ نفر زن هستند.

سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: طی امسال یک‌هزار و ۳۳۶ مورد بازدید قضات از زندان‌های استان کرمان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دادرسی‌های الکترونیک در زندان‌های استان کرمان، ۶ هزار و ۷۷ مورد بوده است و زندان منوجان با تحقق صد درصدی دادرسی الکترونیک، رتبه برتر در این زمینه را به خود اختصاص داده است

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول