اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هشدار واشنگتن، سئول و توکیو به کره شمالی درباره انجام آزمایش اتمی

معاونان وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با درخواست از کره شمالی برای اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر، هشدار دادند که انجام آزمایش اتمی واکنش بی‌سابقه‌ای را از سوی این سه کشور خواهد داشت.

هشدار واشنگتن، سئول و توکیو به کره شمالی درباره انجام آزمایش اتمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، احتمال انجام هفتمین آزمایش اتمی توسط کره شمالی طی روزها یا هفته‌های آینده، بار دیگر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به صدور هشدارهای تهدیدآمیز علیه این کشور واداشت.

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا، «چو هیون‌ونگ» معاون وزیر خارجه کره جنوبی و «تاکئو موری» معاون وزیر خارجه ژاپن روز چهارشنبه جلسه‌ای را در توکیو برای بررسی تحولات منطقه و وضعیت امنیتی حول کره شمالی برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سه دیپلمات با درخواست از کره شمالی برای اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر، هشدار دادند که انجام آزمایش اتمی واکنش بی‌سابقه‌ای را از سوی این سه کشور خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در نشست خبری مشترک بعد از دیدار سه‌جانبه، گفت: «ما توافق کردیم که اگر کره شمالی هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام داد، آنگاه واکنشی در مقیاس بی‌مانند و بی‌سابقه ضروری خواهد بود».

شرمن نیز در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت: «ما از کره شمالی می‌خواهیم که از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر اجتناب کند. چنین اقدامات بی پروایی، برای منطقه عمیقاً ثبات‌زدا هستند. هر اتفاقی که اینجا رخ دهد، از جمله آزمایش اتمی کره شمالی، برای امنیت تمام جهان عواقبی در پی دارد».

طبق این گزارش، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد «درک کنند که هرگونه استفاده از سلاح اتمی، جهان را به شکلی باورنکردنی تغییر خواهد داد». ادعای این دیپلمات آمریکایی در کنار همتای ژاپنی خود در حالی است که ایالات متحده تنها دولتی در جهان است که از سلاح اتمی علیه یک کشور دیگر (ژاپن) استفاده کرده است.

به نوشته رویترز، معاون وزیر خارجه ژاپن هم در این نشست خبری توضیح داد: «ما توافق کردیم [که در واکنش به تهدیدهای کره شمالی]، توانایی واکنش و ظرفیت بازدارندگی اتحاد ژاپن-آمریکا و اتحاد آمریکا-کره جنوبی را تقویت کرده و همکاری‌های امنیتی بین سه کشور را افزایش دهیم».

هشدارها و پیام‌های تهدیدآمیز واشنگتن،‌ سئول و توکیو به پیونگ‌یانگ در حالی است که بامداد دوشنبه نظامیان کره شمالی برای تلافی شلیک هشدار نیروهای کره جنوبی به سمت شناور متعلق به این کشور، چند فروند راکت به سمت مرز دریایی دو کشور شلیک کردند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول