اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

2504 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگشت

براساس گزارش تحول در بخش صنعت معدن و تجارت، 2 هزار و 504 واحد صنعتی راکد و تعطیل در داخل و خارج شهرک‌ها، از زمان استقرار دولت سیزدهم، احیا شد و به چرخه تولید برگشت.

2504 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم رونق بخشی به کسب و کارها و فعال‌سازی و احیا واحدهای صنعتی راکد است؛ براساس گزارش تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت وزارت صمت از زمان استقرار دولت سیزدهم و با  اقدامات وزارت صمت، 2 هزار و 504 واحد صنعتی راکد و تعطیل در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی فعال شده است. 

از اهم دستاوردها و اقدامات دولت در حوزه کسب و کار همچنین می توان به راه اندازی بازار خدمات کسب و کارها اشاره کرد که در مرحله اول 24 خدمت کسب و کار شناسایی و بخش‌هایی از آن ساماندهی و عملیاتی شده است. 

ساماندهی، شفاف‌سازی و تسهیل فرآیندهای صدور مجوزها و اجرای قوانین و مقررات مرتبط با اتصال مجوزها به درگاه ملی نیز از جمله دستاوردهای مهم دولت و وزارت صمت در حوزه کسب و کار بوده است. 

تهیه بسته های سیاستی و تشویقی و رفع موانع برای تصویب در مراجع ذیربط شامل بسته سیاست‌های ارزی و تجاری، بسته رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری‌، بسته تامین مالی‌، بسته شفافیت جریان کالا، بسته ساماندهی لکه‌های صنعتی و توسعه صنعتی در محدوده 120 کیلومتری تهران، بسته جلوگیری از رسوب کالا و سایر موارد با پیشنهاد این وزارتخانه و در مراجع ذیربط شامل شورای عالی هماهنگی سران قوا، هیات وزیران و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به تصویب رسیده است. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول