اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس‌جمهور گینه حامل پیام پوتین برای زلنسکی

رئیس‌جمهور گینه-بیسائو مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه از او خواست پیامی را به رئیس‌جمهور اوکراین درباره اهمیت «گفت‌وگوی مستقیم» بین مسکو و کی‌یف برساند.

رئیس‌جمهور گینه حامل پیام پوتین برای زلنسکی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اومارو مختار سیسوکو امبالو» رئیس‌جمهور گینه-بیسائو سه‌شنبه (۲۶ اکتبر) مدعی شد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از او خواست پیامی را به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین درباره اهمیت «گفت‌وگوی مستقیم» بین مسکو و کی‌یف برساند. امبالو این موضوع را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زلنسکی در کی‌یف یک روز بعد از دیدار با پوتین در مسکو بیان کرد. 

رئیس‌جمهور گینه-بیسائو گفت: برادر عزیزم، دیروز در روسیه با رئیس‌جمهور [ولادیمیر] پوتین بودم که از من خواست پیامی به شما بدهم، با شما صحبت کنم، با توجه به این که گفت‌وگوی مستقیم برای اقدامات مشترک آینده ما بسیار مهم است. 

به گزارش شبکه «راشا تودی»، ویدئویی از این کنفرانس مطبوعاتی در کانال تلگرام زلنسکی منتشر شد که در آن اظهارات امبالو به اوکراینی ترجمه شده بود. طبق این گزارش، وی همچنین فاش کرد که با کمک به احیای روابط بین روسیه و اوکراین، خود را حامل انگیزه‌های خاص می‌داند.

امبالو قبل از دیدار با زلنسکی هم به خبرنگاران گفت پوتین را بسیار مشتاق به مذاکره با زلنسکی دید و مشتاق انتقال این حسن نیت به رئیس‌جمهور اوکراین است. 

زلنسکی در کنفرانس خبری مذکور بعد از شنیدن این پیام در اشاره به حملات روسیه که در پاسخ به حمله تروریستی به پل کریمه انجام شد، گفت «برای پل زدن بین کشورها نباید زیرساخت‌ها را منفجر کرد». وی همچنین گفت که هر گفت‌وگویی مستلزم احترام یک کشور به کشور دیگر است که از احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت و مرزهای آن آغاز می‌شود. 

پیش‌تر رئیس‌جمهور روسیه امتناع اوکراین از مذاکره را دلیل فقدان مذاکره بین دو کشور بیان کرد. او همچنین گفت که در گفت‌وگوهای اواخر مارس با میانجیگری ترکیه، روسیه و اوکراین به توافقی اولیه دست یافتند اما به محض آن که نیروهای روس از منطقه کی‌یف عقب‌نشینی کردند، رهبری کی یف تمام تمایل برای گفت‌وگو را از دست داد. 

اظهارات پوتین بعد از آن بیان شد که زلنسکی طی فرمانی هر گونه مذاکره با پوتین را ممنوع کرد و گفت اوکراین تنها زمانی که روسیه رهبری متفاوت داشته باشد با آن وارد مذاکره خواهد شد. رئیس‌جمهور اوکراین مکرراً گفته تنها هدف او، شکست روسیه در میدان نبرد و بازپسگیری کنترل همه مناطقی است که وی معتقد است باید تحت حاکمیت اوکراین باشد. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول