اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مهلت دو هفته‌ای به دستگاه‌ها برای بررسی موانع پیش روی تحقق قانون هوای پاک

معاون وزیر کشور گفت: در جلسه هماهنگی قانون هوای پاک مقرر شد دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، طی دو هفته ضمن اعلام آخرین اقدامات صورت گرفته؛ ارزیابی های دقیق و کارشناسی در زمینه موانع پیش روی این قانون به عمل آورند.

مهلت دو هفته‌ای به دستگاه‌ها برای بررسی موانع پیش روی تحقق قانون هوای پاک

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، مهدی جمالی نژاد که در حاشیه نشست هماهنگ سازی برنامه ها و پایش آخرین اقدامات دستگاههای مسئول در مدیریت آلودگی هوا و آخرین وضعیت تکالیف مندرج در قانون هوای پاک که پنجشنبه پنجم آبان ماه با حضور سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان دستگاه ها در وزارت کشور تشکیل شد، سخن می گفت، افزود: در این جلسه گزارش هایی در زمینه آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص تکالیف دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک از سوی نمایندگان دستگاه‌های مختلف ارائه شد و در خصوص آنها تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: در ادامه مقرر شد نظرات و پیشنهادهای اجرایی دستگاه‌ها طی دو هفته آتی در کارگروه‌ها و کمیته های تخصصی بررسی شود و ضمن آسیب شناسی و مشخص شدن موانع عمده پیش رو، نتیجه کار در جلسه ای با حضور وزیر کشور و معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طرح و تعیین تکلیف شود.

جمالی نژاد اضافه کرد: تلاش می شود نتیجه بررسی های کارشناسی صورت گرفته در خصوص قانون هوای پاک در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و قانون برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود.

وی همچنین تاکید کرد: تحقق احکام قانون هوای پاک، با توجه به حساسیت افکار عمومی نسبت به آن، نیازمند اختصاص کامل اعتبارات، بهره گیری از ایده های خلاقانه جدید و دانش بنیان، نگاه غیر اداری و رسمی به موضوع و جلب موثر مشارکتهای مردمی است و ضرورت دارد برای پیگیری تحقق بخشهایی از این قانون، با ارائه تشویق ها و تسهیلات، زمینه حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق تکالیفی که قانون هوای پاک به مدیریت شهری نیز واگدار نموده، طی یکسال اخیر اقداماتی در وزارت کشور برای تامین ناوگان موردنیاز حمل و نقل عمومی شهری در حوزه های اتوبوس ون، تاکسی با کمکهای دولتی صورت گرفته ولی موفقیت در این حوزه نیازمند حساس شدن مضاعف شوراهای اسلامی شهرها و شهرداریها بویژه در کلانشهرها و شهرهای بزرگ و داشتن نقشه راه مشخص در همکاری و همفکری مستمر با دستگاه های ملی و استانی و محلی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول