اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

چگونگی صدور انقلاب اسلامی به جهان را در این کتاب بخوانید

چاپ چهارم کتاب «صدور انقلاب اسلامی؛ فرصت ها و چالش ها» اثر غلامرضا عراقی روانه بازار نشر شد.

چگونگی صدور انقلاب اسلامی به جهان را در این کتاب بخوانید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چاپ چهارم کتاب «جریان شناسی تفاسیر و برداشت‌های سیاسی از قرآن کریم در انقلاب اسلامی» اثر غلامرضا عراقی است که به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۱۹۴ صفحه منتشر شد.

صدور انقلاب اسلامی از اصول راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود؛ در حالی که نه تنها در حوزه عمل، بلکه حتی در حوزه نظر نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اثر حاضر تلاش کرده است از طریق شناخت و تحلیل فرایند صدور انقلاب، راهبردهایی برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تدوین و پیشنهاد کند.

این پژوهش به دنبال آن است شرایط جدید منطقه‌ای و بین‌المللی را که ناشی از فرایند بیداری اسلامی است، تحلیل و فرصت‌ها و چالش‌ها را در جهت صدور ارزش‌های انقلاب شناسایی کند و در آخر راهکارهایی را برای بهره گیری بهینه از فرصت‌ها و عبور از چالش‌های آینده به سیاستگذاران سیاست خارجی انقلاب ارائه کند.

برشی اثر

فرصت‌های صدور انقلاب اسلامی در عصر بیداری اسلامی

رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی مستلزم تبیین واقع بینانه وضعیت نظام بین‌الملل است. تحلیل نادرست از فرصت‌ها و تهدیدها از یک سو و ضعف و قوت‌های مرتبط با انقلاب اسلامی می‌تواند به تضعیف پیام انقلاب منجر شود.

انقلاب اسلامی ایران ساختار نظام بین‌الملل را متحول ساخت. آغاز قیام ملت‌های عربی در کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا نقطه عطف دیگری در تاریخ منطقه خاورمیانه است که متأثر از انقلاب اسلامی است.

آنچه در قیام های کنونی منطقه بدان تأکید می‌شود، غالباً الگو پذیری از انقلاب اسلامی ایران است. فرصت‌های صدور انقلاب اسلامی در عصر بیداری اسلامی مشتمل بر دیپلماسی رسانه‌ای، دیپلماسی ورزشی، گرایش متفکران به انقلاب اسلامی، محبوبیت انقلاب، موقعیت جغرافیایی و شباهت مذهبی است.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول