اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: اگر روسیه زیرساخت‌های ما را هدف قرار دهد پاسخ می‌دهیم

یک مقام کاخ سفید گفت، اگر روسیه ماهواره‌های آمریکا را هدف قرار دهد با پاسخ متقابل روبه‌رو خواهد شد.

کاخ سفید: اگر روسیه زیرساخت‌های ما را هدف قرار دهد پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» مسئول هماهنگی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه ادعاهای جدیدی را علیه روسیه مطرح کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کربی در جمع خبرنگاران گفت، در صورتی که روسیه زیرساخت‌های آمریکا را هدف قرار دهد، با پاسخ آن مواجه خواهد شد.

این مقام کاخ سفید افزود، اطلاعاتی که به‌طور علنی منتشر شده نشان می‌دهد روسیه به‌دنبال فناوری‌های فضایی ضدماهواره‌ای است.

کربی درباره شروع دور سوم ریاست جمهوری «شی جین‌پینگ» در چین نیز گفت، دولت آمریکا مایل است کانال‌های ارتباطی با وی را حفظ کند. او درباره دیدار احتمالی سران چین و آمریکا در حاشیه نشست گروه بیست توضیحی ارائه نکرد.

یک دیپلمات ارشد روس اخیرا در نشست سازمان ملل گفته است، غربی‌ها به‌دنبال استفاده از فضا برای تحمیل برتری خود به جهان هستند.

این مقام روس با اشاره به استفاده از ماهواره‌های غربی برای کمک به اوکراینی‌ها در جنگ علیه روسیه، این اقدامات را «روندی به‌شدت خطرناک» دانست و هشدار داد ممکن است اهداف مشروعی برای حملات متقابل روسیه باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول