اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا برای نخستین بار آنتن‌های ماهواره‌ای به اوکراین می‌فرستد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه ضمن اعلام کمک 275 میلیون دلاری جدید واشنگتن به اوکراین گفت که برای نخستین بار 4 آنتن ارتباطی ماهواره‌ای به اوکراین ارسال می‌شود.

آمریکا برای نخستین بار آنتن‌های ماهواره‌ای به اوکراین می‌فرستد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سابرینا سینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از کمک ۲۷۵ میلیون دلاری دیگر این کشور به اوکراین خبر داد.

بر اساس گفته این مقام آمریکایی، بسته کمک‌های جدید آمریکا شامل مهمات سامانه موشکی هایمارس می‌شود.

همچنین ۵۰۰ خمپاره ۱۵۵ میلیتری، دو هزار مین ضد زره کنترل از راه دور، بیش از ۱۳۰۰ سامانه‌های ضد زره، ۱۲۵ خودروی زرهی HUMVEE، تسلیحات کوچک، دو میلیون و هفتصد هزار گلوله و چهار آنتن ارتباطی ماهواره از جمله تسلیحات جدیدی خواهد بود که واشنگتن در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

بر اساس گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، برای نخستین بار است که آمریکا آنتن‌های ارتباطی به اوکراین ارسال می‌کند. 

پیش از این نیز یک منبع مطلع آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که بسته کمک نظامی جدید آمریکا توانایی اوکراین جهت انجام ضد حملات به روسیه را تقویت خواهد کرد.

«جان کربی» سخنگوی و هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه روز گذشته با شبکه «سی‌ان‌ان» از اظهارنظر درباره جزئیات کمک نظامی تازه به اوکراین خودداری کرد و به گفتن این جمله بسنده کرد که کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین خیلی خیلی زود اعلام شود.

کمک تازه نظامی آمریکا به اوکراین در شرایطی انجام می‌شود که بامداد امروز (به وقت تهران) «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که آمریکا اوایل ماه آینده میلادی سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این گفته بود قصد دارد سامانه زمین به هوای قدرتمند به نام NASAMS را طی هفته‌های آینده به اوکراین تحویل دهد.  لوید آستین در اظهارات روز پنجشنبه برای نخستین بار تاریخ تحویل این سامانه‌ها را مشخص کرد. 

وزیر دفاع آمریکا گفت: «در حال حاضر اوکراینی‌ها بیش از هر چیز به قابلیت پدافند هوایی نیاز دارند...ما سخت در تلاش بوده‌ایم NASMAS در اختیار آنها قرار دهیم و انتظار داریم اوایل ماه آینده بتوانیم این توانمندی را در اختیارشان قرار دهیم».

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول