اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

دعوت امور مساجد از مسئولان و سخنرانان برای گفت‌وگو با مردم در خانه‌های خدا

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران گفت: از تمام مسئولان و سخنرانان دعوت می‌کنیم تا در مساجد حضور پیدا کرده و با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت‌وگو کنند و با برپایی تریبون آزاد پاسخگوی سوالات آنان باشند.

دعوت امور مساجد از مسئولان و سخنرانان برای گفت‌وگو با مردم در خانه‌های خدا

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های مساجد استان تهران و ائمه جماعات در ایام اغتشاشات اخیر اظهارداشت: مساجد در این ایام، از هر فرصتی استفاده کرده و به روشنگری و تبیین ابعاد اغتشاشات اخیر می‌پردازند. ائمه جماعت در خصوص نحوه مواجهه با این جریانات و پاسخگویی به شبهات مطرح شده توسط فتنه‌گران، در فضای حقیقی و مجازی پاسخگوی مخاطبین هستند.

در مساجد کارشناسانی به تبیین و تحلیل اوضاع فعلی کشور می‌پردازند

وی ادامه داد: مساجد در این ایام کارشناسانی را دعوت کرده تا بعد از برپایی نماز جماعت به سخنرانی بپردازند و اوضاع را برای مردم تبیین و تحلیل کرده تا هم برای آنان اقناع سازی شود و هم اینکه ایشان بتوانند در گعده‌های خانوادگی یا محل کار نیز مشغول جهاد تبیین شوند.

ذاکر با اشاره به اینکه نیروهای پایگاه‌های بسیج مساجد، این روزها در کف خیابان برای حفظ امنیت مردم در حال تلاش هستند که ائمه جماعت مساجد از آن‌ها قدردانی می‌کنند و با حضور در مقرها، به آنان روحیه می‌دهند، تصریح کرد: ائمه جماعت به خانواده‌های شهدا و مجروحان از نیروی انتظامی و بسیج سرکشی کرده و جویای حال و احوال آن‌ها هستند.

مسئولان و کارشناسان به مساجد بیایند و با مردم گفت‌وگو کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با اشاره به اینکه مساجد آمادگی دارند که مسئولان و کارشناسان و صاحبان سخن که مخاطب جوان دارند، در مساجد حضور پیدا کرده و با مردم صحبت کنند، گفت: هر فردی که بنا داشته باشد، در محله‌ای با مردم گفت‌وگو داشته باشد، با هماهنگی متولیان مسجد، تریبون مسجد در اختیار اوست تا روشنگری کرده و به شبهات مردم پاسخ دهد. این افراد باید به امام جماعت مساجد مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: مساجد آمادگی دارند مسئولان و متولیان امر در مسجد و نماز جماعت حضور یافته و میز خدمت برپا کنند و به سوالات و مشکلات مردم رسیدگی کنند.

دعوت از مسئولان و صاحبان سخن

ذاکر در پایان خاطرنشان کرد: از تمام مسئولان و سخنرانان و کارشناسان دعوت می‌کنیم تا در مساجد حضور پیدا کرده و با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت‌وگو کنند و با برپایی کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد پاسخگوی سوالات آنان باشند. این روند موجب جذب حداکثری افراد می‌شود و تا حدّ زیادی مانع خواهد شد که این ابهامات و شبهات به اغتشاش در کف خیابان ها تبدیل شود.

دیگر مطالب خبرگزاری فارس در پرونده ظرفیت‌های جهاد تبیین مساجد را بخوانید:

ذاکر: مسئولان از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات غافلند/ لزوم برپایی میز دائمی خدمت

یک امام جماعت: می‌شود مناظره‌هایی مثل «برنامه شیوه» را در مساجد راه انداخت

میرمحمدیان: مساجد در جهاد تبیین کم‌کاری کردند/ مسجد ضعیف شده که اغتشاش به پا می‌شود

یک امام جماعت: با «تریبون آزاد» در مسجد، افراد را به شرکت در انتخابات راغب کردیم

طلبه جهادی: ریشه بیکاری را در روستا خشکاندیم و پای درددل مردم نشستیم+عکس

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول