اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش موقتی ناپایداری هوای مازندران/ هشدار درباره وقوع سیلاب

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه از روز یک‌شنبه این سامانه بارشی از آسمان مازندران خارج می‌شود، گفت: روزهای یک‌شنبه و دوشنبه جو پایدار همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

کاهش موقتی ناپایداری هوای مازندران/ هشدار درباره وقوع سیلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: همان‌گونه انتظار داشتیم بارش‌ها از عصر روز جمعه در استان شروع شد و امروز با تقویت سامانه بارشی، بارش‌ها در سطح استان گسترش پیدا کرد که همراه با کاهش دما بود.

وی افزود: این بارش‌ها کما بیش در آسمان مازندران تداوم دارد در ارتفاعات همراه با پدیده مه و کاهش دید است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز یک‌شنبه سامانه بارشی از آسمان مازندران خارج می‌شود، اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه جو پایدار همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

اسدی تصریح کرد: از سه‌شنبه به‌تدریج از سمت غرب استان بانفوذ سامانه بارشی، بارندگی در سطح استان ادامه خواهد داشت که همراه با کاهش دما و وزش باد خواهد بود.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اواخر چهارشنبه شاهد کاهش ناپایداری در آسمان مازندران خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

براساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان مازندران تا صبح روز یک‌شنبه ۸ آبان ماه شاهد وقوع رگبار باران، کاهش دما رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید موقتی و مه گرفتگی در سطح استان به ویژه ارتفاعات خواهیم بود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب محلی، پر شدن رودخانه‌های استان، پدیده مه، و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از پیامدهای این سامانه است.

طبق این اطلاعیه افراد باید از تردد و برپایی چادر و کمپ در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش‌بینی رعد و برق و بارش‌های رگباری، از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، ارتفاعات و مناطق امن نگهداری کنند.

تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی با آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته داشته باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول