اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وحیدی: دشمنان با انتشار اخبار دروغین سعی در انحراف افکار عمومی دارند

وزیر کشور گفت: دشمن در جنگ شناختی و روایت‌ها اعتماد مردم را نشانه گرفته است و مدام با انتشار اخبار دروغین سعی در انحراف افکار عمومی دارند.

وحیدی: دشمنان با انتشار اخبار دروغین سعی در انحراف افکار عمومی دارند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور روز یکشنبه در یکصد و چهل و هشتمین نشست شورای اجتماعی کشور خواستار مشخص شدن جدول اقدامات دستگاه‌ها در حوزه تقویت سرمایه اجتماعی شد و گفت: کلام الله مجید است که اگر مومن به قدر وسع و استطاعت خود بکوشد خداوند کمک خواهد کرد و برای همین باید با تمام ظرفیت وارد میدان شویم.

وحیدی تاکید کرد: در مدارس و دانشگاه ها بایستی گفت و گو و  مفاهمه بیش از گذشته دنبال شود و در این عرصه از انسان های عالم، خوش بیان و موثر بهره بگیریم.

وی ادامه داد: البته سهم معلمان و مدیران مدارس بسیار مهم است و باید با مسئولیت شناسی به نقش خطیرشان در کمک به مدیریت فضای مدارس عمل کنند.

وزیر کشور بر توجه به جنگ شناختی دشمن در شرایط کنونی تاکید و خاطر نشان کرد: دشمن در جنگ شناختی و روایت ها اعتماد مردم را نشانه گرفته است و مدام با انتشار اخبار دروغین سعی در انحراف افکار عمومی دارند.

وحیدی تصریح کرد: لازم است با ابتکار عمل اجازه روایت سازی دروغین را به جریان نفاق و معاند ندهیم.

جانشین رئیس جمهوری در شورای اجتماعی کشور تاکید کرد: عمل به فریضه جهاد تبیین می تواند نقش موثری در اعتماد سازی و همچنین خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان داشته باشد.

وحیدی به موضوع هویت دینی و اسلامی در میان جوانان و دانشجویان هم اشاره کرد و گفت: نباید اجازه ترویج توهین و قداست زدائی از ارزش های دینی داد و در این عرصه دستگاهها و نهادهای ذی ربط باید به وظیفه شان عمل کنند.

جانشین رئیس جمهوری عمل به فریضه جهاد تبیین را در "تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی" موثر و مهم دانست و از دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط خواست با عمل به وظایف و رسالت قانونی شان به برقراری هر چه قوی‌تر آرامش و ثبات در کشور کمک کنند.

وی مشارکت اجتماعی با رویکرد محله محوری را ضروری دانست و افزود: در این خصوص از ظرفیت مساجد و محلات باید بیشترین بهره برداری انجام شود.

وزیر کشور الگوی مساجد مدرسه محور را برای کودکان به عنوان زمینه ای برای تقویت تربیت دینی یاد کرد و ادامه داد: این ظرفیت ها بایستی به صورت جدی دنبال شود.

وحیدی اطلاع رسانی و روشنگری افکار عمومی را مهم دانست و تصریح کرد: در این خصوص باید ایده ها و راهبردهای سازنده به صدا و سیما ارائه شود و این آمادگی در مدیریت صدا و سیما هم برای اخذ نظرات کارگشا وجود دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول