اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دستور آماده باش ارتش کره جنوبی از بیم تحرکات پیونگ یانگ

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی آماده باش نظامیان این کشور را از بیم تهدید‌های احتمالی کره شمالی خواستار شد.

دستور آماده باش  ارتش کره جنوبی از بیم  تحرکات پیونگ یانگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی روز دوشنبه خواستار آماده باش سراسری نظامیان این کشور از بیم تهدید‌های محتمل کره شمالی شد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» «کیم سئونگ کیوم»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی حین بازرسی  از یک مقر فرماندهی عملیات هوایی به نظامیان این کشور گفت: «آمادگی خود را برابر تهدید‌های مختلف حفظ کنید. به دلیل تحرکات دشمن، آمادگی رزمی  خود در  تنبیه دشمن حفظ کنید.»

 این مقام ارشد نظامی کره جنوبی همچنین حین بازدید از مقر فرماندهی موشکی دستور رصد ۲۴ ساعته تحرکات نظامی پیونگ یانگ را صادر کرد.

وی همچنین از یک پایگاه هوایی این کشور در ۱۴۷ کیلومتری «سئول» که سرگرم رزمایش با نیروهای آمریکاست بازدید و دستورات مشابهی صادر کرد.

این گزارش حاکیست، علی‌رغم هشدارهای صریح و مکرر کره شمالی به همسایه جنوبی خود برای توقف رزمایش‌های تحریک‌آمیز نظامی مشترک با آمریکا، کره جنوبی اما از آغاز رزمایش بزرگی با واشنگتن خبر داد.

نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرده که  رزمایش هوایی ترکیبی را به همراه نیروی هوایی آمریکا و با حضور حدود ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگی از روز دوشنبه آغاز شده است. این رزمایش پنج روزه با هدف سنجش توانمندی‌های عملیاتی و جنگی نیروهای هوایی دو کشور انجام می‌گیرد و قرار است در آن حملات هوایی به اهداف فرضی تمرین شود.

در این رزمایش، ۱۴۰ فروند جنگنده کره جنوبی شامل جنگنده‌های «اف-۳۵» جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶ » حضور خواهند داشت و آمریکا نیز حدود ۱۰۰ فروند جنگنده  از جمله جنگنده‌های «اف-۳۵» و هواپیماهای سوخت‌رسان «کی‌سی-۱۳۵» شرکت می‌کنند.

مقامات سئول گفته‌اند که این اولین بار است که ارتش آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ خود را به کره جنوبی اعزام کرده است.

پیش از این، معاونان وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با درخواست از کره شمالی برای اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر، هشدار دادند که انجام آزمایش اتمی واکنش بی‌سابقه‌ای را از سوی این سه کشور خواهد داشت.

 

ارتش کره شمالی نیز در تازه‌ترین تحرک نظامی جمعه گذشته دو تیر موشک بالستیک کوتاه برد از منطقه «تونگچون» در استان «کانگ وون» به سمت دریای شرق شلیک کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی به تازگی گفته که این کشور باید سیاست خود در مورد تسلیحات اتمی کره شمالی را تغییر دهد.

«لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی اظهار داشته که سئول باید سیاست خود در مورد تسلیحات اتمی کره شمالی را از محدود کردن توسعه آنها به سمت جلوگیری از استفاده از آنها تغییر دهد. وی این اظهارات را در جلسه کمیته واکنش ویژه در مورد بحران اتمی کره شمالی بیان کرد (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول