اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

شادی‌ای که نیامده رفت/ رؤسای دانشگاه‌ها زیبایی ورود به دنیای جدیدمان را برگردانند

شاید روز اول دانشگاه یکی از جذاب‌ترین و پرخاطره‌ترین روزهای عمر هر فردی باشد که این محیط پرنشاط را تجربه کرده است، اما این روزها به دلیل چالش‌هایی که در دانشگاه‌ها با توجه به اغتشاش تعداد محدودی از دانشجویان شکل گرفته، برای حفظ امنیت نودانشجویان اجازه حضور آنها در دانشگاه را کمتر می‌دهند.

شادی‌ای که نیامده رفت/ رؤسای دانشگاه‌ها زیبایی ورود به دنیای جدیدمان را برگردانند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شاید روز اول دانشگاه یکی از جذاب‌ترین و پرخاطره‌ترین روزهای عمر هر فردی باشد که این محیط پرنشاط را تجربه کرده است، اما این روزها به دلیل چالش‌هایی که در دانشگاه‌ها با توجه به اغتشاش تعداد محدودی از دانشجویان شکل گرفته، برای حفظ امنیت نودانشجویان اجازه حضور آنها در دانشگاه را کمتر می‌دهند، این موضوع و تماس یکی از نودانشجویان به خبرگزاری فارس سبب شد تا درباره این موضوع با تعدادی از این دانشجویان گفت‌وگو و دغدغه‌هایشان را مطرح کنیم.

این دانشجویان تاکید داشتند که این نحوه آغاز سال تحصیلی و ورود به دانشگاه حقمان نبود و همان‌هایی که این روزها در دانشگاه دم از آزادی می‌زنند این حق مسلم را از ما گرفته‌اند.

* متجاوزان به آزادی ما همان‌هایی هستند که دم از آزادی می‌زنند

مهناز کرمی که دانشجوی رشته شیمی است، می‌گوید: دنیایی رویا برای قبولی در دانشگاه و روز اول حضورم در کلاس‌های درس دانشگاه بافته بودم، دلم می‌خواست آن روز برایم جزو بهترین روزهای عمرم می‌شد اما از اول ترم تا امروز کلاس‌هایمان درست و حسابی برگزار نشده است، فقط برای ثبت‌نام حضوری رفته‌ایم دانشگاه و یکی از اساتید را هم دیده‌ایم.

متاسفانه افرادی که در دانشگاه اغتشاش می‌کنند، امنیت و آزادی ما را هم گرفته‌اند، دم از آزادی می‌زنند اما آزادی ما را گرفته‌اند، من دوست ندارم کلاس‌های دانشگاهم آن لاین برگزار شود، در زمان کرونا و دوره دبیرستان به اندازه کافی کلاس آن لاین داشته‌ایم.

 

وی می‌افزاید: متاسفانه افرادی که در دانشگاه اغتشاش می‌کنند، امنیت و آزادی ما را هم گرفته‌اند، دم از آزادی می‌زنند اما آزادی ما را گرفته‌اند، من دوست ندارم کلاس‌های دانشگاهم آن لاین برگزار شود، در زمان کرونا و دوره دبیرستان به اندازه کافی کلاس آن لاین داشته‌ایم.

* حق قانونی ما آرامش در دانشگاه است، آن را به ما بازگردانید

عباس محمدزارعی مهندسی مکانیک قبول شده است، وی می‌گوید: چند سال درس خواندم، مهمانی نرفتم، تمام تفریحاتی که دوست داشتم را حذف کردم تا بتونم توی یکی از بهترین دانشگاه‌های تهران قبول شوم، حالا که با کلی ذوق نتیجه زحماتم را دیدم و قبول شدم، مجبورم در کلاس‌های آن لاین شرکت کنم، چرا؟ چون یک عده می‌خواهند اعتراض کنند، یعنی دانشگاه جایی برای اعتراض ندارد؟

محمدزارعی می‌افزاید: ما در دبیرستان حق نداشتیم نظم مدرسه را به هم بریزیم، چرا در دانشگاه اجازه می‌دهند به این راحتی نظم را به هم بریزند و سبب شوند افرادی مثل من از حق قانونی خودشان محروم شوند. حق قانونی ما حضور در دانشگاه و داشتن دانشگاهی آرام و شاد است، مسوولان آن را به ما بازگردانند.

زینب حق‌پرست نیز متولد یکی از شهرهای جنوبی کشور است که در رشته علوم ارتباطات یکی از دانشگاه‌های تهران قبول شده است، وی می‌گوید: والدینم، همان‌هایی که آرزویشان قبولی من در دانشگاه‌های تهران بود، الان از حضورم در کلاس‌های درس نگرانند، اغتشاشات این روزهای دانشگاه‌ها نگرانی خانواده‌های دانشجوها را چند برابر کرده است.

به خدا حق ما یک دانشگاه پرتنش نیست، چرا مسوولان برنامه‌ای برای پایان این بچه‌‌بازی‌ها ندارند، دانشجو موظف به رعایت قوانین دانشگاه است اما گویا روسای دانشگاه‌ها در این زمینه کوتاه آمده‌اند و با اغتشاشگران این روزهای دانشگاه مماشات می‌کنند.

 

* حق ما یک دانشگاه پرتنش نیست

وی می‌افزاید: به خدا حق ما یک دانشگاه پرتنش نیست، چرا مسوولان برنامه‌ای برای پایان این بچه‌‌بازی‌ها ندارند، دانشجو موظف به رعایت قوانین دانشگاه است اما گویا روسای دانشگاه‌ها در این زمینه کوتاه آمده‌اند و با اغتشاشگران این روزهای دانشگاه مماشات می‌کنند، کی باور می‌کند که در دانشگاهی در نظام جمهوری اسلامی دختران چادری را در صحن دانشگاه بزنند و کسی واکنشی نشان ندهد؟

مریم مزینانی که در رشته مهندسی عمران امسال قبول شده است نیز می‌گوید: متاسفانه حال و روزمان این روزها خوب نیست، شاید بهتر باشد بیشتر با یکدیگر صحبت کنیم، در دانشگاه ما خیلی خبری از اغتشاش نیست اما حال خوبی هم نداریم، دلم می‌خواست آغاز دوره جدید زندگیم با حال و هوای دیگری بود.

پایان پیام/ ت 3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول