اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر جدید روسیه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد

«الکسی دِدوف» سفیر جدید روسیه در تهران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد.

سفیر جدید روسیه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «الکسی دِدوف» سفیر جدید فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) نهم آبان در شروع ماموریت خود در تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

وی جایگزین لوان جاگاریان شده است. «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه و در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران، با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر جدید روسیه، دیدارها و تماس‌های تلفنی روسای جمهور ایزان و روسیه را عاملی شتاب بخش در روابط فیمابین خواند و با اشاره به توافقات دو کشور در حوزه‌های مختلف همکاری ، ابراز امیدواری کرد سطح روابط دو‌کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود ارتقا یابد.

سفیر جدید روسیه هم در این ملاقات سطح و ابعاد گسترده همکاری‌های دو کشور را مورد اشاره قرار داد و عزم دولت روسیه برای ارتقای روابط فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

الکسی یوریویچ دِدوف در سال ۱۹۶۰ میلادی متولد و در سال ۱۹۸۲ از موسسه دولتی روابط بین‌الملل مسکو فارغ التحصیل و از همان زمان در وزارت خارجه شوروی سابق مشغول به فعالیت شد. وی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ نیز به عنوان معاون سفیر روسیه در ایران فعالیت کرده است. فعالیت در بخش آسیای وزارت خارجه روسیه و سفیر روسیه در پاکستان از دیگر مناصب سفیر جدید روسیه در جمهوری اسلامی ایران است.

جاگاریان سفیر سابق روسیه در تهران نیز نزدیک به ۱۱ سال عهده دار سفارت روسیه در تهران بود. او ۲۲ آذر ۱۳۹۰ استوارنامه خود را تسلیم محمود احمدی‌ نژاد رئیس جمهور اسبق کرد. جاگاریان مسلط به زبان فارسی و فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل بود و پیش از این در کشورهای فارسی‌ زبان افغانستان و تاجیکستان فعالیت کرده است. دومین بار بود که جاگاریان در تهران حضور داشت و قبلا هم به عنوان دبیر اول سفارت روسیه در ایران حضور داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول