اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سرداب امام حسین (ع) در حرم حضرت عباس (ع) تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد+عکس

سرداب امام حسین علیه‌السلام با مساحت بالغ بر یک هزار مترمربع در حرم حضرت عباس علیه‌السلام در حال ساخت است که بخشی از آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سرداب امام حسین (ع) در حرم حضرت عباس (ع) تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سرداب امام حسین علیه‌السلام در حرم حضرت عباس علیه‌السلام به منظور افزایش ظرفیت حرم مطهر سقای دشت کربلا در ایام مناسبتی به ویژه اربعین حسینی در حال ساخت است. 

این سرداب با مساحتی بالغ بر یک هزار مترمربع به همت عراقی‌ها احداث می‌شود که البته بخش قابل توجهی تز این سرداب تکمیل شده و خادمان حرم عباسی با مسدود کردن بخشی از حرم حضرت عباس علیه‌السلام، منتظر آینه‌کاری، سنگفرش، دیوارکشی و نسب تأسیسات برقی آن برای افتتاح هستند.

صحن امام حسین علیه‌السلام در حرم حضرت عباس علیه‌السلام به طول ۶۶ متر و‌عرض ۱۴ متر است که از سال گذشته روند احداث آن آغاز شده و بخشی از آن تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و زائران برای زیارت ضریح حرم علمدار کربلا می‌توانند به سرداب هم مشرف شوند.

در ادامه تصاویری از روند احداث سرداب امام حسین علیه‌السلام پر حرم حضرت عباس علیه‌السلام را مشاهده می‌کنید:

به گزارش فارس، در حرم امام حسین علیه‌السلام نیز چندین سرداب ساخته شده و همچنان روند احداث بزرگ‌ترین سرداب این آستان به همت ایرانیان در حال انجام است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول