اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

جشن ده‌ها هزار نفری در مصلای تهران/سلام دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها به فرمانده+عکس و فیلم

همزمان با روز نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج) جشن خانوادگی «به عشق مهدی» در مصلای تهران با حضور رضا هلالی، ابوذر روحی، سجاد محمدی و محمد اسداللهی و 20 هزار نفر جمعیت برگزار شد.

جشن ده‌ها هزار نفری در مصلای تهران/سلام دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها به فرمانده+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، همزمان با روز نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج) جشن خانوادگی «به عشق مهدی» در مصلی تهران آغاز شد.

این مراسم از ساعت ٩ صبح رسماً آغاز شد و از ساعات نخست گروه‌های سرود مختلف با حضور نوجوانان درحال اجرای سرودهایی در مدح امام زمان(عج) هستند. براساس اعلام مسئولان ٢٠ گروه سرود به این جشن دعوت شده است تا در فواصل مختلف به اجرای برنامه بپردازند. خانواده‌های تهرانی به مرور در حال حضور در مصلی هستند و تاکنون حدود نیمی از صحن اصلی مصلی پر شده است و جمعیت نیز همچنان در حال اضافه شدن است.

بخش اصلی این مراسم همخوانی سرودهای «سلام فرمانده ٢»، «بیعت» و «عزیزم حسین٢» با حضور رضا هلالی، ابوذر روحی، سجاد محمدی و محمد اسداللهی است.

از ساعت ٩:٣٠ حامد سلطانی مجری محبوب برنامه اعجوبه‌ها وارد صحن مصلی شد و با بچه‌ها به خوش و بش پرداخت. شروع صحبت‌های او با یاد و نام امیرالمومنین بود که بچه‌ها درخواست کردند سرود «بابا سلام» که برای میلاد امیرالمومنین تولید شد اجرا شود که بخش‌هایی از این سرود پخش شد.

گروه سرود «نسل سلیمانی‌ها» ورامین متشکل از پسران و دختران خردسال با لباس متحد زرد و طوسی روی سن رفتند و سرودی درباره میلاد امام زمان خواندند.

پرچم‌های زرد رنگ «یا مهدی» در دستان کودکان

پرچم‌های زرد رنگ یا مهدی در دستان بچه‌هاست و به همراه بادکنک‌های رنگی در هنگام پخش سرودها تکان می‌دهند.

در ساعت ١٠:١۵ بخش اصلی صحن مصلی کامل پر از جمعیت شد و فضاهای پیش بینی شده دوم به روی مردم باز شد تا خانواده‌های تهرانی حضور پیدا کنند. این درحالی است که هنوز برنامه اصلی مراسم یعنی حضور مداحان و همخوانی سرودهای سلام فرمانده و بیعت آغاز نشده است.

 

فیلم بخشی از اجرای گروه سرود کانون فرهنگی محمدیه از محله هرندی تهران

گروه‌های سرود طاها قزوین، شمیم یاس تهران، بنات الحیدر کرج، بصیر تهران، نسل ظهور تهران و .... در ادامه این مراسم به اجرای سرود پرداختند.

 

اجرای سرود جشن فرشته‌ها توسط گروه احسان

استقبال از سرودهای آشنا

گروه سرود احسان در میان استقبال باشکوه مردم حاضر در مصلی سرود جشن فرشته‌ها را خواند و مردان و زنان و کودکان پسر و دختر با آنها همخوانی کردند و در فواصل سکوت و پخش آهنگ برای این گروه که سرودش در جشن فرشته‌ها مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت، دست زدند.

هلالی: هرچه در خانه اهل بیت دارم به خاطر دعای مادرم هست

رضا هلالی، مداح اهل بیت علیهم‌السلام در میان تشویق مردم وارد مصلی شد و جمعیت به احترام او ایستاد و دست زد. هلالی خطاب به جمع گفت: بچه‌ها سلام خوش بحالتون پدر و مادرهایی دارید که شما را به این مجلس اهل بیت آوردند. قدردان آنها باشید.

او از بچه‌های حاضر خواست به احترام پدران و مادران دست بزنند. بعد هم افزود: امروز هرچه در خانه اهل بیت دارم به خاطر دعای مادرم هست. از پدر و مادر خود بخواهید تا برای شما دعا کنند.

 

همخوانی سرود عزیزم حسین ۱ با حضور رضا هلالی

همخوانی سرودهای «عزیزم حسین۲» و «بیعت»

هلالی، قبل از اجرای سرود برای شفای بیماران و فرج امام زمان دعا کرد. او همچنین همراه با گروه سرود احسان اثر «عزیزم حسین ١» مشهور به «مدادرنگی» را همخوانی کرد. جمعیت حاضر نیز با او این سرود را خواندند.

سجاد محمدی شاعر قطعه «بیعت» و محمد اسداللهی شاعر قطعه «عزیزم حسین ٢» کنار هلالی روی سن رفتند و بناست با حضور این افراد دو سرود مذکور نیز همخوانی شود. حضور این مداحان و اسم بردن از آثار با تشویق حضار همراه بود.

اولین سرود عزیزم حسین ٢ بود که با نوای هلالی و محمد اسداللهی و گروه سرود احسان اجرا شد. پیش از آن جمعیت حاضر چند مرتبه ذکر «یا حسین» را تکرار کردند.

ندای «حیدر حیدر» تهرانی‌ها در روز میلاد امام زمان(عج)

سرود دومی که اجرا شد، قطعه بیعت با نوای رضا هلالی و سجاد محمدی بود. به پیشنهاد سجاد محمدی جمعیت حاضر برای نشان دادن قدرت جمع شیعی حاضر همه ندای حیدر حیدر سر دادند.

هلالی در پایان برنامه در میان تشویق جمعیت، فریاد زد: «بچه‌ها دوستتان دارم» و جمعیت بازهم او را تشویق کرد.

حضور ٢٠ هزار تهرانی در جشن میلاد امام زمان (عج)

پیش از حضور ابوذر روحی خواننده سلام فرمانده جمع حاضر در مصلی شعار دادند «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده». به گفته حامد سلطانی مجری برنامه، جمعیت حاضر بالغ بر ٢٠ هزار نفر تخمین زده شده است.

نوبت به همخوانی سرودهای «سلام فرمانده» رسید

ابوذر روحی در میان استقبال پرشور مردم وارد مصلی شد. مردم شعار می دادند ابوذر دوست داریم. او ابتدا سرود سلام فرمانده ١ با همخوانی مردم خواند.

ابوذر روحی بعد از اتمام سلام فرمانده ١ از جمعیت خواست تا بخش عهد میبندم سرود زنده بخوانند. جمعیت هم خواند:

عهد میبندم روزی لازمت بشم 
عهد میبندم حاج قاسمت بشم 
عهد میبندم مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم 
عهد میبندم که میمونم پای کار این نظام 
کاشکی مثل حاج قاسم من به چشم تو بیام
هزار و چهارصد و اندی ساله، همه عالم دنبال مهدی‌اند
غصه سربازو نخور آقا سربازات هزار و چهارصدی‌‌اند
سلام فرمانده، سلام از این نسل غیور جامانده 
سلام فرمانده، سید علی دهه‌ نودی‌هاشو فراخوانده
سلام فرمانده

در بخش دیگر مراسم سرود سلام فرمانده ٢ توسط ابوذر روحی و جمعیت حاضر همخوانی شد.

 

همخوانی سرود سلام فرمانده ۲ در مصلی

پایان بخش این مراسم همزمان با اذان ظهر تهران بود و جمع حاضر نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.

تصاویر بیشتری از این مراسم را اینجا مشاهده کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول