اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سریال مبارز معروف کُرد کِی به آنتن می‌رسد؟

تهیه‌کننده مجموعه «سنجرخان»، اعلام کرد که ظرف سه ـ چهار ماه آینده این سریال تاریخی آماده پخش می‌شود. سنجرخان نام مبارز معروف و شناسنامه‌دار کردستان است که به مبارزه با روس‌ها برمی‌خیزد.

سریال مبارز معروف کُرد کِی به آنتن می‌رسد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلالی درباره‌ی مراحل آماده‌سازی سریال «سنجرخان» گفت: ضبط سریال تمام شده است و اکنون مراحل فنی را پشت سر می‌گذاریم. تدوین هم تمام شده و مشغول انجام جلوه‌های ویژه کار هستیم. «سنجرخان» سریال سنگینی است و حداقل سه ـ چهار ماهی زمان می‌برد تا آماده پخش شود.

جلالی در پاسخ به اینکه سریال «سنجرخان» از کدام شبکه تلویزیونی به پخش خواهد رسید؟ گفت: تصمیم نهایی با تلویزیون است، اما پخش این مجموعه یا از شبکه یک انجام خواهد شد و یا شبکه سه.

به گفته این تهیه‌کننده، «سنجرخان» سریالی ۲۶ قسمتی است که داستانی واقعی از ۱۰۰ سال پیش را روایت می‌کند. او درباره‌ی داستان این مجموعه تاریخی خاطرنشان کرد: داستان بر اساس واقعیت است. ماجرا در زمان احمد شاه قاجار اتفاق می‌افتد. «سنجرخان» قهرمان ملی کُرد است که علیه روس‌ها مبارزه کرده است.

او در پاسخ به اینکه چه میزان از داستان این مجموعه بر اساس مستندات تاریخی به تصویر کشیده است؟ گفت: به هر حال سریال تاریخی را نمی‌توان کاملا مستند ساخت. نمی‌خواهیم مستند تاریخی بسازیم بلکه می‌خواهیم یک داستان تاریخی را روایت کنیم. بر این اساس، سریال قاعدتا جلوه‌های دراماتیک، جلوه‌های نمایشی و حماسه دارد و مقدار هم نویسنده با افزودن داستان‌های فرعی به قصه تلاش می‌کند به داستان پروبال بدهد.

 محمدحسین لطیفی کارگردان «سنجرخان» است. او سال گذشته دلیل طولانی شدن پروسه‌ی تولید این سریال را مشکلات مالی عنوان کرده بود اما اکنون با پشت سر گذاشتن این مشکلات، به نظر می‌رسد سریال «سنجرخان» تا چند ماه آینده به کنداکتور یکی از شبکه‌های تلویزیونی اضافه شود.

شخصیت اصلی این سریال را فرشید گویلی که یک بازیگر محلی کُردزبان است ایفا می‌کند. محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد و پیام دهکردی از دیگران بازیگران این سریال تاریخی هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول