اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آغاز اجراهای صحنه‌ای و خیابانی تئاتر «سودای عشق» در خراسان‌شمالی

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» از آغاز اجرای گروه‌ های نمایش های خیابانی و صحنه ای این دوره از جشنواره از صبح امروز سه شنبه دهم آبان ماه در خراسان شمالی خبرداد.

آغاز اجراهای صحنه‌ای و خیابانی تئاتر «سودای عشق» در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ علی رضا فیروزه، دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با اعلام خبر آغاز اجرای گروه‌ های نمایش های خیابانی و صحنه ای جشنواره سودای عشق، اظهار کرد: از بین آثار رسیده به دبیرخانه و پس از بازبینی آثار توسط داوران، پنج اثر نمایشی خیابانی و پنج اثر صحنه ای برای رقابت در این دوره از جشنواره انتخاب شده اند که به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی گفت: نمایش های «ثانیه صفر» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی سعید نیستانی، «حیرانی» به نویسندگی و کارگردانی محمد بکرانی از بجنورد، «گوهر» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی عطیه یوسفی از شیروان، «مرگ بر مرگ» به نویسندگی رسول بانگین و کارگردانی لیلا احمدی و «مرغ حق روی درخت کنار» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی مخدره شفیعی راد از جمله نمایش های صحنه ای سیزدهمین دوره از جشنواره تئاتر بسیج می باشند.

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج همچنین به پنج اثر خیابانی این دوره از جشنواره اشاره و اظهار کرد: نمایش های «هناس» به نویسندگی سید سروش پیمبری و کارگردانی مهدی فخرانی از شهرستان جاجرم، «اسطوره» به نویسندگی و کارگردانی حمید عابدی از فاروج، «مهجورا» به نویسندگی محمد مهدی شاهی پناه و کارگردانی انسیه حاجی زاده از گرمه، «روایت ناتمام» به نویسندگی حکیمه وقاری و کارگردانی محمد یحیی آبادی از اسفراین و نمایش «فریب» به نویسندگی حنا مقامی مقیم و کارگردانی مهدی بختور از اسفراین با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی افزود: اجراهای صحنه ای و خیابانی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج سودای عشق سه شنبه دهم و چهارشنبه یازدهم آبان ماه در دو نوبت صبح ها ساعت ۱۰ تا ۱۱و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پلاتو شمس بجنورد در حال برگزاری است.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» خراسان شمالی به همت سازمان بسیج هنرمندان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پنجشنبه دوازدهم آبان ماه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می شود.

اختتامیه کشوری سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج سودای عشق آذرماه جاری خواهد بود.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول