اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: آماده باش نظامی نروژ تنش‌زاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، روسیه آماده باش نظامی نروژ نزدیک مرزهای خود را تشدید تنش در منطقه می‌داند.

روسیه: آماده باش نظامی نروژ تنش‌زاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست خبری در واکنش به آماده باش نیروهای مسلح نروژ  گفت، روسیه آماده باش نظامی نروژ نزدیک مرزهای خود را تشدید تنش در منطقه می‌داند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «پایگاه‌های نظامی موقت خارجی در نروژ به حالت دائمی درآمده‌اند. زیرساخت‌های مربوطه نوسازی شده است،تجهیزات پیشرفته خریداری می‌شود و "اسلو" اکنون در میان فعال‌ترین حامیان ناتو در قطب شمال است.»

این دیپلمات روس افزود که تحولات نزدیک مرزهای روسیه توسط نروژ مسیر مخرب به سمت تشدید تنش در  قطب شمال و در نهایت لطمه زندن به  روابط روسیه و نروژ است.

زاخاروا افزود: «روسیه همیشه پذیرای گفت‌وگوهای صادقانه و متقابل محترمانه است، اما هرگونه اقدام غیردوستانه با پاسخ به موقع و مناسب مواجه می‌شود.»

این گزارش حاکیست، نخست وزیر نروژ از افزایش سطح آمادگی ارتش نروژ خبر داده است. این کشور در قطب شمال با روسیه مرز مشترک دارد. «یوناس گار استوره‌»، نخست وزیر نروژ گفته است که هیچ تهدید مستقیمی اینک نروژ را تهدید نمی‌کند.

وی گفت، اینک دلیلی وجود ندارد که بر این باور باشیم روسیه قصد حمله به نروژ یا کشور دیگری را داشته باشد، اما جنگ  اوکراین نشان داد که تمام اعضای ناتو باید حالت آمادگی خود را نگه دارند.

«آرلید گرام» وزیر دفاع نروژ نیز اظهار داشت که افزایش میزان آمادگی نیروهای مسلح  شامل بخش‌های لجستیکی، امنیت ارتباطی  و امنیت در تاسیسات نظامی است. نروژ که میزان بودجه نظامی خود را افزایش داده، ۱۹۸ کیلومتر مرز با روسیه دارد.

روابط نروژ و روسیه در بحبوحه جنگ در اوکراین و همچنین تنش‌های طولانی مدت بر سر نظامی‌سازی مجمع‌الجزایر «سوالبارد» مناقشه بر سر ادعاهای جاسوسی و اختلافات اقتصادی ح بسیار سرد بوده است. 

چندی قبل  نیز منابع رسانه‌ای  مدعی شدند که روسیه شماری از بمب افکن‌های راهبردی خود را نزدیک مرز نروژ مستقر کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول