اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

موضوعات فرهنگی و تربیتی بزرگترین مسؤولیت‌ آموزش و پرورش است

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشتر مسؤولیت‌های آموزش و پرورش در موضوع فرهنگی و تربیتی است، بیان کرد: باید در این حوزه فعالیت کنیم.

موضوعات فرهنگی و تربیتی بزرگترین مسؤولیت‌ آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد محمودزاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال اصحاب رسانه با اشاره به حوادث و اتفاقات کشور اظهار داشت: در دو سال گذشته غلبه فضای مجازی نیز بسترساز این شرایط بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشتر مسؤولیت‌های آموزش و پرورش در موضوع فرهنگی و تربیتی است، بیان کرد: باید در این حوزه فعالیت کنیم.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فرهنگیان و دانش‌آموزان خود را به خوبی می‌شناسد، بیان کرد: این اقشار هیچ حاشیه‌ای با نظام جمهوری اسلامی ندارند و حوادث روی داده تحت تاثیر هیجانات رخ داده است.
محمود زاده با اشاره به اینکه امیدواریم سایر نهادها همکاری مناسبی با نهاد آموزش و پرورش داشته باشند، گفت: امیدواریم ضمن رسیدگی به موضوع برخی معلمان و دانش‌آموزان در حوادث، این افراد بتوانند در کلاس درس حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به وجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از این سند به عنوان نسخه شفابخش و نقشه راه یاد کردند، ولی طی سال‌های گذشته اقدام موثری در این حوزه روی نداده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با آغاز دولت سیزدهم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در دستور کار وزارت قرار گرفت، بیان کرد: در حال فعالیت در حوزه نرم و فعالیت‌های فرهنگی هستیم.
محمود زاده با اشاره به جمعیت بالای ۱۶ میلیونی دانش‌آموزان در کشور بیان کرد: نگاه دولت این است که مردمی‌سازی در حوزه آموزش روی دهد و همه ذی‌نفعان باید در بحث تعلیم و تربیت ورود کنند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شامل دو بخش سخت افزار و نرم افزار است، گفت: هنوز در بحث سخت افزار و زیرساخت مشکل داریم و سرانه پرورشی و اردوگاه‌های فرهنگی و ... متناسب با نیاز نیست البته با وجود این مشکلات باید بیشتر در حوزه نرم فعالیت کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند و برای سال آینده نیز ۵۰ هزار فرهنگی آماده فعالیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: در زمینه اتفاقات عدالت تربیتی ورود کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه نرم معاونت فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش با بهره‌گیری از سند تحول بنیادین اقداماتی را آغاز کرده است، ادامه داد: هم خود آموزش و پرورش و هم دیگران کمک کنند فضا و محیط مدارس برای تربیت نسل آینده کشور و نسل دهه هشتادی و نودی مناسب شود.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول