اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سوءاستفاده رسانه‌های ضد ایرانی از خون شهدای شاهچراغ پس از جشن قهرمانی متفاوت استقلال

برگزاری جشن قهرمانی استقلال در سوپرجام به دلیل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شرایط و فضایی متفاوت با جشن قهرمانی این تیم در لیگ برتر داشت.

سوءاستفاده رسانه‌های ضد ایرانی از خون شهدای شاهچراغ پس از جشن قهرمانی متفاوت استقلال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،  تیم فوتبال استقلال شب گذشته در مسابقه سوپرجام با پیروزی مقابل نساجی عنوان قهرمان قهرمانان فصل گذشته را بدست آورد. جام قهرمانی سوپرجام یکی از سه جام ارزشمند قهرمانی هر فصل محسوب می‌شود که دو تیم برای رسیدن به جام تمام تلاش‌شان را می‌کنند و تمامی بازیکنان، مربیان و عوامل تیم از کسب جام خوشحال و شادمان می‌شوند. 

بازیکنان  استقلال هم بعد از مدت‌ها ناکامی در کسب جام توانستند قهرمان لیگ برتر شوند و یازدهم آبان ۱۴۰۱ نیز دومین جام را کسب کردند و برای رسیدن به این موفقیت تلاش بسیاری هم انجام دادند. شب گذشته نیز سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال جام را در حالی روی سکوی قهرمانی بالا برد که این سکو با سکوی قهرمانی لیگ برتر تفاوتی اساسی داشت و آن نبود نور افشانی و روبان‌پاشی بود.

مسئولان سازمان لیگ فوتبال که برگزار کننده جشن قهرمانی بودند پیش از مسابقه نیز اعلام کردند به احترام شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ مراسم نورافشانی نخواهند داشت. این مساله حتی در جلسه هماهنگی مسابقه که شب قبل از سوپرجام در کرمان برگزار شد به طور رسمی اعلام و به اطلاع مدیران دو تیم حاضر در سوپرجام و تمامی عوامل برگزاری مسابقه رسید.

به همین مناسبت در کنار سکوی قهرمانی که برای برنده سوپرجام طراحی شده بود، سکویی دیگر نیز قبل از سکوی قهرمانی طراحی و نصب شد که روی آن بنری با ادای احترام به شهدای حرم شاهچراغ بود. بازیکنان استقلال نیز در جشن قهرمانی تیم‌شان قبل از حضور روی سکوی قهرمانی با اهدای شاخه گلی به شهدای حرم ادای احترام کردند. 

با این شرایط مشخص بود که جشن قهرمانی استقلال در سوپرجام با جشن قهرمانی این تیم در لیگ برتر تفاوتی اساسی دارد و فضایی غمبار در آن حاکم است زیرا قرار بود هیچ خبری از نور افشانی، شادی و شعف همیشگی نباشد. حتی علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال هم به این موضوع صراحتا اشاره کرد و گفت: هنوز چند روز از این حادثه نگذشته و عده‌ای بی‌گناه در مکانی مقدس به شهادت رسیدند، وقتی این اتفاق می‌افتد جایی برای شادی وجود ندارد و ما باید حرمت عزیزانی که در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند را حفظ کنیم.

با این حال رسانه های ضد ایرانی از شب گذشته با سوء استفاده رسانه‌های معاند و ضد ایرانی از خون شهدای حرم با انتشار اخباری غرض‌ورزانه اقدام به جوسازی رسانه‌ای کردند که استقلالی ها چنین و چنان کردند و ناراحتی‌شان را به مسائلی در جهت منافع خود ربط دادند.

همدردی با مردم و خانواده شهدای حرم شاهچراغ که حتی از زبان مدیرعامل باشگاه استقلال هم صراحتا اعلام شد بهانه ای دیگر برای جوسازی و سوءاستفاده رسانه‌های ضد ایرانی شد. در واقع بازوی داعش مردم بی‌گناه را در مکانی مقدس به خاک و خون می‌کشد و بازوی رسانه‌ای این جریان ضد ایرانی و داعشی، از خون شهدای حرم سوءاستفاده می‌کند و باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک مردم کشورمان می‌شود.

وگرنه همانطور که در ابتدای این مطلب نوشته شد تمامی استقلالی‌ها از کسب دومین جام در یک سال قطعا شادمان و مسرور بودند اما به احترام شهدای حرم، جشن قهرمانی استقلال فضایی متفاوت داشت. همانطوریکه بازیکنان استقلال به شهدای حرم شاهچراغ با اهدای گل ادای احترام کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول