اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

برگزاری مراسم ۱۳ آبان در تهران و سراسر کشور/ رئیسی خطاب به بایدن: ما گاو شیرده نخواهیم شد

مراسم یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، صبح امروز با حضور گسترده و پرشور مردم، دانشجویان و دانش آموزان در تهران و به‌صورت همزمان در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

برگزاری مراسم ۱۳ آبان در تهران و سراسر کشور/ رئیسی خطاب به بایدن: ما گاو شیرده نخواهیم شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارره با استکبار جهانی، صبح امروز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و با حضور گسترده و پرشور مردم، دانشجویان و دانش آموزان برگزار شد.

* بیانیه 13 آبان تشکل‌های دانش آموزی/ دانش آموزان: دشمن را روسیاه و ناامید خواهیم کرد

در این مراسم بیانیه تشکل‌های دانش آموزی قرائت شد. 

تشکل‌های دانش آموزی همچنین در بیانیه خود تاکید کردند: دشمن سنگرهای علم‌آموزی را هدف قرار داده و ما عهد می‌بندیم که در مسیر علم و پژوهش، دشمن را روسیاه و ناامید کنیم و در این مسیر با فعالیت منسجم به دغدغه های فرهنگی رهبرمان پاسخ دهیم. ( متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید)

 

 

* بیانیه تشکل‌های دانشجویی/13 آبان نقطه طلایی شکست هیمنه آمریکای جهانخوار بود

تشکل‌های دانشجویی نیز در بیانیه‌ای که در مراسم یوم‌الله 13 آبان در تهران قرائت شد، اعلام کردند: 13 آبان نقطه طلایی شکست هیمنه غول استکباری دوران، آمریکای جهانخوار به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود. ( متن بیانیه تشکل‌های دانشجویی را اینجا بخوانید)

در بخشی از این مراسم بیانیه جمعی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی از سوی یکی از ماموران این نیرو قرائت شد.

 

 

موکب‌های مختلف دانش آموزی و دانشجویی در مسیر راهپیمایی به مردم خدمات رسانی کردند.

* مردم خواستار برخورد با اغتشاشگران شدند

مردم تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا جمع شده اند، با سر دادن شعارهایی همچون " مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسراییل"، " مرگ بر منافق"، "هیهات من الذله" و.... انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه دشمنان نشان دادند.

 

 

در این مراسم پلاکاردهایی نیز در در محکومیت اقدامات سلبریتی هایی که با دروغ پردازی‌های خود موجب تحریک و فریب جوانان برای حضور در اغتشاشات می‌شوند، در دستان مردم بود.

 

 

مردم همچنین با در دست داشتن دست نوشته هایی ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر، خواستار برخورد قاطع با اغتشاشگران و همچینن محاکمه عناصر آشوبگر شدند.

 

 

در کنار حضور گسترده دهه هشتادی‌‌ها و دهه نودی‌ها، ورزشکاران رشته های مختلف نیز در این تجمع حضور پررنگی داشتند.

 

 

 

 

بسیاری از راهپیمایان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی حمایت خود از نیروهای حافظ امنیت را اعلام کرده و همچنین خواستار برخورد جدی با اغتشاشگران شدند.

 

 

 

مردم تهران در مراسم امروز تصاویری از سردار سلیمانی، شهید علی‌وردی و دیگر شهدای اغتشاشات اخیر را با خود همراه داشتند.

 

 

برخی مردم نیز با همراه داشتن آدمک‌ها و عروسک‌هایی از حاکمان و دولتمردان کشورهای سلطه‌گر و همچنین دست‌نشانده‌های آنان، انزجار خود را از این افراد نشان دادند.

 

 

 

* حضور مسئولان و شخصیت‌های مختلف در مراسم 13 آبان

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید رضا فاطمی‌امین وزیر صمت، سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی، نوری وزیر آموزش و پروش، قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و حجت‌الاسلام گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جزو حاضران در این مراسم هستند.

 

 

همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم راهپیمایی امروز 13 آبان در تهران حضور یافت و با مردم نیز به گفتگو پرداخت.

در این مراسم،‌ چهره‌ها و مقامات سیاسی همچون هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان،‌ سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت،‌ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران،‌ پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران،‌ محسن پیرهادی نماینده تهران در مجلس و جمعی دیگر از مسئولان در مراسم ۱۳ آبان در تهران حضور داشتند.

 

 

در این مراسم مردم پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند.

 

 

 

برخی از مردم حاضر در راهپیمایی 13 آبان امسال نیز نمادی از پهپاد  شاهد 136 را در دستان خود داشتند.

 

 

* قطعنامه 13 آبان: دستگاه قضایی کشور عاملان جنایت‌های اندوهبار اخیر را محاکمه کنند

 اقشار مختلف مردم که امروز در مراسم راهپیمایی سراسری 13 آبان حضور داشتند طی قطعنامه‌‌ای از دستگاه  قضایی کشور خواستند تا عاملان جنایت‌های اندوهبار اخیر را محاکمه کنند. ( متن کامل این قطعنامه را اینجا بخوانید)

این مراسم به‌صورت همزمان در بیش از 900 شهر و بخش کشور در حال برگزاری است.

 

 

* سردادن شعار «انتقام» توسط مردم پیش از سخنان رئیسی

مردم و دانش‌آموزان پیش از آغاز سخنرانی رئیس‌جمهور شعار «انتقام» سر دادند و از رئیس جمهور خواستند انتقام اقدام تروریستی داعش در حرم شاهچراغ گرفته شود.

 

 

* رئیسی در راهپیمایی 13 آبان: حرکت دانشجویان در 13 آبان جریان مبارزه با استکبار را کامل کرد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز(جمعه) در مراسم یوم‌الله 13 آبان در جمع پر شور اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان، در سخنانی، گفت: نماد امروز استکبار، شیطان بزرگ آمریکاست.

 

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نماد و نمود استکبار امروز نظام سلطه حاکم بر آمریکا است، تصریح کرد: نظام سلطه حاکم بر آمریکا نماد استکبار و به تعبیر عظیم‌الشأن و راحل، شیطان بزرگ است. او برای اینکه به منافع خود برسد حاضر است بسیاری از ملت‌ها و مردم در جای‌جای دنیا از بین بروند تا منافع مادی و معنوی آن‌ها به خطر نیفتد. تأکید و تکرار توجه دادن ملت‌ها به خطر استکبار در همین راستا است. 

 

 

رئیسی تصریح کرد: چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد. ایشان گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم.

وی افزود: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما در نیاید، ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

 

 

وی افزود:  اگر حرکت بزرگ دانشجویان پیرو خط امام نبود جریان مبارزه با استعمار ناقص بود، حرکت عظیم دانشجویان با بصیرت ما جریان مبارزه با استکبار را کامل کرد. ( متن کامل سخنان رئیس جمهور را اینجا بخوانید)

 

 

*  پوشش مراسم از سوی بیش از 3500 خبرنگار‌، تصویربردار و عکاس‌ خبری در سراسر کشور

گفتنی است، بیش از 3500 خبرنگار‌، تصویربردار و عکاس‌ خبری مراسم 13 آبان در سراسر کشور را پوشش خبری می‌دهند.

در تهران نیز 110 خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 500 عکاس، خبرنگار و تصویر‌بردار داخلی در حال پوشش مراسم در مقابل لانه جاسوسی هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول