اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: قدرت ما حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است/جمله بایدن از حواس پرتی است/ ایران 43 سال قبل آزاد شد

رئیس‌جمهور گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد، گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم.

رئیسی: قدرت ما حضور میلیونی مردم در سراسر کشور است/جمله بایدن  از حواس پرتی است/ ایران 43 سال قبل آزاد شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (جمعه ۱۳ آبان) در جمع مردم حاضر در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی است، استکبار یعنی خود بزرگ‌بینی و خودخواهی.

وی افزود:‌ در فرهنگ دینی ما تأکید شده است به خودسازی، به اینکه انسان خدا را بر خود حاکم کند و خداخواه شود به جای خودخواه. به جای خودبینی و خود بزرگ‌بینی، خدابین شود؛ انسانی که دچار کبر و غرور شده چه در یک خانه، در یک محله، چه در یک شهر، چه در یک کشور و منطقه دچار روحیه تفرعن است. 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: فرعون، هم به شخص هم به یک روحیه فرعونی و تفرعن می‌گویند که از انسان یک سیئه بزرگ اخلاقی برخوردار شود که فقط خود و منافع خود را ببیند و به خود بیندیشد و برای او اهمیتی ندارد که منافع انسان‌های بسیاری در خطر قرار بگیرد و اینکه انسان‌های بسیاری از بین بروند، اما خود را و منافع‌اش را و سلطه خود را اصل قرار می‌دهد.

رئیسی ادامه داد: بنابراین، قرآن کریم ائمه هدی و پیشوایان دین ما به همه ما هشدار داده‌اند مراقب باشید که دچار خودبزرگ‌بینی نشوید که این خطری است که نه فقط زندگی خود انسان، بلکه زندگی بسیاری از انسان‌ها را در خطر قرار می دهد و نه فقط باعث سقوط یک فرد، بلکه سقوط جامعه می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نماد و نمود استکبار امروز نظام سلطه حاکم بر آمریکا است، تصریح کرد: نظام سلطه حاکم بر آمریکا نماد استکبار و به تعبیر عظیم‌الشأن و راحل، شیطان بزرگ است. او برای اینکه به منافع خود برسد حاضر است بسیاری از ملت‌ها و مردم در جای‌جای دنیا از بین بروند تا منافع مادی و معنوی آن‌ها به خطر نیفتد. تأکید و تکرار توجه دادن ملت‌ها به خطر استکبار در همین راستا است. 

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمند خود، مبارزه با استکبار و استعمار را در دستور کار خود قرار داد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به حکومت ستمشاهی مورد حمایت مستکبرین پایان داد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر حرکت بزرگ دانشجویان پیرو خط امام نبود جریان مبارزه با استعمار ناقص بود، حرکت عظیم دانشجویان با بصیرت ما جریان مبارزه با استکبار را کامل کرد.

رئیسی افزود: مبارزه با استبداد داخلی در ۲۲ بهمن ۵۷، مبارزه با استعمار خارجی نماد و نمود آن در ۱۳ آبان ۵۸ روز مبارزه با استکبار جهانی که نماد اقتدار و مظلومیت بزرگ ایران است، هم در تبعید رهبر عظیم‌الشأن ما امام بزرگوار، هم در شهادت دانش‌آموزان عزیزمان که روز دانش‌آموز و هم در حرکت با بصیرت دانشجویی ما است.

 وی تأکید کرد: امروز، روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی است؛ در این روز، باید ابعاد حرکت فرعونی و استکباری مستکبرین تبیین شود. بر همه تریبون‌داران و مسئولان است تا در جهاد تبیین توطئه‌ها و فتنه‌های مستکبرین به ویژه آمریکایی‌ها را روشن کنند، این را روشن کنند که چگونه با فتنه‌گری می‌خواهند در میان ملت‌ها اختلاف‌افکنی کنند و می‌خواهند به سلطه خودشان به هر نحو ممکن ادامه بدهند. اگر شما بخواهید یک طومار از جنایت پا و حق‌کشی‌ها در عالم ارائه دهید آمریکا در صدر آن قرار دارد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: حضور آمریکا در بیش از ۳۰۰ جنگ در جهان، انجام ۶۲ کودتا بر خلاف رأی ملت‌ها، بمباران اتمی در هیروشیما و ناکازاکی و کشته شدن میلیون‌ها انسان، مشارکت در جنگ‌هایی که پرتلفات‌ترین جنگ‌ها هستند؛ افغانستان و ویتنام جنگ‌هایی هستند که بیشترین تلفات را در جهان داشته‌اند و آمریکا نقش اول را در این جنگ‌ها و خونریزی‌ها دارد.

رئیسی ادامه داد: دخالت‌های نظامی آمریکا در کشورها به نام مبارزه با تروریست و آزاد کردن ملت‌ها، بنیان‌گذاری گروه‌های تکفیری مثل داعش و النصره، بنیان‌گذار و حامی گروه‌های تروریستی و کشورهای منطقه، حمایت از جریان‌های تجزیه‌طلب و تروریست، راه‌اندازی نظام‌های تحریمی علیه کشورهای مستقل به ویژه در ایران اسلامی و بسیاری از جنایت‌های دیگری است که می‌توان آن را بیان کرد.

وی با تأکید بر اینکه روحیه آمریکا استکباری و سلطه‌گری است و نمی‌خواهد در جهان حرف، رأی و سخن مردم سازگار باشد و می‌خواهد خواسته خودش عملی شود، گفت: می‌خواهد مردم مثل او بیندیشند و عمل کنند و کشورها هم گاو شیرده برای آمریکایی‌ها شوند، این خواسته نظام سلطه و آمریکایی‌ها است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد:‌ در میان همه این جنایت‌ها خودشان را به عنوان طرفدار آزادی و حقوق انسان هم معرفی می‌کنند؛ عجیب است، کجای جهان از شما می‌پذیرد که گروه تکفیری که به اعتراف خودتان بنیانگذار گروه داعش بودید، امروز در عالم جنایت می‌کند.

وی تصریح کرد: افغانستان را ببینید، نتیجه حضور دو دهه آمریکایی‌ها غیر از جنگ و خونریزی و جنایت، ویرانی نبوده است. ۳۵ هزار کودک معلول نتیجه جنگ آمریکایی‌ها در افغانستان است. 

رئیس‌جمهور ادامه داد: اقداماتی که آن‌ها انجام داده‌اند، امروز پیش روی شما قرار دارد. نقاطی که آمریکایی‌ها حضور داشتند، هشدارهایی که همواره نسبت به حضور آمریکایی‌ها وجود دارد، فعالیت‌های تروریستی را آمریکایی‌ها با روش‌های مختلف در همه جای دنیا به نام آزادی انجام می‌دهند.

رئیسی اظهار کرد: چند ساعت قبل مطلع شدم که رئیس‌جمهور آمریکا سخنانی را شاید از روی حواس پرتی که دارد، بر زبان آورده است، شاید اولین باری بود که این سخنان پشت تریبون رسمی بیان شد، به من خبر دادند که او گفته است بنا داریم ایران را آزاد کنیم؛ به او میگویم آقای رئیس‌جمهور ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما در نمی‌آید و ما هرگز گاو شیرده شما نخواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران بارها این مواضع را از روی بصیرت دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی اعلام کرده است، گفت: امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های ما هم همین را بر زبان جاری می‌کنند و همین نگاه را دارند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نگاه نکنید به برخی از افراد معدود گول خورده و خائن، ملت بزرگ ایران سخنش این است و بارها اعلام تأکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تمامی تهدیدها و تحریم‌های شما امروز مسیر پیشرفت را ادامه می‌دهد.

رئیسی به محدویت‌ها و تحریم‌ها در دوران دفاع مقدس اشاره و خطاب به آمریکایی‌ها، تصریح کرد: کشوری که شما یک روز به آن سیم خاردار نمی‌دادید، امروز یکی از پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان در صنایع پیچیده است؛ چه صنعت هسته‌ای و چه صنایع نظامی، شما گمان می‌کردید، امروز ۹۵ درصد از داروی مورد نیاز داخل در کشور ما تولید شود؟! 

وی اضافه کرد: اولین سخن دبیرکل سازمان ملل در نیویورک به بنده این بود که آقای رئیس‌جمهور، من از شما و ملت ایران عذر می‌خواهم که نتوانستم علی‌رغم تلاش‌ها تحریم را برای ویروس کرونا از کشور شما بردارم، من گفتم آقای دبیرکل امروز ۶ واکسن در ایران تولید می‌شود و ما از واردکننده واکسن به صادرکننده واکسن در جهان تبدیل شده‌ایم. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در صنایع فضایی و صنایع مختلف و نیز در حوزه سایبری جوانان برومند ایرانی حرف برتر را در منطقه و جهان می‌زنند، گفت: مگر ما با تحریم‌ها و تهدید‌های شما متوقف می‌شویم؟ مگر قطار حرکت پیشرفت پیشرفت در کشور کُند خواهد شد؟

وی اضافه کرد: البته شما به دنبال کند کردن این قطار پرشتاب هستید و می خواهید تا آن را کم کنید، اما، زهی خیال باطل که جوانان، مردان و زنان و دختران و پسران با اراده ما هرگز اجازه نخواهند داد که امیال پلید شما در این کشور اجرایی شود.

رئیسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه تحریم‌ها مسیر پیشرفت را طی می‌کند، کشوری که شما سیم خاردار به رزمندگانش نمی‌دادید، یکی از تولیدکنندگان در صنایع هسته‌ای و دفاعی است.

رئیس‌جمهور همچنین درباره اغتشاشات اخیر نیز، گفت: هر کس در جهت ناامنی و اغتشاش در کشور حرکت کند، در جهت خواست دشمنان نظامی اسلامی گام برداشته است.

رئیسی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها شاهد پیشرفت کشورمان هستند، اظهار کرد: ما تولید و صادرات داریم، آن‌ها می‌خواستند صادرات نفت را به صفر برسانند و تولید را در کشور کُند و متوقف کنند، آن‌ها می‌خواستند ایران اسلامی را منزوی کنند، اما در همه این نقشه‌ها شکست خوردند.‌

وی ادامه داد: امروز حضور ایران در منطقه تعیین‌کننده است و آن را همه می‌دانند، همه از نقش ایران در منطقه مطلع هستند، هیچ معادله‌ای در منطقه بدون نظر موافق ایران اسلامی رقم نخواهد خورد. 

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه می‌دانند و آمریکایی‌ها نیز به خوبی از آن مطلع هستند که امروز نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه چگونه است، گفت: داعش را ایجاد کردند و به جان مردم مسلمان انداختند و قتل و کشتار و خونریزی انجام دادند، ایران اسلامی برای حفظ منطقه از حضور دست‌نشاندگان آمریکا حرکت کرد. 

وی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی ما نماد مبارزه با تروریسم در جهان و نقشه آمریکایی‌ها در منطقه نقش بر آب شد، اما باز هم به دنبال فتنه‌گری هستند، فکر کردند حرکت کشور کُند می‌شود، اما مشاهده کردند که در مسیر پیشرفت قرار دارد.

رئیس‌جمهور خطاب به مردم، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان، گفت: عنایت کنید که امروز دشمن وحدت و انسجام ملی ما را هدف قرار داده است؛ اقوام ایران، کردهای عزیز و بلوچ‌های گرامی، ترک، فارس، ترکمن، عرب و عجم همه بدانند که آمریکایی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام ملی را هدف گرفته‌اند. 

رئیسی با بیان اینکه امروز دشمن، علم و فناوری را هدف قرار داده است، اظهار کرد: دشمنان کسب علم و دانش در دانشگاه‌های ما و جایگاه برتر علمی و فناورانه کشور را هدف قرار داده‌‌اند.

وی تأکید کرد: امروز آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی پیشرفت و امید را در کشورمان هدف قرار داده‌اند، امروز آمریکایی‌ها به دنبال ناامیدی در این ۴۳ سال، امنیت، آرامش، اقتدار را در کشور هدف قرار داده‌اند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: آرامش در اقتصاد و بازار هدف دشمن است، امروز امنیت و آرامش جان انسان‌ها به ویژه جان انسان‌های ارزشمندی که حاضر هستند برای حفظ انقلاب و نظام خطر پذیری داشته باشند، مورد هدف دشمن است.

وی با تأکید بر اینکه امروز دوگانه ما این است که هر کسی در جهت اغتشاش و ناامن کردن کشور گام بردارد و حتی کوچک‌ترین عنصر در این مسیر باشد، بداند که در جهت خواست دشمنان انقلاب اسلامی گام برداشته است، گفت: رهبر معظم انقلاب گفتند مراقب باشید دشمن می‌خواهد داشته‌های بسیار ما و از همه مهم‌تر، اعتماد به نفس ما را بگیرد، زیرا ما گفتیم زندگی مردم را به لبخند و اخم دیگران بند نمی‌کنیم و این را برنتافتند؛ بنابراین باید هوشیار و با بصیرت باشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز همه باید بدانند نظام اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته که به برکت خون شهدا، ایثار و ازخودگذشتگی جانبازان و ناله‌ها و دعاهای نیمه‌شب مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا و خون دل خوردن‌های بسیار انقلابیون در این کشور و کسانی است که شاید در هیچ مجلس و محفلی نام و نشانی از آن‌ها ذکر نمی شود، کسانی که گمنام هستند، اما نفس آن‌ها و کار و تلاش‌شان در حفظ این انقلاب اسلامی تأثیر بسیار داشته است.

رئیسی با تأکید بر اینکه امروز ما مقتدریم به اقتداری که خون پاک شهدا، رهنمودها و رهبری‌های حکیمانه امام راحل و رهبری معظم انقلاب ایجاد کرده است، گفت: مردم با بصیرت ما با حضورشان در صحنه‌های مختلف انقلاب، قدرت آفریده است.

وی اظهار کرد: قدرت ما به موشک و صنایع دفاعی است، اما فقط در قدرت نظامی خلاصه نمی شود، قدرت ما حضور میلیونی مردم در مراسم ملی ۱۳ آبان در سراسر کشور اسلامی است.

رئیس‌جمهور همچنین این سوال را نیز طرح کرد که دولتمردان آمریکایی که چند بار می‌خواهند ایران و ایرانیان را تجربه کنند، چرا از تجربه‌های شکست‌خورده‌شان درس نمی‌گیرند و پاسخ داد: آمریکایی‌ها تصور کردند نسخه‌ای مثل آنچه در کشورهایی همچون سوریه، لیبی و برخی کشورها و مناطق دیگر اجرا کردند، می‌توانند در ایران هم اجرا کنند، زهی خیال باطل.

رئیسی ادامه داد:  آنچه به اسم آزادی بر سر مردم افغانستان، سوریه، عراق و منطقه و ‌دنیا آورده‌اید، پیش رو و مقابل دیدگان ما قرار دارد و ما شرایط این کشورها را می‌بینیم که شما به اسم آزادی و مبارزه با تروریسم چگونه ملت‌ها را به اسارت درآوردید، اما بدانید که ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل بزرگوار و با خون شهدای دانش‌آموز و دانشجو و شهدای مدافع حریم و حرم و خون شهدای امنیت، آزاد شده است و هرگز به اسارت در نخواهد آمد و در مقابل شما سر فرود نخواهد آورد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول