اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

جهاد تبیین شبکه لبنانی در منطقه؛ توطئه از پیش آماده علیه ایران در جریان است

شبکه لبنانی المیادین در ویژه‌برنامه‌ای جدید برای ایران، ضمن ورود به تبیین حقیقت مسائل جاری برای مردم منطقه، تاکید کرد، برنامه‌ای از قبل تعیین‌شده علیه ایران در جریان است.

جهاد تبیین شبکه لبنانی در منطقه؛ توطئه از پیش آماده علیه ایران در جریان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین لبنان از سه‌شنبه اول نوامبر (۱۰ آبان) پوشش خبری ویژه‌ای را از تهران تحت عنوان «ایران نقاب‌ها را کنار می‌زند» آغاز کرده و هدف این ویژه‌برنامه بیان حقایق اتفاقات جاری در ایران است.

ملحم ریا مدیر دفتر المیادین در تهران در قسمت نخست این ویژه‌برنامه به اهمیت بیانیه مشترک دستگاههای اطلاعاتی ایران در خصوص تحولات اخیر در ایران اشاره کرد و گفت، طبق این بیانیه، توطئه‌ای که علیه ایران شروع شده، با فوت خانم مهسا امینی آغاز نشده. در حقیقت این حادثه مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا این توطئه اجرایی شود. طبق این بیانیه، توطئه از پیش تعیین‌شده از چندین ماه پیش آغاز شده بود. نکته دیگر این بیانیه، اظهار قدرت سرویس‌های اطلاعاتی ایران در رسیدن به اطلاعات روشن و درست است. این بیانیه بسیار مفصل و شاید نزدیک به بیست صفحه باشد. سرویس اطلاعاتی ایران حتی جزئیات را می‌داند و اینکه چه عنصری از سازمان سیا با چه کسی در گروههای تروریستی در کردستان دیدار کرده است.

مدیر المیادین در تهران توضیح داد، به همین دلیل (اشراف اطلاعاتی ایران)، ما شاهد نوعی نرمش ایران در تعامل با این اتفاقات هستیم. نیروهای امنیتی ایران با قاطعیت برخورد نکرده‌اند و این چند دلیل دارد. اول برای اینکه فرصتی دهند تا جوانان و مردم منتقد و معترض صف خود را از کسانی که دنبال ایجاد آشوب هستند، جدا کنند. دلیل دوم که مهم است، ایجاد فاصله میان معترضان واقعی و مردم عادی با آشوب طلبان. سوم تأکید بر اینکه پلیس ایران طبق قانون رفتار می‌کند. نکته دیگر، کسب فرصت برای شناسایی عناصر میدانی آشوب‌طلب سپس بازداشت آنان در فرصت مناسب است.

در خصوص اینکه چه کشورها و سرویس‌های اطلاعاتی پشت ناآرامی در ایران هستند، باید گفت از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم این کار را می‌کنند. غیرمستقیم یعنی تحریک به آشوب از طریق رسانه‌های فارسی‌زبان. این شبکه‌ها وابسته به مخالفان در خارج از کشور است و برخی هم وابسته به برخی طرفهای منطقه‌ای که نمیخواهم اینجا نامش را ببرم. در کنار اینها فضای مجازی هم هست و کل اینها در کنترل کشورهای مشخصی است.

 

ریا افزود: اینها در اقداماتی تحریک‌آمیز، علیه نیروهای پلیس اقدام به تحریک و دعوت به شورش می‌کنند. حتی بدتر از آن، از طریق گویندگان و مجریان این شبکه‌ها مستقیما خواستار استفاده سلاح و حتی قتل نیروهای امنیتی می‌شوند. حتی عکس‌هایی از نیروهای امنیتی به همراه آدرس منزل و شماره تلفنشان منتشر و به قتل این افراد تشویق می‌کنند. اقداماتی در حال اجراست که مردم ایران قبلا شاهد آن نبوده است.

 

 

به گفته ریا، برای همه روشن است که چه کسی پشت این برنامه‌هاست اما آنچه مهم است، پاسخ ایران به این کشورهاست. خب پاسخ ایران شروع شده و شروع آن با حمله به گروههای تروریستی جدایی طلب در کردستان عراق بود. این گروهها با پول و حمایت و تحریک سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر است. در گزارش تفصیلی نهادهای اطلاعاتی ذکر شد که یک مقام سازمان سیا با سران حزب کردستان ایران و حزب کومله دیدار کرده است. خب اینها نقشی تحریک‌کننده است که به ایجاد خشونت در ایران انجامیده است. بنابراین این پاسخ اول ایران است. پاسخ‌های دیگر ایران چیست؟ ایران در بیانیه اطلاعاتی خود به وضوح از آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عربستان سعودی اسم برد. حتی حسین سلامی فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران در خلال مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی شیراز به طور واضح عربستان را تهدید کرد و گفت که عربستان آرامش نخواهد داشت. یادمان هست که محمد بن سلمان چند سال پیش درباره انتقال جنگ به داخل ایران چه گفته بود. این به دلیل حمایت مالی و اقدامات تحریک‌آمیز از طریق شبکه ایران‌اینترنشنال است که از لندن پخش می‌شود. میلیون‌ها دلار برایش هزینه می‌شود. در عملیات تحریک‌کننده و حمایت مالی، نقش اصلی را عربستان سعودی دارد. نقش اطلاعاتی با آمریکا و انگلیس و نقش اجرایی میدانی را موساد اسرائیل بر عهده دارد. البته این به معنای دخالت دیگران نیست.


ملحم ریا مدیر دفتر المیادین در تهران

 

ایران هنوز از ماهیت پاسخ خود چیزی نگفته اما آمریکا منافعی در منطقه دارد. برخی کشورهای اروپایی تحرکاتی در خلیج فارس شروع کرده‌اند... ایران برگ‌های متعددی در دست دارد. اما به طور کلی همه منافع آمریکا در منطقه در تیررس ایران است. بعد از ترور شهید سلیمانی شاهد بودیم که ایران پایگاه عین الاسد را هدف موشکهای خود قرار دارد. در سطح امنیتی هم ایران برگ‌های زیادی برای پاسخ دارد. در حقیقت ایران حتی در داخل اسرائیل عملیات‌های زیادی اجرا کرده که آن را اعلام نکرده است. شاید برخی سخنان از جمله سخنان محمد علی جعفری فرمانده سابق سپاه دلیلی بر این باشد که گفت ما کارهای زیادی انجام می‌دهیم اما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.


عماد آبشناس

 

المیادین در این برنامه همچنین میزبان عماد آبشناس سردبیر روزنامه ایران دیپلماتیک بود. او در این برنامه گفت، الان در هیچ جای دنیا جایی نیست که مردم مطالباتی نداشته باشند. حتی در اروپا الان شاهد آن هستیم. درست است که بسیاری از فوت خانم امینی خشمگین شدند یا برخی مطالبات اقتصادی دارند... اما برخی [طرف‌های خارجی] طراحی کرده بودند تا در فرصت مناسب طراحی خود را اجرا کنند. افراد سابقه‌دار را به خدمت گرفتند با برخی اصحاب رسانه هماهنگی کرده بودند. رسانه‌های مخالفان امروز تبدیل به شبکه‌های تکفیری شده و قوانین بین‌الملل را زیر پا می‌گذارند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول