اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

روز ملّی استکبارستیزی| شیعه و سنی خراسان جنوبی در راهپیمایی ۱۳ آبان سنگ تمام گذاشتند+تصویر

امروز مرد و زن، شیعه و سنی، کودک و نوجوان، پیر و جوان فارغ از هر نوع جناح سیاسی به میدان آمدند تا خشم و انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی فریاد بزنند و بگویند؛ تا جان در بدن داریم از خون شهدا و آرمان‌های اماممان حراست و حفاظت می‌کنیم.باید همیشه در صحنه باشیم

روز ملّی استکبارستیزی| شیعه و سنی خراسان جنوبی در راهپیمایی ۱۳ آبان سنگ تمام گذاشتند+تصویر

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی، یوم الله ۱۳ آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی، یادآور تبعید امام راحل در سال ۴۳، گرامیداشت یاد و خاطر دانش‌آموزانی که در سال ۵۷ به دست نیروهای رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال ۵۸ است.  

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند که در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران راهپیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند، بدین ترتیب مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران ابعاد جدیدتری پیدا کرد، در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روز را به روز «ملی مبارزه با استکبار» نامگذاری کردند.

چپاول‌گران را به زباله‌دان تاریخ بسپارید

۱۳ آبان به همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاول‌گران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند، ۱۳ آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی‌های ارجمند مکتب توحید به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او همه را طرد کنند.

مردم شیعه و سنی خراسان جنوبی که همواره در گذر زمان شاهد توطئه‌ها و ترفندهای مختلف دشمنان و بدخواهان برای ضربه زدن به نظام اسلامی در این خطه از ایران بزرگ بوده‌اند یک بار دیگر با وحدت و همدلی دوشادوش هم در راهپیمایی۱۳ آبان حضور پررنگ‌شان را به نمایش گذاشتند تا به دشمنان نشان دهند هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند صفوف متحد آنان را بشکند و خللی در وفاداری‌شان به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کند.

راهپیمایی ۱۳ آبان/ حضور مردم شیعه و سنی شهرستان مرزی درمیان

جلوه ای از حضور باشکوه مردم قائنات در راهپیمایی ۱۳ آبان

حضور پرشور مردم نهبندان در راهپیمایی ۱۳ آبان

روز همبستگی ملت ایران 

امروز مرد و زن، شیعه و سنی، کودک و نوجوان، پیر و جوان فارغ از هر نوع جناح سیاسی به میدان آمدند تا خشم و انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی فریاد بزنند و بگویند؛ تا جان در بدن داریم از خون شهدا و آرمان‌های اماممان حراست و حفاظت می‌کنیم حتی اگر شده در این مسیر جان دهیم.

رفته رفته بر جمعیتشان افزوده می‌شود و حضور مردم در میدان ابوذر بیرجند حماسه‌ای بی‌نظیر را خلق کرد، حماسه‌ای که بیش از چهل سال است از آن می‌گذرد و مردمانش در هر شرایطی چه با تحریم چه بی تحریم به میدان آمدند.

رقم خوردن برگ زرین دیگری از تاریخ انقلاب اسلامی

راهپیمایی ۱۳ آبان در بیرجند با شعار «مرگ بر آمریکا» آغاز می‌شود، آمریکایی که بیش از چهل سال است می‌خواهد این مردم از نظام خود دست بکشند و زیر سلطه او قرار قرار گیرند، اما او کور خوانده چرا که این مردم به خوبی می‌دانند برای بارور شدن این درخت تنومند انقلاب چه خون‌هایی ریخته شده و سرهایی بالای دار رفته است.

همراه مردم بیرجند مسیر راهپیمایی را طی می‌کنم، با مادری که نوزاد خردسالش را در کالسه پیش می‌برد هم صحبت می‌شوم و علت حضورش را جویا می‌شوم، می‌گوید: امروز، روز مقابله با استکبار جهانی و سردمدارانش است و وظیفه خود می‌دانم در این مراسم شرکت کنم.

حضور پر شور و گسترده مردم طبس در  مراسم راهمیمایی ۱۳ آبان

جلوه ای از حضور مردم بشرویه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان

راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرستان خوسف  

باید همیشه در صحنه باشیم

از او علت حضور فرزندش را جویا می‌شوم و به سختی و سرمای هوا اشاره می‌کنم که با قاطعیت می‌گوید: نه سرما و نه گرمای هوا هیچ کدام مانع از حضور نیست، اگر دوستدار انقلاب و نظام خود هستیم باید همیشه در صحنه باشیم، باید کودکان را از همین کودکی با آرمان‌های انقلاب آشنا کنیم تا زمانی که بزرگ شدند بدانند برای استواری این نظام از چه گردنه‌های صعب‌العبوری عبور کرده‌ایم.

امروز نسل قدیم و نسل جدید انقلاب هر دو در کنار هم همصدا فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند، این حضور پرشور و خروش مردم نشان داد مردم ایران توطئه‌های ضد آمریکایی آگاهند و به این کشور اعتمادی ندارند.

به عشق رهبرم آمده‌ام

علی ایمانی یکی از دانش‌آموزان بیرجندی در حالی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را حمل می‌کند، می‌گوید: تنها چیزی که مرا به این مسیر کشانده عشق به رهبرم است و هر زمان که مقتدایم اراده کند پا در رکابشان هستم.

این نوجوان ۱۷ ساله بیرجندی، بیان می‌کند: دولت‌های مستکبر آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی برای شکست این انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکردند اما آن‌ها کور خوانده‌اند زیرا هوشیاری مردم ایران همواره توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.

وی مطالعه تاریخ و مرور خاطرات انقلاب اسلامی را یکی از لذت‌های خود می‌داند و می‌افزاید: گرچه در روزهای پر التهاب پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشتم اما زمانی که پای درد و دل ریش سفیدان این نظام می‌نشینم و برگ برگ تاریخ را مرور می‌کنم به این نتیجه رسیدم که استمرار این نظام بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی شکل گرفته است.

حضور پرشور مردم ولایتمدار شهرستان مرزی زیرکوه

توصیه نوجوان ۱۷ ساله به مسؤولان و مردم

وی با اشاره به اینکه مردم و مسؤولان باید تاریخ را بخوانند و از آن درس بگیرند بر لزوم درس گرفتن از تاریخ تأکید کرد و گفت: با دانستن جنایات آمریکا علیه مردم کشور درک می‌کنیم که نباید هیچگاه به آنان اعتماد کنیم بنابراین باید از تاریخ درس بگیریم و آن را برای آیندگان ترسیم کنیم.

شرکت‌کنندگان در مسیر راهپیمایی با مشت‌های گره کرده، شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»، «هیهات من الذله»، «صلح و سازش با دشمن، فتنه استکباریست»، «جنایات آمریکا بر همگان عیان است»، «اعتماد به آمریکا اعتماد به شیطان است»، «ملت ما ز دشمن واهمه‌ای ندارد، جز مرگ بر آمریکا زمزمه‌ای ندارد»، «جمهوری اسلامی چراغ پرفروغ است، حکومت آمریکا حکومت دروغ است»، «گفته چنین رهبر بیدار ما، هیچ اعتمادی نیست بر آمریکا» را سر دادند.

دسیسه‌های شیطانی دشمن تمامی ندارد

غفرانی یکی از دانشجویان بیرجندی نیز در گفت‌وگو با فارس، ۱۳ آبان را یکی از روزهای استثنائی تاریخ دانست و در خصوص اهمیت این روز، گفت:۱۳ آبان به ما نشان داد دشمن همواره به دنبال توطئه و دسیسه‌های شیطانی است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جوانان و نوجوانان این سرزمین به دنیا ثابت کرد که ملت ایران اجازه تجاوز به هیچ کشوری را نمی‌دهد، اعلام کرد: ابتکار جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به قدری تاثیرگذار بود که امام خمینی (ره) در توصیف این اقدام انقلابی از آن به عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند.

مردم ایران از انقلابشان دست نمی‌کشند و نخواهند کشید

این دانشجوی رشته کامپیوتر به جنایت‌های آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکای جایتکار با به راه‌اندازی جنگ روانی، جنگ اقتصادی، تحریم و تهدید درصدد ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی و ناامید کردن ملت ایران است اما غافل از این است که ملت ایران طی این چهل سال در هر شرایطی نشان دادند که از انقلابشان دست نمی‌کشند و نخواهند کشید.

پرچم‌های یا حسین(ع)، یا زهرا(ع)، لبیک یا حسین(ع)، پارچه نوشته‌هایی در محکومیت سیاست‌های خصمانه آمریکا، پرچم سه رنگ ایران اسلامی، دست نوشته‌های «مرگ برآمریکا»، « مرگ بر آل سعود» در دست دانش‌آموزان و دانشجویان خودنمایی می‌کرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول