اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

حجت‌الاسلام صدیقی: حوادث 13 آبان نشان دهنده سرنگون شدن قدرت‌‌های پوشالی است/ ملت ایران خیانت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: 3 حادثه در ارتباط با این مسئله که قدرت های پوشالی سرنگون می شوند، در روز 13 آبان رخ داده است.

حجت‌الاسلام صدیقی: حوادث 13 آبان نشان دهنده سرنگون شدن قدرت‌‌های پوشالی است/ ملت ایران خیانت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز 13 آبان گفت: امام (ره) از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان یک انقلاب یاد کردند که انقلاب بزرگی بود؛ پس از تسخیر و بررسی اسناد و مدارکی که در آنجا بود، مشخص شد که آنجا سفارتخانه نیست، بلکه لانه جاسوسی است و چه توطئه‌ها و نقشه‌های شومی علیه ایران در برنامه‌هایشان تدارک دیده بودند.  

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: این خیانت آمریکا در سه مرحله، برای ملت ما فراموش نشدنی است و برای جوان‌های ما منشأ برائت بیشتر و خودسازی در جهت مقابله با جریان استکبار آمریکایی است.

وی با بیان اینکه چرا مردم ایران اینقدر از آمریکا نفرت دارند و چرا امروز فرهنگ ایرانی، شعار و گفتمان عمومی مردم ایران مرگ بر آمریکاست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در این ایام به افکار عمومی القا می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران همین مسئله تسخیر لانه جاسوسی بوده و این مرگ بر آمریکایی که ایرانی‌ها می‌گویند، ما هم مقابله با مثل می‌کنیم که این از آن دروغ‌های بزرگ است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب ما ریشه‌های تضاد آمریکا و ایران را در تاریخ روشن کرده‌اند که این آمریکایی‌ها علاوه بر اینکه به جامعه جهانی خیانت کرده‌اند و در جنگ جهانی دوم از سلاح اتمی استفاده کردند، به سومالی، عراق و افغانستان حمله کرده و بیش از ۶۰ کودتا در کارنامه آمریکا ثبت شده که گاهی مستقیم و غیرمستقیم در آن دخالت داشتند.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: آمریکا در دوره زندگی ننگین خود، غارتگر، متجاوز، خون‌خوار بوده است و حقوق ملت‌ها و مردم را زیر پا گذاشته است. اما درباره ایران، آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم آنکه دولت آن روز و نخست‌وزیر آن دوران، «مصدق» حجت‌‎الاسلام نبود و داعیه اسلام‌خواهی نداشت، اما همین که نفت را از چنگال انگلیس‌ها بیرون آورد، آمریکا، نخست‌وزیر و دولتی که به او خوش‌بین بود را تحمل نکرد و یک دولت قانونی را سرنگون کرد و تا آخر در تبعید نگه داشت؛ عده‌ای را از بین برد و یک فرد نالایق و مطیع را به عنوان شاه روی کار آورد و دستگاه سلطنت را به ایران تحمیل کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه این تبعید، متعاقب جهاد تبیین حضرت امام در برابر ذلت‌پذیری نظام منحوس پهلوی درباره قانون کاپیتولاسیون صورت گرفت، اظهار کرد: قانونی که برای مصونیت آمریکایی‌های حاضر در ایران وضع شد. آمریکای حاضر در ایران بیش از هفتاد هزار نفر بودند و بر سرنوشت ما مسلط بودند.

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در شرایطی که آموزش و پرورش، ارتش، سیاست، نماینده‌های مجلس و وزارت‌خانه‌های ما را در اختیار داشتند، به این حد از اختیارات بسنده نکردند و قانونی تصویب کردند که اگر یک آشپز آمریکایی، یک ارتشبد ایرانی را زیر ماشین بگیرد یا به یکی از مقامات عالی کشور سیلی بزند، دادگاه‌های ایران حق محاکمه او را ندارند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) این قضیه را افشا کردند و در سخنرانی خود گفتند: «قلبم در فشار است، خوابم نمی‌برد. ملت ایران را فروختند و ارتش ایران را فروختند»، این سخنرانی نافذ و عجیب که جرقه‌ای مهم به وجود آورد نیز آبروی آمریکا را برد و هم ملت را بیدار کرد و هم دستگاه سلطنت به وحشت افتاد؛ بنابراین امام را تحمل نکردند و او را تبعید کردند و ایشان ۱۳ سال در تبعیدگاه به سر بردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در پی مجاهدت امام و در کنار سایر مجاهدت‌هایی که آرام آرام قطرات پاک آن به هم پیوست و به صورت دریا درآمد، انقلاب پیروز شد و پس از پیروزی انقلاب در چنین روزی جمعی از دانشجویان انقلابی و ولایی، لانه جاسوسی را که آن روز سفارت آمریکا گفته می‌شد، تسخیر کردند، گفت: امام خمینی (ره) از این تسخیر به عنوان انقلاب یاد کردند. انقلاب بزرگی بود؛ چراکه بعد از تسخیر سفارتخانه و بررسی مدارک و اسنادی که آنجا بود، معلوم شد که آنجا سفارتخانه نیست؛ بلکه لانه جاسوسی است که آمریکایی‌ها در آن، چه توطئه‌ها و نقشه‌‎های شومی علیه ایران در برنامه‌های خود تدارک دیده بودند.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: این خیانت آمریکا در سه مرحله برای ملت ایران فراموش نشدنی و برای جوانان ما منشا برائت بیشتر و خودسازی در جهت مقابل با جریان استکبار آمریکایی است.

وی اضافه کرد: نکته مهم آن است که چرا مردم ایران تا این حد از آمریکا نفرت دارند؛ چرا فرهنگ ایرانی امروز، شعار و گفتمان مردمی ایران امروز، مرگ بر آمریکا است؟ آمریکایی‌ها در این ایام اینطور القا می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران، همین مسئله تسخیر لانه جاسوسی بوده است و ادعا می‌کنند که این «مرگ بر آمریکا» که ایرانی‌ها می‌گویند را مقابله به مثل می‌کنند، اما این از دروغ‌های بسیار بزرگ است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها به جامعه جهانی خیانت‌های بسیاری کرده‌اند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در جنگ جهانی دوم از سلاح اتمی استفاده و کردند و به کشورهای بسیاری حمله کردند، بیش از ۶۰ کودتا در کارنامه ننگین آمریکا به ثبت رسیده که گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم در آنها دخالت داشته است.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: پس از انقلاب می خواستند انقلاب واقع نشود اما نتوانستند؛ وقتی انقلاب شد مردم عزیز و به رهبر انقلاب‌شان لبیک گفتند و بساط سطنت را برچیدند، آمریکایی‌ها در اولین اقدام خود در قومیت‌ها دمیدند و مردم را به جنگ داخلی تشویق کردند و در تمامی استان‌ها شورش شد.

وی گفت: انقلاب، نظام و مردم بر این شورش‌ها غلبه کردند و آمریکایی‌ها دیدند در سرنگونی موفق نشد، سپس هشت سال جنگ تحمیلی را آغاز کردند؛ آمریکایی‌ها در حمایت از صدام کم نگذاشتند و به رژیم بعث عراق برای نابودی نظام اسلامی و ایران کمک اطلاعاتی، نظامی، تبلیغاتی و تحریمی کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اما آمریکایی‌ها به این کمک‌ها اکتفا نکردند و سکوهای نفتی ایران را به آتش کشیدند و جنایت بزرگ‌شان این بود که به هواپیمای مسافربری ما حمله کردند و در این حمله بیش از ۳۰۰ تن از مردم ما را به شهادت رساندند.

صدیقی افزود: در جنگ هم خداوند آنها را رسوا کرد و ملت ما را به پیروزی رساند و با پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله فتنه‌ها را یکی پس از دیگری به ملت ما تحمیل کردند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا دروغگوی بزرگ و بی‌رحم‌ترین جریان تاریخ بشریت است، گفت:  آمریکایی‌ها دارو را بر مردم ایران تحریم کردند و به بیماران صعب‌العلاج کشور و حتی از دادن پانسمان به بیماران پروانه‌ای مضایقه کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تمام آشوب‌ها برای ایجاد جنگ داخلی در ایران عامل فتنه و کارگردان این فتنه‌ها بی‌ پرده به میدان می‌آیند و به ملت امنیت استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی ایران تنه می‌زنند، اظهار کرد: رژیم استکباری آمریکا بی‌رحم‌ترین رژیم است و آمریکا ناامن‌ترین کشور است و در طول سال، ۳۶ هزار کشته با گلوله‌هایی که مردم در اختیار دارند، داشته است و بیش از ۲۰۰ هزار تجاوز جنسی در طول سال واقع شده است و کشتن سیاه آن توسط پلیس نیز مثل آب خوردن است؛ آیا این‌ها دلشان برای مردم ایران سوخته است؟

صدیقی ادامه داد: این همه شرارت که ام‌الفساد قرن آمریکاست مهمترین شرور در زمان ما آمریکاست و خائن‌ترین جریان به بشریت آمریکا است کسی که رسماً از بمب اتم استفاده کرده و کشوری را هدف قرار داده است اما باید دید که چه چیزی عایدشان شده است و چه نتیجه‌ای گرفتند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به بهانه مقابله با طالبان بیست سال کشور افغانستان را به میزان کشیدن و مواد مخدر و فساد را در آنجا رایج کردند، اما پس از ۲۰ سال نتوانستند به هدفشان برسند و پس از بیست سال در نهایت ذلت مملکت افغانستان را تحویل طالبان دادند و افغانستان را ترک کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها خیانت‌های زیادی را به ایران تحمیل کردند و تحریم‌ها جز رسوایی خودشان چیزی در بر نداشت، گفت: در واقع این تحریم‌ها ملت ایران را ساخت و شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز احیا و ما را در مقابله با تحریم‌ها و خنثی‌سازی آن بیدار کرد و باعث شد تا به توان داخلی اتکا کنیم.

صدیقی تأکید کرد: آمریکایی‌ها در اغتشاشات، آشوب‌ها و فتنه‌هایی که در ایران برنامه‌ریزی کرده بودند، چند هدف را دنبال می‌کردند. آن‌ها چشم دیدن اتحاد مردم را نداشتند و می‌خواستند با این اغتشاشات مردم را در مقابل هم قرار دهند و جنگ داخلی راه بیاندازند اما ملاحظه کردید که مردم نه تنها با مزدوران آمریکا همراهی نکردند، بلکه این راهپیمایی‌ها بر وحدت و انسجام مردم و اقتدار ملی جلوه داد.

وی با بیان اینکه مردم امروز در یک حرکت دشمن‌شکن خیابان‌ها را با جمعیت میلیونی پر کردند و با تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و خون شهیدان به خواسته دشمنان و استکبار نه، گفتند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند نسل جوان ما را در برابر نسل انقلاب قرار دهند، اما کور خوانده‌اند، جوانان ما مثل مردم ما وارثان شهدا هستند و دانش‌آموزان ما وارث شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی و وارث صدها دانش‌آموز و دانشجویان شهید هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: شاهد بودیم که جز تعداد اندکی که آن هم تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌ای دشمنان قرار گرفتند به خیابان‌ها آمدند و ایجاد ناامنی و اغتشاش کردند که این مایه رسوایی آمریکایی‌ها است.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: هدف دیگر آمریکایی‌ها تضعیف جبهه مقاومت بود، زیرا در هر جای عالم هر قیامی که علیه استکبار واقع می‌شود، ام‌القرای آن ایران است.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند با اغتشاشات ضمن تضعیف ایران، محور مقاومت را تضعیف کنند، اما به کوری چشم آن‌ها در این ایام حزب‌الله لبنان علاوه بر اینکه در سال ۷۹ سرزمین‌های اشغالی را پس گرفتند، در این مرحله نیز در مرز آبی بیش از هزار کیلومتر را از چنگ آمریکایی‌ها گرفت، بدون اینکه آمریکایی‌ها را به رسمیت بشناسد اسرائیل را به عقب راند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شکست‌های پی در پی آمریکا، گفت: نیروهای مردمی و مقاومت یمن نیز مراکز حساس نفتی عربستان سعودی را نشانه گرفته است و سوی دیگر کشور عراق نیز دولت تشکیل داد و در جای‌جای جبهه مقاومت با اتکا به ام‌القرای مقاومت و جهاد یعنی ایران اسلامی همه رو به پیش هستند، هم قدرت نظامی و هم روحیه مقاومت آن‌ها رو به افزایش است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز است که سه حادثه عظیم که درس‌آموز است و در ارتباط با تجربه این مسئله که قدرت‌های پوشالی سرنگون می‌شوند، در این روز رخ داده است؛ حوادثی که در این روز واقع شده است، عبرتی برای جوان‌ها و نوجوان‌های ما و دانشجویان و دانش‌آموزان ما خواهد بود. 

وی افزود: اولین حادثه شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دست رژیم منحوس پهلوی بود و حادثه دوم تبعید بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران و حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام بود.

صدیقی با تأکید بر اینکه همه این جریان‌ها مایه رسوایی آمران و عاملان فتنه و همچنین مایه رسوایی مجامع بین‌المللی است،گفت: این‌ها برای یک حادثه‌ای که واقعاً در روزهای اول مشخص نبود، یک تهمتی را به پلیس زدند و آن را به قدری بزرگ کردند و با ربات‌ها حجم تبلیغاتی علیه ایران را پر کردند، اما امروز می‌بینیم این شهدای مظلوم حرم، آرتین بچه‌ای که پدر مادر و برادرش را در جلوی چشمانش به خاک و خون کشیدند و این طلبه مجروح و مظلوم و ده‌ها مورد دیگر که خیلی روشن است و جای هیچ توجیهی ندارد، همه آن‌ها خفقان گرفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول