اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۷۵ هزار هکتار گلخانه دیگر باید در کشور احداث شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است، گفت: 75 هزار هکتار دیگر باید توسعه گلخانه‌ها انجام شود.

۷۵ هزار هکتار گلخانه دیگر باید در کشور احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید جواد ساداتی نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث آب یک چالش در کل کشور است، اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که کشاورزی کم آب‌بر و یا صنعت‌سازی آب با افزایش بهره‌وری مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه رویکرد بر این است که محصولات کشاورزی اساسی به خود کفایی برسد، افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید بر این موضوع داشته و در برنامه هفتم برنامه‌ریزی بر خودکفایی ۹۰ درصدی این محصولات است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه به همین دلیل باید کشت گلخانه‌ای افزایش یابد، گفت: باید سطح کشت گلخانه‌ای در کشور به 100 هزار هکتار برسد.
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است، گفت: 75 هزار هکتار دیگر باید توسعه گلخانه‌ها انجام شود که بیشتر بر تولید سبزیجات و صیفی‌جات به دلیل آب‌بر بودن در این مراکز تاکید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه گلخانه‌ از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم، فعالیت کنند، اضافه کرد: گلخانه‌ها ارزآوری بالایی داشته و دارای ارزش است و امنیت غذایی کشورها را نیز تامین می‌کند.

ساداتی نژاد با اشاره رشد و توسعه گلخانه‌ها در مقایس صنعتی در اعتبارات این حوزه در بودجه 1402 عنوان کرد: توسعه این مراکز در وزارت جهاد کشاورزی از سال آینده مورد توجه قرار می‌گیرد‌.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول