اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

هر گُردان از سامانه باور 373 با چند هدف درگیر می‌شود؟

معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئیاتی از نحوه عملکرد سامانه ارتقاءیافته باور 373 خبر داد.

هر گُردان از سامانه باور 373 با چند هدف درگیر می‌شود؟

امیر سرتیپ مهدی ثقفی‌فر معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از طراحان ارشد سامانه باور 373 در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره سامانه باور 373 گفت: کار طراحی و ساخت پروژه راهبردی سامانه سلاح باور 373 طی یک دهه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دفاعی ـ نظامی ما و نخبگان نیروی پدافند هوایی ارتش در یک دفتر مشترک طراحی از سال 1389 آغاز شد.

وی افزود: سامانه‌ای که امروز شما شاهد نوع ارتقاء یافته آن هستید، قادر است تا با انواع تهدیدات آیرودینامیک و بالستیک درگیر شود. تهدیدات آیرودینامیک یعنی پرنده‌های نسل پنجم که به عنوان سلاح راهبردی دشمنان در حوزه هوایی استفاده می‌شود. موشک‌های بالستیک نیز چنین تعریفی دارند. 

امیر ثقفی‌فر با اشاره به توانمندی‌های باور 373 تصریح کرد: این سامانه می‌تواند با انواع موشک‌های کروز و بالگردها نیز به طور موثر مقابله کند. این سامانه همچنین قادر است تا در محیط‌های آلوده به مواد شیمیایی، تشعشات رادیواکتیو و محیط‌های آلوده به مواد میکروبی فعالیت کند. دیگر قابلیت سامانه ارتقاءیافته باور 373 توانایی اتصال به شبکه، دریافت اطلاعات و پرداخت اطلاعات در شبکه است.  

معاون طرح و برنامه نیروی پدافند هوایی ارتش از بهره‌مندی باور 373 به رادارهای آرایه فازی خبر داد و گفت: هر گُردان از این سامانه قادر است تا از این طریق به طور همزمان با شش هدف درگیر شود. در این فرآیند، رادار جست‌وجو موجود در مرکز هنگ قادر است تا 300 هدف را به طور همزمان کشف کرده و از بین آن‌ها، 100 هدف که خطر بیشتری دارند را به عنوان اهداف اولویت‌بندی شده انتخاب کند.

وی افزود: پس از اولویت‌بندی اهداف پرخطر، این اهداف به گُردان‌های متصل شده به این هنگ منتقل شده و هر گُردان می‌تواند به طور همزمان با شش هدف درگیر شده و برای هر هدف دو تیر موشک استفاده کند. باید به این نکته هم اشاره کنم این امکان وجود دارد تا شش گُردان به یک هنگ از سامانه باور 373 متصل شود. 

امیر ثقفی‌فر در تشریح سایر قابلیت‌های باور 373 تاکید کرد: این سامانه دارای قابلیت جابه‌جایی سریع و عبور از موانع طبیعی(آفرود) و عملیاتی‌شدن سریع در این سامانه تعبیه شده است.   

وی درباره ارتقای این سامانه در حوزه عملیاتی بیان کرد: این سامانه قادر است اهداف را در فاصله 450 کیلومتری کشف کرده و در فاصله 400 بر روی آن قفل راداری و تعقیب انجام بدهد. پس از این، سامانه به گونه‌ای به هدف شلیک کرده و آن را در فاصله بیش از 300 کیلومتری منهدم کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول