اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

احیای معدن سنگ مرمریت در شهرستان اردل پس از 9 سال تعطیلی

معاون امور معادن و صنایع‌معدنی چهارمحال و بختیاری گفت: معدن سنگ مرمریت روستای سرچاه شهرستان اردل حدود 9 سال به خاطر مزاحمت‌های محلی و وجود معارض از چرخه فعالیت بازمانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته احیا شد.

احیای معدن سنگ مرمریت در شهرستان اردل پس از 9 سال تعطیلی

مهرداد قاسمی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۱۱۶ محدوده معدنی فاقد بهره‌بردار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که به مزایده عموم مردم گذاشته شده و مردم تا اوایل آذرماه می‌توانند در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) برای شرکت در مزایده اقدام کنند.

معاون امور معادن و صنایع‌معدنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اکثر تولیدات معادن استان سنگ‌های لاشه و تزیینی است، خاطرنشان کرد: این معادن بیشتر به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و معارضان محلی تعطیل شده‌اند.

وی افزود: معدن سنگ مرمریت روستای سرچاه شهرستان اردل حدود ۹ سال به خاطر مزاحمت‌های محلی و وجود معارض از چرخه فعالیت بازمانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته احیا شد.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیارد تومان در گذشته در این محدوده معدنی سرمایه‌گذاری شده بود، ادامه داد: ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید برای احیا این معدن انجام شده و ۱۷ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه هفت هزار تن سنگ معدنی از این معدن استخراج می‌شود، اظهار داشت: این معدن سنگ با زیربنای ۵۰ هزار مترمربع با تولید و صادرات سنگ‌های ساختمانی، تزیینی و نما علاوه بر کارآفرینی، اشتغال و ارزآوری، تاثیر مثبتی بر اقتصاد منطقه و استان خواهد داشت.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول