اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

معاون وزیر خارجه روسیه: تلاش‌ها برای تخریب روابط ایران و روسیه ادامه دارد/ سندی از ادعاهایشان ارائه نمی‌کنند

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه سندی از ادعاها درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین ارائه نمی‌کنند، این ادعاها را در راستای تخریب روابط ایران و روسیه خواند و گفت: کسانی که با ناتو همپیمان شده‌اند نمی‌توانند چنین ادعاهایی را مطرح کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه: تلاش‌ها برای تخریب روابط ایران و روسیه ادامه دارد/ سندی از ادعاهایشان ارائه نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (شنبه) ۱۴ آبان ماه و در حاشیه نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور سازمان ملل در جمع خبرنگاران در ارزیابی از مناسبات ایران و روسیه ضمن ابراز خرسندی از روابط کنونی دو کشور، گفت: نسبت به گسترش روابط بین ایران و روسیه در آینده خوشبین هستیم.

وی با ذکر این نکته که روابط دو‌کشور به واقعیتی جهانی تبدیل شده، یادآور شد که گسترش روابط ایران و روسیه به ضرر هیچ طرفی نیست.

وی با اشاره به نشست امروز خاطرنشان کرد: کسانی که به قوانین منشور سازمان ملل پایبندند مخالف یکجانبه گرایی و نقض منشور ملل متحد هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسشی درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه و حضور نیروهای نظامی ایران در کریمه گفت: ما و ایران در سازمان ملل به صراحت اعلام کردیم که هیچ ارتباط خاصی در این زمینه (همکاری در جنگ اوکراین) نداریم و روابط ما کاملا نرمال و متداول است.

ورشینین به همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی اشاره کرد و افزود: این حق طبیعی ما به عنوان دو کشور مستقل است که با همدیگر در حوزه‌های مختلف مورد علاقه همکاری کنیم. بر این باوریم اینگونه روابط کاملا طبیعی و با احترام به تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است. اینگونه روابط و همکاری‌های دوجانبه بسیار مهم هستند.

به گفته وی، تلاش‌ها برای تخریب همکاری‌های دو کشور مستقل، کاملا غیرقابل پذیرش است. 

این دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: سازمان ملل باید توجه بیشتری به دخالت‌های آمریکا در امور کشورهای مستقل به عنوان مثال افغانستان داشته باشد. پس از ۲۰ سال حضور آمریکا و ناتو  شاهد شرایط بسیار بی ثباتی در این کشور به واسطه این حضور و دخالت‌ها هستین.

وی همچنین یادآور شد که تلاش‌ها برای تخریب روابط بین ایران و روسیه ادامه خواهد داشت.

 معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره ادعای مطرح شده مبنی بر ارسال موشک و پهپاد از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، گفت: وقتی از آنها مدرکی ولو مدرکی ساده درباره ادعاهایشان درخواست می‌کنیم، ارائه نمی‌دهند ‌و قطعا کسانی که با ناتو همپیمان شده‌اند نمی‌توانند چنین ادعاهایی را داشته باشند.

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به خبر منتشر شده مبنی بر اینکه در صورت عدم احیای برجام ایران و روسیه اقدام به گسترش همکاری‌های هسته‌ای خواهند کرد، گفت:معتقدم تلاش‌ها برای بقای این توافق (برجام) باید ادامه داشته باشد و همه تعهدات و انتظارات بر‌اساس این توافق اجرایی شود.

وی گفت: چیزی که اکنون در چارچوب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال گفتگو درباره آن هستیم از اهمیت برخوردار است و نتایج مثبت آن می‌تواند بر ثبات و امنیت جهان تاثیرگذار باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول