اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

لاریجانی در مراسم سالگرد درگذشت عسگراولادی: او در دسته‌بندی‌ها نمی‌گنجید/ بادامچیان:‌ عسگراولادی مجاهد فی‌سبیل‌الله بود

مراسم نهمین سالگرد درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، دبیر کل سابق حزب موتلفه اسلامی عصر امروز (شنبه ۱۴ آبان) در حوزه هنری تهران واقع در خیابان سمیه برگزار شد.

لاریجانی در مراسم سالگرد درگذشت عسگراولادی: او در دسته‌بندی‌ها نمی‌گنجید/ بادامچیان:‌ عسگراولادی مجاهد فی‌سبیل‌الله بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم نهمین سالگرد درگذشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی، دبیر کل سابق حزب موتلفه اسلامی بعد از ظهر امروز (شنبه ۱۴ آبان) در حوزه هنری تهران واقع در خیابان سمیه برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های حزبی ازجمله اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، علی لاریجانی، محسن رفیقدوست، یحیی آل اسحاق و برخی از مسئولان نیز حضور داشتند.

اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در این مراسم اظهار کرد: مرحوم عسگراولادی مجاهد فی‌سبیل‌الله بود که از نوجوانی در خط مرجعیت، برای اسلام فعالیت کرد. او یک عبد مجاهد و جامع‌الاطراف بود و فقط به مسائل سیاسی توجه نمی‌کرد و به مسائل فرهنگی، اجتماعی، رفع محدودیت‌ها و مددرسانی به محرومین توجه داشت.

وی ضمن اشاره به خاطراتی از خدمات مرحوم عسگراولادی، بیان کرد: امیدواریم که نسل جوان ما با به کارگیری این اسوه‌ها، بتواند در آینده راه عسگراولادی‌ها را حتی بهتر از او اداره کنند.

بادامچیان خاطرنشان کرد: عسگراولادی بعد از فتنه ۸۸ مطالبی خطاب به اصحاب فتنه نوشت و گفت که شما سر فتنه نیستید و سیاستی است که شما را تبدیل به فرمانده فتنه کند و بعد روی آن کار کند و شما کسانی هستید که گول خوردید؛ او می‌دانست که بعضی از این فتنه‌گران، معاند هستند ولی می‌خواست راه را باز کند که هرکس خواست، بتواند توبه کند و برگردد.

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم در سخنانی گفت: سلام و درود خداوند بر مرحوم عسگراولادی، اگر بخواهیم سیاستمدار طراز جمهوری اسلامی معرفی کنیم این شخص آقای عسگراولادی است. در این بیش از ۴۰ سال آشنایی با ایشان معتقدم در عرصه سیاست فردی شبیه ایشان کمتر داشتیم. اگر بخواهیم یک سیاستمدار تراز جمهوری اسلامی را معرفی کنیم همان مرحوم عسگراولادی است. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: مرحوم عسگراولادی ویژگی‌هایی داشت که او را از دیگران ممتاز می‌کند و یکی از این ویژگی‌ها، سلوک اخلاقی و سیاسی او بود که باعث روشن‌بینی‌اش شده بود. مرحوم عسگراولادی با عقیده‌اش زندگی می‌کرد و در دسته‌بندی‌ها نمی‌گنجید. 

وی افزود:‌آقای عسگر اولادی شرایط سخت قبلاً از انقلاب را درک کرده بود لذا به حق باید گفت جزو پیشگامان نظام اسلامی بود. یکی از خصوصیات ویژه ایشان شناخت از دوست و دشمن بود، تاریخ ایران را می‌دانست و از نگاه شیطنت‌آمیز آمریکا و غرب آگاه بود و به همین دلیل صف دوست و دشمن را مخلوط نمی‌کرد. او می‌دانست آمریکا و غرب نسبت به ایران چه نگاه شیطنت‌آمیزی داشتند، وضعیت دشمنان را خوب می‌شناخت و صف دشمن و دوست را مخلوط نمی‌کرد. او به درستی از نگاه تاریخی آمریکا و غرب آگاه بود. در حوادث اخیر می‌بینیم چه آرایشی به خود گرفته‌اند، خیلی عجیب است در یکی از کشورهای همسایه ایران، آمریکایی‌ها به گروهک‌های ضدانقلاب فشار می‌آورند تا علیه ایران اقداماتی انجام دهند که البته این اتفاق برای اولین بار نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: یکی از مسائلی که ما امروز به آن نیاز داریم گوش دادن است. شاید در گوشه‌ای از سخنان طرف مقابل هم یک حرف حقی وجود داشته باشد. ویژگی ممتاز شهید مطهری همین بود که حرف حق را در زبان هرکس می‌دید آن را قدر می‌دانست. حرف حق را از هرکجا می‌شنویم باید قدر بنهیم و آقای عسگراولادی نیز این چنین بود.

وی با بیان اینکه اگر ما همه حقیقت را در جوف خود نبینیم، خیلی از مشکلات را حل می‌کند، گفت: مرحوم عسگراولادی یک بار تعریف می‌کرد که امام راحل می فرمود که امر به معروف و نهی از منکر این نیست که اگر کسی در تاکسی موسیقی گوش می‌کند به او تذکر دهید، شما باید تشکیلات داشته باشید تا قوی شوید و اول باید یاد بگیرید حرف طرف مقابل را گوش دهید.

لاریجانی تصریح کرد: اگر آنچه که ابن‌سینا به عنوان عقل اصیل می‌شناخت همراه روشن‌بینی صبر و تحمل باشد و حقیقت‌گرا باشیم آن وقت جامعه به تعالی می‌رسد. اگر بخواهیم این عقل اصیل را در جامعه پیاده کنیم آن وقت باید تنوع فکری و سلایق مختلف را پذیرفت و شنید و حرف حق را شنید. اگر هرکس در جامعه روی سلیقه خود مصر باشد، مشکلات به سادگی حل نمی‌شوند اما اگر عقل اصیل حاکم باشد حرف‌های حق و نظرات مختلف شنیده و تحمل می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آمریکایی‌ها اشتباه می‌کنند که فکر می‌کنند با ترور و انفجار حرکت عظیم ملت ایران را متوقف کنند. داخل کشور مشکلاتی داریم اما ملت ایران دوست و دشمن را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که آمریکایی‌ها برای ایران دلسوز نیستند، اگر ببینند برای ایران مشکلی ایجاد شده است سعی دارند آن را تشدید کنند.

لاریجانی تصریح کرد: اینجا مسأله کلیت ایران است لذا باید ید واحده بود وفاق جمعی که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند جایش اینجاست. 

وی با تاکید بر اینکه امروز مشکل اصلی کشور ما اقتصاد است، گفت: اگر مردم دچار مشکل اقتصادی هستند، یک جای دیگر امکان دارد مسئله بروز پیدا کند. سوال این است که کشوری که این همه امکانات دارد، نمی‌تواند جهش پیدا کند؟ دشمنان ملت ایران هم می‌دانند اگر این سنگ‌هایی که جلوی پای ملت ایران هستند برداشته شوند، کشور یک جهش بزرگ خواهد داشت.

وی افزود: هنر سیاست‌ورزی این است که مشکلاتی که امروز وجود دارد با هزینه کم حل شود، بنابراین باید ملک داری ما همراه با فرهنگ، دیانت و هوش باشد. ما می‌توانیم باهم نظر مخالف داشته باشیم و مرز فکری داشته باشیم اما معنایش عدم گفت‌وگو و فحاشی نیست. جامعه باید حرف‌های مختلف را بشنود و تصمیم بگیرد.

لاریجانی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان جوبایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ما ایران را آزاد خواهیم کرد گفت: اظهارات ایشان نشان می‌دهد که ملت ایران را نمی‌شناسد. آمریکایی‌ها درباره شناخت ملت ایران کاستی‌های بسیاری دارند که البته این مختص ایران نیست و در موضوع حمله به عراق هم نشان دادند عقل درستی در کارها ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رادیکال‌شدن فضای اعتراضات در کشور نیز بیان کرد: رادیکال کردن این مسائل باعث آشفتگی در جامعه می‌شود و این به ضرر کلیت جامعه است. در فضای آشفته هر طرفی حتی اگر حرف حساب هم داشته باشد شنیده نمی‌شود و همه باید توجه کنند که راه درست زیستن اجتماعی این است که هرکسی حرفی دارد  با آراستگی بیان کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول