اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

پرتاب زیرمداری ماهواره‌بر «قائم 100» با موفقیت انجام شد

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پرتاب موفقیت آمیز زیرمداری ماهواره‌بر «قائم 100» خبر داد.

پرتاب زیرمداری ماهواره‌بر «قائم 100» با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امروز (شنبه) با حضور سردار سرتیپ  پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مقامات و مسئولین نیروهای مسلح  آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول رافع در ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام پذیرفت.

بنا بر این گزارش، ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، ماهواره‌ای است که با سه مرحله سوخت جامد قادر خواهد بود ماهواره‌های با وزن ۸۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.

در آزمایش امروز موتور مرحله اول ماهواره بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی ماه  ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.

با عبور از این مرحله به فضل الهی در آینده‌ای نزدیک ماهواره ناهید سازمان هوافضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌برداری از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قائم ۱۰۰  در مدار قرار می‌گیرد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آیین آزمایش این دستاورد بزرگ در پایگاه فضایی پرتاب ماهواره این نیرو برگزار شد، گفت: کشورهای مستکبر به سرکردگی رژیم پلید و تروریستی آمریکا با بسیج تمامی عِده و عُده خود در مقابل پیشرفت ملت عظیم‌الشأن ایران  صف‌آرایی کرده‌اند و تحمل موفقیت‌های غرورانگیز جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی تاکید کرد: همت و تلاش‌های مجاهدانه جوانان دانشمند ایران اسلامی که تحت هدایت‌های فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) این دستاوردهای بزرگ را در سایه سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت برای کشور عزیزمان ارمغان آورده است، راهبرد ایران قوی را  پیش روی خود دارد و بدون هیچ تردیدی قدرت و سرعت حرکت پیش رونده خود برای فتح قله‌های بلند دانش و رسیدن به فناوری‌های نوین و برتر را ادامه خواهیم داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول