اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

واحدهای مسکن ملی بین یک و نیم تا سه سال تحویل داده می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از ساخت ۷۵ هزار واحد مسکن در طرح جهش ملی مسکن خبر داد و گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن بین یک و نیم تا سه سال ساخته و تحویل داده می‌شوند.

واحدهای مسکن ملی بین یک و نیم تا سه سال تحویل داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمودرضا طالبان در آیین کلنگ‌زنی ۴۰ هزار و ۶۴ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن فارس درباره آخرین جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در فارس گفت: در کلان‌شهر شیراز و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد آغاز شده است و برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر با تأمین زمین کلنگ ۴۰ هزار واحد مسکونی به زمین زده شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی افزود: در اراضی کمیل‌آباد شیراز به نام شهید دوران که متعلق به ارتش است ۱۸‌ هزار واحد ساخته می‌شود که ۱۰ هزار واحد برای کارکنان ارتش است و ۸ هزار واحد هم در اختیار مردم متقاضی طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: توافقات دیگری از سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی انجام شده که ٢٧٠ هکتار در مرودشت، ٢٠٠ هکتار در جهرم، ١٥ هکتار استهبان، ٦٢٠ هکتار در شیراز، ١٨ هکتار بیضا و ٥٠ هکتار از اراضی نی‌ریز برای ساخت مسکن نهضت ملی پیش‌بینی شده و در شورای توسعه و برنامه‌ریزی فارس مصوب
خواهد شد.

از یک سال و نیم تا 36 ماه زمان تحویل مسکن

طالبان با بیان اینکه اعتبار اولیه ساخت این واحدها به میزان ۴۰‌ میلیون تومان واریز شده است؛ افزود: ساخت حدود ٤‌ هزار واحد به صورت یک طبقه در فارس تعریف شده همچنین ساخت برخی واحدها به صورت دو طبقه پیش‌بینی شده که بین یک‌سال‌ونیم تا ۲ سال به اتمام می‌رسند و پروژه‌های ۵ طبقه به بالا نیز ۳۶ ماهه تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: در کل استان باید حدود ۱۴۰‌ هزار واحد ساخته شود که ۱۵ هزار واحد از قبل شروع شده و اکنون نیز ساخت ۴۰ هزار واحد آغاز ‌شده است.

ساخت 75هزار واحد در شهر شیراز

طالبان همچنین با تصریح اینکه در کلان‌شهر شیراز باید ۷۵ هزار واحد ساخته شود، افزود: در خصوص بمو هنوز بحث مشکلات زیست‌محیطی حاکم است اما روند قانونی در حال طی شدن است.

مدیر کل راه و شهرسازی درباره اختصاص استفاده از بافت‌های فرسوده برای طرح نهضت ملی عنوان کرد: در خصوص بافت فرسوده ۲ بحث نوسازی و دیگری طرح نهضت ملی مطرح است؛ یکی اینکه در طرح نهضت ملی قیمت زمین توسط دولت صفر است و دیگری اینکه در بافت فرسوده اراضی نداریم و از آنجا که اساساً در نهضت ملی قیمت زمین صفر است، هدف‌ها جدا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس همچنین گفت: تعداد 15 هزار واحد در سطح استان در حال ساخت است که به‌طور میانگین 20 تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین از بهره‌برداری بخشی از بزرگراه قطرویه-نی‌ریز به سیرجان و دشت ارژن به ابوالحیات نیز گفت: بزرگراه دشت ارژن به تنگ ابوالحیات طول ٢١ کیلومتر از سه هفته پیش آماده بهره‌برداری بوده است.

طالبان خاطرنشان کرد: در حوزه راه‌های اصلی و بزرگراهی در سال ٩٦، ١٤١ کیلومتر، در سال ٩٧ حدود ٧٨ کیلومتر، در سال ٩٨، ١١٠ کیلومتر، در سال ٩٩، ٩٢ کیلومتر و در سال١٤٠٠ هم یکصد کیلومتر راه ساخته‌ایم و در تلاشیم که تا پایان امسال این آمار به ۲۰۶ کیلومتر برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: در واقع طی ۵ سال گذشته 104/2 کیلومتر به طور میانگین، بزرگراه و راه اصلی ساخته‌ایم.

طالبان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ١٤ پروژه در این حوزه در دست اقدام داریم، افزود: بزرگراه شیراز به فسا، جهرم به لار، شیراز به جهرم، محور قدیم فسا به داراب، زرقان به قلات خان‌زنیان، زرین‌دشت به دولت‌آباد، کازرون به حاجی‌آباد و دالین به نورآباد از جمله آنها هستند که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول