اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«قمه» سلاح سازمانی اراذل و اوباش/ چرا ساخت و فروش «بلندی» جرم انگاری نمی‌شود؟

استفاده از قمه دراغتشاشات اخیر منجر به شهادت و مصدومیت تعداد زیادی از نیروهای حافظ امنیت شده است؛ حال این سوال پیش می آید که اصلاً قمه چه کاربردی دارد که هنوز هم ساخته و عرضه می‌شود؛ جز اینکه سلاح سازمانی اراذل، زورگیران و خفتگیران شده است!

«قمه» سلاح سازمانی اراذل و اوباش/ چرا ساخت و فروش «بلندی» جرم انگاری نمی‌شود؟

گروه انتظامی خبرگزاری فارس: مریم عرب انصاری: « صدایش را کلفت می‌کند؛ با قمه ای که در دست دارد احساس قدرت می‌کند، باز هم تهدید، توهین و در نهایت این ضربات قمه است که بر جسم بی‌جان فردی که با قساوت به اسارت گرفته اند فرود می آید.»

این حکایت، روایت این روزهای اراذل، اوباش و خودفروخته هایی است که در جریان ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر  جوگیر شده و سلاح به دست، سلاخی می‌کنند!

داستان فراوانی سلاح سرد و قمه فقط حکایت این روزهای ناآرامی و اغتشاش نیست؛ چرا که قبل از این هم در دعواها و درگیری های اراذل و اوباش و اشرار با کشف زیادی از سلاح سرد از جمله تیزی و قمه و شمشیر مواجه بودیم اما آنچه این موضوع را بیش از پیش مهم می سازد استفاده فراگیر معترضان و آشوبگران خیابانی در اغتشاشات و عملیات های ترکیبی اخیر از چاقو، قمه و تیزی است تا آنجا که یکی  از دستگیر شدگان در اعترافاتش می‌گوید که وقتی از مترو بیرون می آمدیم جلوی در مترو به معترضان سنگ یا تیزی می دادند.

 از سوی دیگر اکثریت قریب به اتفاق مجروح شدگان در اغتشاشات خیابانی با ضربات چاقو و قمه مصدوم شده اند؛ نمونه بارزش فیلم هایی است که تیم آشوبگران در فضای مجازی منتشر کرده و قدرت نمایی‌شان را با قمه به تصویر می‌کشند.

تشکیل پرونده قضایی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران برای محمد بروغنی و فیلم های استخراج شده از گوشی تلفن همراهش که در آن تعقیب یک نیروی حافظ امنیت را که به شدت توسط اغتشاشگران مصدوم شده نشان داده و در نهایت با قمه مورد اصابت قرار می‌گیرد از جمله دیگر مواردی است که نشان از بکارگیری قمه توسط آشوبگران و مجروحیت و مصدومیت افراد در ناآرامی‌های اخیر دارد تا آنجا که برای حضور در صحنه اغتشاشات از همدیگر می خواهند که مسلح در صحنه حاضر شوند، با چاقو ، تیزی ، بلندی و قمه!

یا آنجا که در شبکه های اجتماعی و پیام های دستگیرشدگان به راحتی از همراه داشتن «بلندی» برای مقابله و زدن نیروهای امنیتی تاکید داشته و دارد و حتی در تصاویر منتشر شده در صفحات مجازی حضور فرد قمه به دست را در اعتراضات دانشجویی شاهد هستیم که با چرخاندن قمه در محوطه باز این دانشگاه و با یورش بردن به سوی گروه‌های دانشجویی، سعی در ایجاد اغتشاش و آشوب دارد.

کشف مقادیر زیادی قمه و شمشیر از اغتشاشگران، ضرب و شتم نیروهای حافظ امنیت با قمه در اغتشاشات پاکدشت و همچنین مجروح کردن یک روحانی و تعدادی از مأموران پلیس با چاقو و قمه در اتفاقات اخیر در کرج که به بهانه چهلم یکی از متوفیان حوادث اخیر رخ داد و همچنین شهادت و مجروحیت تعدادی از نیروهای امنیتی با ضربات متعدد قمه از جمله مواردی است که این روزها از نزدیک دیده  یا در موردش از این و آن شنیده و یا اخبارش را دیده یا خوانده ایم.

حال این سوال پیش می آیدکه درست است در روزگاری «قمه» سلاح سازمانی پلیس وقت و به اصطلاح گزمه‌ها بود و ضرورت تولید داشت اما بعد از آنکه اسلحه گرم جایش را گرفت چه لزومی داشته و دارد که قمه ساخته شود و در نهایت سلاح سازمانی اراذل و اوباش و سارقان زورگیر و مزاحمین نوامیس شود؟

ارعاب، تهدید، ترساندن و در نهایت ضربه زدن با قمه، حرفه جامعه هدفی است که کارشان خفتگیری، موبایل قاپی، کیف زنی،گردنبند قاپی، سرقت منزل، مغازه و خودرو و امثالهم است؛ پس این ضرورت بیش از پیش آشکار می شود که بر ساخت، تولید و عرضه چنین سلاحی که کاربرد ویژه و خاصی در امور روزمره زندگی مردم و حتی مشاغل خاص ندارد بازنگری و محدود شود به خصوص اینکه در آشوب‌های خیابانی تبدیل به وسیله ای برای سلاخی انسان ها شده است!

از سوی دیگر می طلبد که قانون استفاده از سلاح گرم و سرد و مجازات دارندگان سلاح غیر مجاز هم بازنگری شود تا آنجا که عده ای مزدور به خود جرأت ندهند که با قمه و تیزی مدافعان امنیت را مورد هدف قرار دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول