اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برنامه مناسبی در اداره ورزش برای نماز وجود ندارد/ مصوبات نماز را اجرا کنید

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جمعیت ۸۰ هزار نفری ورزشکاران در باشگاه‌های ورزشی، ظرفیت عظیمی است که باید نسبت به آن تدبیر لازم اندیشیده شود گفت: متأسفانه آن طور که باید برنامه مناسب در عرصه اقامه نماز در سازمان ورزش و جوانان وجود ندارد.

برنامه مناسبی در اداره ورزش برای نماز وجود ندارد/ مصوبات نماز را اجرا کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز در شورای اقامه نماز استان همدان، با بیان اینکه امروز باید به معنای واقعی کلمه توجه به حقیقت نماز را در وجود انسان‌ها و جامعه نهادینه کنیم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا توجه به نماز در جامعه توسعه پیدا کند، چراکه بسیاری از مشکلات امروز ریشه در عدم توجه به اقامه نماز دارد.

وی با اشاره به اینکه نه صرفا نماز خواندن که اقامه نماز منظور است، گفت: اقامه نماز، یعنی جهاد و این مهم نیاز به قیام دارد، به بیان دیگر نماز باید ظهور و بروز اجتماعی داشته باشد و در جامعه مشاهده شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در عرصه اقامه نماز باید به قشر نوجوان و جوان توجه ویژه داشت، مطرح کرد: نباید در شرایط فعلی نسبت به سازمان ورزش و باشگاه‌های ورزشی غفلت شود.

وی افزود: جمعیت حدود ۸۰ هزار نفری ورزشکاران در باشگاه‌های ورزشی همدان، ظرفیت عظیمی است که باید نسبت به آن تدبیر لازم اندیشیده شود.

شعبانی با بیان اینکه گاهی از موارد تأثیرپذیری جوانان در باشگاه‌ها و در ارتباط با مربی نسبت به مدارس بیشتر است، گفت: متأسفانه آن طور که باید برنامه مناسب در عرصه اقامه نماز در سازمان ورزش و جوانان وجود ندارد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت روحانیون شاغل در ادارات، برای اقامه نماز در مدارس و مساجد استفاده کرد، یادآور شد: از دیگر مسائلی که باید نسبت به آن خصوصا در فصول سرد توجه شود، بحث گرمایش نمازخانه‌های بین راهی است که نیازمند توجه به آن هستیم.

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه چند جلسه پخش اذان در سطح شهر مصوب شده، اما هنوز اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: این جلسه چهارم است که این موضوع در حال تصویب شدن است، اما هنوز در سطح شهر صدای اذان طنین‌انداز نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بالغ بر صد ساعت از وقت مدیران در این جلسات گرفته شده اما شاهد اجرا شدن مصوبه آن نبوده‌ایم، البته به دنبال پیدا کردن مقصر نیستیم، اما باید بدانیم توجه به نماز در برابر هجوم فرهنگی دشمن وظیفه ماست و در قیامت باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشیم.

شعبانی با تأکید بر اینکه صدای اذان باید در دارالمومنین همدان شنیده شود، یادآور شد: از عدم تحقق این موضوع و عدم توجه لازم به آن گله‌مند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک مصوبه را اجرا کنیم، بسیار بهتر از آن است که ده‌ها جلسه را با مصوباتی مختلف برگزار کنیم که شاهد اجرای درست آن نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه استاندار و مسئولان استانی باید اجرای مصوبات را از دستگاه‌ها مطالبه کنند، گفت: این جلسات جای تعارف نیست و باید مشکلات را حل کنیم و با صحبت انتقادی، به دنبال افزایش کارآمدی باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه حضور مدیر در نمازخانه در اقامه نماز بسیار موثر است، گفت: متاسفانه گاهی از موارد شاهد هستیم که مدیری حتی نمی‌داند نمازخانه اداره خود کجاست!.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول