اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زمین، چالش بزرگ تولید کنندگان کفش هیدج است/حال ناخوش تولید کنندگان کفش

مدیر عامل تعاونی تلاش‌گران صنعت کفش هیدج با بیان اینکه طبق اظهارات مسوولان، یک پنجم کفش بچه گانه ایران در شهر هیدج تولید و روانه بازار می‌شود، گفت: از مسوولان این انتطار می‌رود که از تولیدکنندگان کفش این شهر را در راستای تامین زمین و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش یاری کنند.

زمین، چالش بزرگ تولید کنندگان کفش هیدج است/حال ناخوش تولید کنندگان کفش

علی‌اکبر ملک‌محمدی، مدیر عامل تعاونی تلاش‌گران صنعت کفش هیدج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ واحد کارگاه کوچک و بزرگ تولید کفش در هیدج مستقر است، اظهار کرد: البته در حال حاضر به دلیل بی‌ثباتی بازار تولید کنندگان کفش هیدج حال خوشی ندارند.

مدیر عامل تعاونی تلاش‌گران صنعت کفش هیدج با بیان اینکه هر کدام از این کارگاه‌ها زمینه اشتغالزایی ۱۰ نفر را فراهم می‌کنند که می‌توان عنوان کرد که در مجموع ۳ هزار نفر از این طریق امرار معاش می‌کنند، تصریح کرد: طبق اظهارات مسؤولان، یک پنجم کفش بچه‌گانه ایران یعنی ۲۰ درصد، در شهر هیدج تولید و روانه بازار می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ روستای هم‌جوار و ۴ شهر از صنعت کفش هیدج بهره می‌برند، عنوان کرد: اگر مشکلات تامین زمین برخی تولید‌کنندگان حل شود این ظرفیت را داریم که میزان اشتغالزایی را افزایش دهیم.
ملک محمدی با بیان اینکه از مسؤولان این انتظار می‌رود که از تولیدکنندگان کفش هیدج در راستای تامین زمین و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حمایت شود، بیان داشت: همچنین ما در کارگاه آموزشی ماهانه به ۲۰ نفر از صفر تا صد آموزش داده و این افراد وارد بازار کار می‌شوند‌.

مدیر عامل تعاونی تلاش‌گران صنعت کفش هیدج  در ادامه با اشاره به مشکلات تولید کنندگان کفش هیدج ابراز کرد: شهرداری هیدج طی سال‌های گذشته یک قطعه زمین دو هکتاری در اختیار ما گذاشت و توانستیم شهرک تخصصی کفش ایران را قبل از تبریز، قم و تهران راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: جنب این شهرک یک قطعه زمین دو هکتاری وجود دارد که مکاتباتی که با شهرداری و شورای شهر هیدج صورت گرفته، تا این قطعه زمین را هم در اختیارمان بگذرانند تا مشکل تامین زمین‌های مورد نیاز کارگاه‌های تولیدی از این طریق حل شود.

مدیر عامل تعاونی تلاش‌گران صنعت کفش هیدج با بیان اینکه برخی از کارگاه‌های تولید کفش بزرگ هستند و در خواست زمین هکتاری دارند، گفت: اگر شهردار زمین جنب سایت تخصصی را در اختیارمان بگذارد و از یک سو هم بحث تملک و سند مالکیت زمین ۹۰ هکتاری بالای اتوبان حل شود بسیاری از مشکلات تامین زمین تولید کنندگان و به ویژه کارگاه‌های حل خواهد شد.

ملک محمدی در ادامه با اشاره به سایت تخصصی کفش هیدج که ۹۰ درصد ساخت و ساز آن انجام شده و در اختیار تولیدکنندگان گذاشته شده است، گفت: حدود ۱۰ درصد از کارهای این سایت باقی مانده است  که آن هم مربوط به برقی‌رسانی است.

وی ادامه دهد: برای حل مشکل برق‌رسانی این سایت قبلا تخصیص اعتبار از سوی مدیریت برنامه ریزی استانداری انجام شده بود، ولی متاسفانه علا رغم پی‌گیری‌ها زیاد، تخصیص داده نشده است که اگر پرداخت شود مشکلات برق رسانی این سایت حل خواهد شد.
انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول