اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فعالیت بیش از 14 هزار کانون در سازمان جوانان هلال احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر 14 هزار و 600 کانون دانشگاهی، دانش‌آموزی، غنچه‌های هلال، طلاب و روستایی در قالب تفاهم نامه با مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی، فعالیت دارند.

فعالیت بیش از 14 هزار کانون در سازمان جوانان هلال احمر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،محمد گل فشان،رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمردر نشست خبری مهمترین فعالیت‌های این سازمان طی یک سال گذشته را با خبرنگاران در میان گذاشت.

فعالیت‌های جوانان در 400 شعبه

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: تمامی فعالیت‌های حوزه جوانان هلال احمر براساس اصول و اهداف فدراسیون بین‌المللی جمعیت های ملی و صلیب سرخ و به طور یقین طبق موازین قانونی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جوانان هلال احمر در 400 شعبه، گفت: وظیفه هلال احمر جذب، آموزش و توانمند سازی جوانان است تا به مردم خدمت کنند. جوانان بشردوست و امدادگر هلال احمر در بحران ها و سیل و زلزله در صف اول خدمت رسانی هستند.

اولویت سازمان جوانان هلال احمر استفاده از طرح های ابتکاری جوانان است

گل فشان با اشاره به آسیب پذیری مناطق حادثه خیز کشور به لزوم ایجاد آمادگی در آحاد مردم و تاب آوری جامعه، تاکید کرد. و افزود: سازمان جوانان هلال احمر وظیفه دارد تا با تعامل با وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی زمینه‌ای برای همه کسانی که تمایل به فراگیری آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه را دارند فراهم کند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر 14 هزار و 600 کانون دانشگاهی، دانش‌آموزی، غنچه‌های هلال، طلاب و روستایی در قالب تفاهم نامه با مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی، فعالیت دارند.

وی افزود: در بخش غنچه‌های هلال احمر، فعالیت‌ها متمرکز روی بشردوستی و مهربانی است و با در نظرگرفتن اهداف جمعیت هلال احمر غنچه‌ها مهربانی و بخشش از وسایلی که دوستش دارند آنها را نسبت به حوزه‌های اجتماعی آگاه کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: در همین راستا آموزش‌های امدادی و مفاهیم بشردوستانه در کانون‌های دانش‌آموزی در دوره ابتدایی در قالب کتاب‌های درسی و جزو سرفصل‌های درسی قرار گرفته و در تمامی مدارسی که کانون‌های دانش‌آموزی دارند ۲ تیم امدادی آماده ۱۴ نفره تشکیل می‌شود که به آموزش‌ها مسلط باشند.

گل فشان با بیان اینکه الویت سازمان جوانان هلال احمر استفاده از طرح‌های ابتکاری جوانان است،گفت: یکی از این طرح ها در حوزه بشردوستی طرح «دست‌های مهربان» بود که فرهنگ احترام متقابل به یکدیگر و مهربانی با همنوعان را بین کودکان ترویج می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به آموزش‌های طرح دادرس در 8 هزار مدرسه، برای دانش‌آموزان گفت: دوره‌های پیشرفته دادرس در دانشگاه‌ها برای دانشجویان آماده در روزهای سخت ادامه خواهد داشت. پس از آن آموزش‌های برای داوطلبان نیز برگزار می‌شود.

گل فشان خاطر نشان کرد: در مقطع دانشجویی آموزش‌ها را در قالب دادرس پیشرفته تحت عنوان دانشجوی آماده در روزهای سخت آموزش‌های مورد نیاز را دریافت و به دانشجویان دیگر آموزش می‌دهند و در صورتی که عضو هیچکدام از کانونهای مذکور نباشند در قالب اعضای داوطلب آموزشها را می‌بینند.

وی افزود: یکی از کارهایی که اکنون در دست اجراست با عنوان دادرس پیشرفته از هشتم لغایت شانزدهم آبان ماه با حضور ۶ استان ویژه خواهران و سپس ۶ استان ویژه برادران به صورت منطقه‌ای آموزش و سپس این آموزشها را در استان‌های خود ارائه می‌دهند.

پیشگامان پیشرفت و عدالت؛ رهبران جوان کشور

گل فشان همچنین به طرح پیشگامان پیشرفت و عدالت اشاره کرد و افزود: این طرح یک کار تشکیلاتی است که براساس آن جوانان در مناطقی که نیاز باشد خدمات آموزشی به مردم ارائه می‌دهند. ما رهبران جوانی را تربیت می‌کنیم تا با هدایت و برنامه ریزی هلال احمر در جامعه به نحو مطلوب خدمت رسانی کنند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اجرای طرح ملی یاس با همکاری کمیته امداد در 2020 محله کم برخوردار، گفت: با برگزاری این طرح تاکنون 12 هزار نفز از دختران مجرد بالای 40 سال از آموزش‌های هلال احمر بهره مند شده‌اند که به عنوان یاران آسیب ستیز در خانه های هلال فعالیت می‌کنند.

لزوم وارد شدن آموزش‌های همگانی در کتب درسی

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون موضوع آموزش‌های همگانی در کتب درسی لحاظ نشده است، گفت: این موضوع وظیفه وزارت آموزش و پرورش است و ما فقط نقش همکار و کمک کننده داریم. هلال احمر در تهیه مطالب آموزشی و محتوای کتب درسی در خصوص آموزش‌های همگانی آمادگی کامل دارد و به عنوان متولی آموزش‌های همگانی در کشور خواستار وارد شدن آموزش‌های همگانی در کتب درسی در مدارس و دانشگاه‌هاست. ما به جد پیگیر این موضوع هستیم که در سال آینده با همکاری آموزش و پرورش، آموزش های همگانی وارد کتب درسی در مدارس و دانشگاه ها، شود.

گل فشان یادآور شد: اکنون در دانشگاه فرهنگیان 30 هزار دانشجو از آموزش‌های هلال احمر بهره مند شده‌اند و آموزش 60 هزار دانشجوی دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، توسعه شبکه شتاب ، مسئله تغییرات اقلیمی، سامانه مهتاب (مرکز هدایت و توسعه ایده های برتر) ، ناظران سلامت، خدمات بهداشتی اعضا در کرونا و واکسیناسیون سراسری کرونا، بحث کسب و کارهای خرد و کار آفرینی، تقدیر از زوج های جوان هلال احمری از دیگر موضوع هایی بود که  گل فشان به آن اشاره کرد.

پایان پیام/ ت 75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول