اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نگرانی «شیطان بزرگ» از دستاورد فضایی تازه ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب «قائم 100» از سوی متخصصان حوزه هوافضای ایران با بیان برخی ادعاهای تکراری گفت اینگونه اقدامات بی‌ثبات‌کننده است.

نگرانی «شیطان بزرگ» از دستاورد فضایی تازه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول «رافع» در «ماهواره بر سوخت جامد قائم- ۱۰۰»  با حضور سردار سرتیپ  پاسدار «امیرعلی حاجی زاده»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مقامات و مسئولین نیروهای مسلح،  با موفقیت انجام پذیرفت.

این موفقیت و دستاورد تازه ایران باعث نگرانی آمریکا و البته تل آویو شد .سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  روز یکشنبه در پاسخ به ایمیل شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: «چنین اقداماتی غیر مفید و بی‌ثبات ‌کننده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که به نام او اشاره‌ای نشده، گفت: «ایالات متحده همچنان نگران ادامه توسعه وسایل پرتاب فضایی ایران است که نگرانی قابل توجهی را در مورد گسترش سلاح‌های اتمی ایجاد می‌کند.»

این دیپلمات امریکایی مدعی شد که پرتاب موشک‌های فضایی سرپیچی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که از ایران می‌خواهد هیچ گونه فعالیتی در رابطه با موشک‌های بالستیک طراحی‌شده برای حمل تسلیحات اتمی انجام ندهد.

 این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده هرگز در پی توسعه سلاح‌های اتمی نبوده و نیست.

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی نیز از نگرانی تل آویو خبر دادند. این رسانه‌ها  اذعان کردند، پرتاب یک موشک بالستیکِ حامل ماهواره به فضا، یک تحول و نمایش قدرت ایران است که بسیار مایه نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، ماهواره‌ای است که با سه مرحله سوخت جامد قادر خواهد بود ماهواره‌های با وزن ۸۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.

در آزمایش روز شنبه موتور مرحله اول ماهواره بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی ماه  ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.

گفته می‌شود که در آینده‌ای نزدیک ماهواره ناهید سازمان هوافضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌برداری از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قائم ۱۰۰  در مدار قرار می‌گیرد.

پایان پیام/م/ ت 83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول