اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی‌های هفته| کپی‌برداری کی‌روش از تاکتیک میثاقیان و جنگ روانی انگلیسی علیه تیم ملی

در هفته گذشته اتفاقات جنجالی زیادی در ورزش رخ داد که یکی از جالب‌ترین آنها کپی برداری کارلوس کی‌روش از روی تاکتیک 5 سال قبل اکبر میثاقیان سرمربی اسبق مس کرمان است.

جنجالی‌های هفته| کپی‌برداری کی‌روش از تاکتیک میثاقیان و جنگ روانی انگلیسی علیه تیم ملی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در هفته‌ای که گذشت بازهم شاهد اقدام غربی‌ها علیه جوانان شایسته این مرز و بوم بودیم و دست مدعیان دروغین شعارجدایی ورزش از سیاست بار دیگر رو شد. در فوتبال هم مثل همیشه جنجال و حاشیه کم نداشتیم. 

اتفاقات جنجالی هفته گذشته را مرور می‌کنیم:

* نابودی تیم فوتبال مشهد

تیم شهرخودرو فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد، قرار بود امتیاز این تیم به امید وحدت برسد و بازیکنان قدیمی مثل محسن بنگر هم مدتی به عنوان مربی در این تیم فعالیت کردند و در نهایت مشخص شد که واگذاری امتیاز این تیم هم قانونی نبوده و اصلا تیمی به نام امید وحدت وجود خارجی نداشت و در نهایت بعد از کشمکش فراوان این تیم از  لیگ یک هم کنار گذاشته شد و به رده‌های پایین‌تر احتمالا لیگ سه سقوط کرد! به این ترتیب فوتبال استان خراسان رضوی که فوتبالی پویاست نه در لیگ برتر و نه در لیگ یک نماینده‌ای ندارد.

* کری خوانی و جنگ روانی انگلیس علیه تیم ملی

انگلیسی‌ها بعد از قرعه کشی جام جهانی از همگروهی با تیم ملی کشورمان خوشحال بودندو تیترهایی مثل خدا را شکر! منتشر می‌کردند اما بعد از مدتی وقتی پیروزی تیم ملی ایران مقابل اروگوئه پرستاره را دیدند و از طرف دیگر درخشش مهدی طارمی را در سطح اول فوتبال جهان مشاهده کردند دچار اضطراب شدند. با این حال در فاصله کمتر از دو هفته به بازی رسمی ایران و انگلیس در جام جهانی که روز 30 ابان انجام خواهد شد، جنگ روانی و کری خوانی را علیه تیم ملی کشورمان آغاز کرده‌اند. انگلیسی‌ها در فضای مجازی حتی پیش بینی برد 4 بر صفر مقابل ایران را مطرح کرده‌اند که بیشتر شبیه یک رویای کودکانه است. به قول قدیمی‌ها شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه! 

* کپی برداری کی‌روش از تاکتیک میثاقیان!

* کارلوس کی روش درحاشیه تمرین این هفته تیم ملی درباره مسائل فنی با سیدمهدی رحمتی و خسرو حیدری صحبت کرد. سرمربی تیم ملی به شوخی از رحمتی پرسید چرا موهایش بیشتر از موهای حیدری سفید شده است!البته برخی دیگر از ملی‌پوشان اسبق مثل آندرانیک تیموریان هم در تمرین تیم ملی حاضر شدند و دیداری تازه کردند. 

البته کی‌روش یک ابتکار جالب هم به کار گرفت و ضیافت ناهار سیزده‌بدری در روی زمین چمن برگزار کرد تا صمیمیت و اتحاد بیشتری بین بازیکنان ایجاد شود و البته پس از صرف ناهار، کی‌روش از بازیکنان خواست با استفاده از رل و تشکی که در کنار سفره ناهار آماده شده بود، برای دقایقی به صورت درازکش به تمرین امروز فکر کنند! 

یادش بخیر در گذشته مربیانی مثل اکبر میثاقیان در فوتبال ما بودند که برای بازیکنان سفره آبگوشت و دیزی پهن می‌کردند البته بعد از صرف آبگوشت دیگر بازیکنی حوصله فکر کردن به شیوه تمرینات را نداشت! ولی واقعیت این است که میثاقیان در سال 1395 این تاکتیک را در فوتبال ما  و تیم مس کرمان رایج کرد و حالا کی‌روش نوعی دیگر از این روش استفاده کرده و از روی دست اکبر برج میلاد کپی برداری کرده است. در زیر عکسی از آبگوشت خوران بازیکنان مس کرمان مشاهده می‌کنید که فرزاد حسین‌خانی بازیکن سابق مس و سرمربی کنونی این تیم هم پای سفره نشسته است! واقعا باید قدر مربیانی مثل میثاقیان را دانست اکبر آقا به زمان خودش خیلی پیشرو و به روز بوده! 

* تجمع علیه یک عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

پیش از شروع رسمی مراسم  رونمایی از پیراهن تیم ملی در جام جهانی، جمعی از مالبختگان شرکت خصوصی شهره موسوی، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال علیه او در برج میلاد تهران تجمع کردند. شهره موسوی  به تازگی از  زندان آزاد شده و در جلسات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شرکت می‌کند.  محمد حسین حمیسی، رئیس حراست فدراسیون فوتبال در گفت و گو با این افراد اعلام کرد من به عنوان رئیس حراست فدراسیون اعلام می‌کنم موسوی دیگر در فدراسیون حضور نخواهد داشت؛ البته درباره عضویت وی در هیأت رئیسه باید در ادامه تصمیم گیری شود زیرا این یک بحث حقوقی است.

صفی الله فغانپور مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال نیز  پس از مراسم رونمایی و بدرقه تیم ملی در خصوص وضعیت شهره موسوی گفت: وی یکی از اعضای هیات رئیسه است و بر طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال تا زمانی که حکم قطعی نداشته باشد، همچنان می‌تواند به کارش ادامه دهد. با توجه به اینکه او 3 جلسه از جلسات رسمی هیات رئیسه فدراسیون را شرکت نکرد، اگر 4 جلسه بشود، موسوی عزل خواهد شد. برخی جلسات را وی به صورت آنلاین شرکت کرد و در جلسه شنبه گذشته نیز حضور پیدا کرد، به همین دلیل بر طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال مشکلی برای حضور وی وجود ندارد.

مشاور حقوقی فدراسیون در خصوص باز بودن پرونده شهره موسوی گفت: پرونده باز برای تعیین صلاحیت است. تعیین صلاحیت برای زمان انتخابات است. موسوی عضو هیات رئیسه است و اگر حکم قطعی داشته باشد مانع حضور وی خواهد شد.

* ورزش سیاسی علیه تیم ملی بوکس جوانان ایران

در حالی که مسابقات بوکس قهرمانی جوانان جهان 2022 از روز 24 آبان‌ماه تا پنجم آذرماه به میزبانی اسپانیا و در شهر آلیکانته برگزار خواهد شد، دوشنبه - 14 آبان ماه در خواست رویداد اعضای تیم ملی کشورمان برای حضور در این مسابقات با کارشکنی سفارت اسپانیا مورد قبول واقع نشد.

رییس فدراسیون بوکس با اشاره به این موضوع گفت: از مدت‌ها قبل با توجه به دعوت نامه حضور در مسابقات جهانی جوانان، اقدامات لازم جهت صدور روادید را انجام داده بودیم، اما متاسفانه امروز با کارشکنی سفارت اسپانیا درخواست ویزای تمامی اعضای تیم جوانان و کادرفنی رد شد. این در حالی است که تمام اقدامات لازم در این خصوص را در زمان مقرر انجام داده بودیم و حتی رزو هتل محل اقامت و تامین منابع ریالی و ارزی را نیز انجام داده بودیم.

وی افزود: ما  با توجه به تاخیر صورت گرفته در صدور ویزا، از وزارت امور خارجه نیز پیگیر این موضوع شدیم، اما با این حال امروز بدون هیچ دلیلی درخواست روادید اعضای تیم کشورمان برای حضور در مسابقات رد شد. این موضوع را به صورت مکتوب با فدراسیون جهانی بوکس مطرح کردیم و همچنین مراتب اعتراض خود را به سفارت سپانیا اعلام نمودیم. در فرصت باقی مانده نیز مجدداً درخواست روادید خواهیم داشت و امیدوارم این بار روادید ملی‌پوشان کشورمان صادر شود. 

فارس: با این رفتار اسپانیا باردیگر مدعیان دروغین شعار جدایی ورزش از سیاست رسوا شدند. ظاهرا این شعار فقط علیه جوانان این مرز و بوم کار برد دارد و هرجایی که به نفع‌شان است چنین شعاری سر می‌دهند!

*محرومیت سنگین یک استقلالی

بر اساس اعلام کمیته اخلاق، رای محکومیت رضا افتخاری، مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال تهران و صادق ورمرزیار، مسئول اسبق آکادمی باشگاه استقلال تهران صادر و پس درخواست تجدید نظر خواهی در کمیته استیناف، رای این کمیته قطعی اعلام شد.بر همین اساس رضا افتخاری با توجه به اتمام مدت یک سال محرومیت فوتبال از تاریخ رای بدوی به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و صادق ورمرزیار به مدت 7 سال از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال و پرداخت 300 میلیون ریال نقدی محکوم شد.

ورمزیار در واکنش به این محرومیت گفت: هیچی؛ همان پرونده آکادمی است! هیچ ماجرای تازه‌ای پیش نیامده است. بزودی همه چیز بهتر مشخص می‌شود و حرف‌هایم را خواهم زد. مدارکی هست که حق را به حقدار می‌رساند و حقانیتم ثابت می‌شود. شما هم صبر کنید تا پاسخ سؤالات‌تان را بگیرید.

* شایعه مسلمان شدن دروگبا

انتشار تصاویری از دیده دروگبا در فضای مجازی باعث شد که شایعه مسلمان شدن دیده دروگبا منتشر شود. صحت و سقم این شایعه فعلا مشخص نیست. ستاره سابق تیم فوتبال چلسی که اهل ساحل عاج است با وجود گذراندن بیشتر عمرش در کشورهای اروپایی، هرگز فرهنگ آفریقایی را فراموش نکرد  و سرود ملی کشورش را پس از ورود به هر باشگاه جدیدی باید می‌خواند! قابل توجه برخی از ورزشکاران کشور عزیزمان.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول