اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتانیاهو چشم انتظار تماس بایدن

در حالی که چند روز از پیروزی نتانیاهو در انتخابات کنست می‌گذرد اما بایدن هنوز با نتانیاهو برای تبریک پیروزی‌اش تماس نگرفته است.

نتانیاهو چشم انتظار تماس بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات اخیر این رژیم توانست با بدست آوردن 64 کرسی، اکثریت کرسی‌های پارلمان این رژیم که 120 کرسی را دارد، به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که از مقام‌های آمریکایی تا کنون تنها «تام نایدس» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، پیروزی نتانیاهو را طی تماسی تلفنی و پس از آنکه «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت شکست را پذیرفت، تبریک گفته است.

اگر چه منابع خبری اعلام کرده‌اند که تلاش‌هایی برای تماس میان نتانیاهو و «جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته اما این تلاش‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

پیروزی نتانیاهو در انتخابات اخیر کنست بدین معناست که وی با وجود آنکه به دلیل چند پرونده فساد، تحت پیگرد قرار دارد اما به درخواست رئیس رژیم صهیونیستی، کابینه را تشکیل خواهد داد.

این فرایند احتمالاً از هفته آینده آغاز خواهد شد و نتانیاهو ۲۸ روز برای تشکیل کابینه فرصت خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران معتقدند کابینه تحت ریاست او راست‌گراترین کابینه در فلسطین اشغالی خواهد بود.

انتخابات در فلسطین اشغالی در سال های گذشته به امری متداول تبدیل شده است اما تمامی این انتخابات‌ها به یک نتیجه یکسان ختم شده‌اند: ناتوانی در تشکیل کابینه‌های با ثبات و سقوط نهایی آن‌ها. این بی ثباتی‌ها تا حد زیادی ناشی از عدم حمایت متحدان ذاتی نتانیاهو از او پس از تشکیل چند پرونده فساد علیه او بود.

این در حالی است که نتانیاهو همچنان چشم انتظار تماس بایدن برای تبریک به وی می‌باشد اما یک مقام آمریکایی گفته که بایدن در حال حاضر مشغول انتخابات میان دوره‌ای کنگره است. این انتخابات قرار است روز سه‌شنبه برگزار شود و نتایج آن برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بسیار مهم است.

برخی منابع گفته‌اند که خودداری بایدن از تماس با نتانیاهو و تبریک به وی به این دلیل است که پس از پیروزی بایدن بر دونالد ترامپ در انتخابات 2020، چند روز طول کشید تا نتانیاهو به بایدن تبریک بگوید.

پایان پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول