اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

آغوش باز نتانیاهو به روی زلنسکی؛ کمدین‌های جنگ‌طلب هم‌صف شدند

«بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود به رئیس‌جمهور شکست‌خورده اوکراین قول داده است که درصورت به قدرت رسیدن، «اهمیت ویژه‌ای» به بحران کی‌یف خواهد داد.

آغوش باز نتانیاهو به روی زلنسکی؛ کمدین‌های جنگ‌طلب هم‌صف شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری و عربی گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود که هفته گذشته با ائتلافش دوباره در رژیم صهیونیستی به قدرت بازگشت، پاسخ مثبتی به درخواست کمک «ولودیمیر زلسنکی» رئیس‌جمهور اوکراین خواهد داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، نتانیاهو به زلنسکی قول داده است که «در صورت به دست گرفتن قدرت در اسرائیل به بحران اوکراین اهمیت ویژه‌ای خواهد داد».

این در حالی است که ائتلاف نتانیاهو هفته گذشته و در دور جدید انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با بدست آوردن ۶۴ کرسی پیشتاز کارزار سیاسی تل‌آویو برای بازگشت به قدرت شده بود.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در واکنش به این موضوع، در پیامی ویدئویی ضمن نشان دادن ذوق‌زدگی خود از بازگشت نتانیاهو به قدرت، در سخنرانی شبانه خود برای مردم کشورش گفته بود به نتانیاهو که ائتلاف راستگرای او درانتخابات هفته گذشته رای آورده است، تبریک گفته است.

طبق گزارش رسانه‌ها، زلنسکی در پیام ویدئویی خود گفتخ است: «فکر می‌کنم برای همه روشن باشد که اوکراین بر چه چیزی تأکید می‌کند و اسرائیل چه تأکیدی بر امنیت دارد».

او جدیداً و در پی افزایش شکست‌های میدانی‌اش، از هر فرصتی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های خود در جنگ‌ با روسیه بهره گرفته و جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار می‌دهد؛ او حتی به طور ضمنی ابراز امیدواری کرده است که رژیم صهیونیستی و اوکراین در زمان نتانیاهو بتوانند علیه ایران فعالیت کنند.

پیش‌تر هفته‌نامه «نیوزویک» در این خصوص گزارش کرد که زلنسکی با استقبال از بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت پس از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی،گفت که امیدوار است اسرائیل و اوکراین بتوانند روابط خود را در خصوص آن چه که بعنوان نگرانی‌های امنیتی مشترک توصیف کرد، افزایش دهند.

رئیس‌جمهور شکست‌خورده اوکراین در حالی از بازگشت نتانیاهو خوشحال است که پیش از این «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حاضر به قبول درخواست‌های اوکراین برای کمک نظامی نشده بود.

پایان ییام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول